Då ska vi börja bygga i Nakhon Sawan, Banphot Phisai District

 
Tror inte BosseS missförstått någonting ! Han börjar med att skriva om deras BUDGETBYGGE i mening nr 2.
Den ene toppar den andre med mindre begåvade kommentarer av hans bygge och kronan på verket är när Jonas drar iväg ( Jag har la fan inte klagat på ditt bygge lär dig läsa för helvette!) Hade han läst BUDGETBYGGE i mening nr 2 hade vi sluppit den här typen av skitkommentarer. Tro fan att han inte vill delge oss här med bilder och info!!!
Bra tråd Bosse, lycka till med bygget
 
Tror inte BosseS missförstått någonting ! Han börjar med att skriva om deras BUDGETBYGGE i mening nr 2.
Den ene toppar den andre med mindre begåvade kommentarer av hans bygge och kronan på verket är när Jonas drar iväg ( Jag har la fan inte klagat på ditt bygge lär dig läsa för helvette!) Hade han läst BUDGETBYGGE i mening nr 2 hade vi sluppit den här typen av skitkommentarer. Tro fan att han inte vill delge oss här med bilder och info!!!
Bra tråd Bosse, lycka till med bygget
Det var efter att TS gnällt på Jonas för ingenting som Jonas skrev det.
 
Vet inte.
Missuppfattning kanske, det började väl med att huset inte var byggd för att klara svensk vinter.
Men det säger ju sig själv, Thailand +30 året om mot svenskt klimat, så jag tror på missförstånd.
Kan man läsa så skriver jag inget negativt om hans bygge, jag kommenterar hans kommentar där han jämför byggkostnaderna med Sverige och jag skriver att man kan få ett hus av samma standard i Sverige till samma kostnad om man räknar bort arbetskraften men en sådant hus hade inte gått och bo i, i Sverige.
 
Tror inte BosseS missförstått någonting ! Han börjar med att skriva om deras BUDGETBYGGE i mening nr 2.
Den ene toppar den andre med mindre begåvade kommentarer av hans bygge och kronan på verket är när Jonas drar iväg ( Jag har la fan inte klagat på ditt bygge lär dig läsa för helvette!) Hade han läst BUDGETBYGGE i mening nr 2 hade vi sluppit den här typen av skitkommentarer. Tro fan att han inte vill delge oss här med bilder och info!!!
Bra tråd Bosse, lycka till med bygget
Ja du hänger ju inte med.
 
Ähhh, WTF. Här kommer några avslutande bilder för årets insats. Byggherren har dragit till BKK men lämnade några anställda för att lägga på lite grundfärg på utsidan. Och så "fågelsäkrar dom utsidan så det inte blir en "fågelholk" av växthuset tills vi kommer ner nästa år för att fortsätta med insidan. Båda toaletterna är dock också klara för kakling...

Lägger väl ut lite bilder från jobbet på insidan nästa år i vårt "tråkiga" hus... ;)

Men jag tror att jag avstår från att lägga ut bilder på resort bygget på granntomten om vi skulle hinna börja med det nästa år... :p

3.jpg


4.jpg


1.jpg


2.jpg
 
Ähhh, WTF. Här kommer några avslutande bilder för årets insats. Byggherren har dragit till BKK men lämnade några anställda för att lägga på lite grundfärg på utsidan. Och så "fågelsäkrar dom utsidan så det inte blir en "fågelholk" av växthuset tills vi kommer ner nästa år för att fortsätta med insidan. Båda toaletterna är dock också klara för kakling...

Lägger väl ut lite bilder från jobbet på insidan nästa år i vårt "tråkiga" hus... ;)

Men jag tror att jag avstår från att lägga ut bilder på resort bygget på granntomten om vi skulle hinna börja med det nästa år... :p

3.jpg


4.jpg


1.jpg


2.jpg
Bra beslut, ibland får man ta dom goda råden med en nypa salt;)

Tycker det ser förträffligt ut, å på den korta tid ni hållit på:thumbsup:

Tack för att du fortsätter att dela med dig,
Är övertygad att det sitter många som ej varit inne å härjat i din tråd som håller med om att du påbörjat ett toppenbygge:):)
 
Bra beslut, ibland får man ta dom goda råden med en nypa salt;)

Tycker det ser förträffligt ut, å på den korta tid ni hållit på:thumbsup:

Tack för att du fortsätter att dela med dig,
Är övertygad att det sitter många som ej varit inne å härjat i din tråd som håller med om att du påbörjat ett toppenbygge:):)
Absolut är det så, det ser väldigt bra ut. Well done som man säger, antar att tiden kommer att snigla sig fram tills nästa år.
 
Försök få dem att stryka minst ett lager med färdigfärg också så huset blir mer tvättbart inför nästa års målning, helst 2 lager färdigfärg redan i år.
 
Försök få dem att stryka minst ett lager med färdigfärg också så huset blir mer tvättbart inför nästa års målning, helst 2 lager färdigfärg redan i år.
Ja, det tror jag är ett bra råd. Och även om TS kallar det för budgetbygge, så bör man när det kommer till färg, göra tvärtom och köpa den dyraste färgen man hittar. Och då blir det väl två fabrikat som ligger i topp, som jag naturligtvis glömt namnet på just nu, men det ena är väl norskt? Och det andra är på tre bokstäver.
 
Ja, det tror jag är ett bra råd. Och även om TS kallar det för budgetbygge, så bör man när det kommer till färg, göra tvärtom och köpa den dyraste färgen man hittar. Och då blir det väl två fabrikat som ligger i topp, som jag naturligtvis glömt namnet på just nu, men det ena är väl norskt? Och det andra är på tre bokstäver.

Ja den med tre bokstäver känner jag igen... f***, nej det va ju fyra bokstäver... :p Toa kanske...
 
Ja, det tror jag är ett bra råd. Och även om TS kallar det för budgetbygge, så bör man när det kommer till färg, göra tvärtom och köpa den dyraste färgen man hittar. Och då blir det väl två fabrikat som ligger i topp, som jag naturligtvis glömt namnet på just nu, men det ena är väl norskt? Och det andra är på tre bokstäver.
Ja, det tror jag är ett bra råd. Och även om TS kallar det för budgetbygge, så bör man när det kommer till färg, göra tvärtom och köpa den dyraste färgen man hittar. Och då blir det väl två fabrikat som ligger i topp, som jag naturligtvis glömt namnet på just nu, men det ena är väl norskt? Och det andra är på tre bokstäver.
Jotun kanske?
 
Ja, det tror jag är ett bra råd. Och även om TS kallar det för budgetbygge, så bör man när det kommer till färg, göra tvärtom och köpa den dyraste färgen man hittar. Och då blir det väl två fabrikat som ligger i topp, som jag naturligtvis glömt namnet på just nu, men det ena är väl norskt? Och det andra är på tre bokstäver.
Helt rätt, köpa billig färg är att låta snålheten bedra visheten.
 
Det finns bara en färg som är värd namnet i Th. Det är Joton, köpa färg och blanda med vatten det blir bara snålvatten i mungipan, dessutom skall det vara en färg som klarar svampangrepp.Grunda samt minst 2 strykningar utomhus.
Annars är väggarna svarta efter 2 år.
 
Det finns bara en färg som är värd namnet i Th. Det är Joton, köpa färg och blanda med vatten det blir bara snålvatten i mungipan, dessutom skall det vara en färg som klarar svampangrepp.Grunda samt minst 2 strykningar utomhus.
Annars är väggarna svarta efter 2 år.

:thumbsup:
 
Vet inte, de i Sverige jag jämförde med är i lättklinkerskulor (troligen de sam man kallar lecakulor), de i Thailand är inte de av lättbetong?

Det är lite olika. De där gråa vanliga blocken är vanlig betong, men de jag länkade till i den andra tråden var lättbetongblock. Lecablock (alltså de du har tittat på och som är uppbyggda av små lerkulor) finns inte i Thailand, iaf inte i någon större utsträckning.
 
Senast redigerad av en moderator:
 

Liknande trådar

C
Svar
116
Visningar
14 K
Anonymos
A
A
Svar
88
Visningar
13 K
R
A
Svar
14
Visningar
4 K
Spindeln
S
A
Svar
2
Visningar
4 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp