Fler aggressiva på flygplan

 
Jag har åkt med Cathay Pacific en gång i tiden. Stolarna på det planet gick inte att fälla, däremot gled sittdynan tillsammans med ryggstödet framåt när man ville vila sig. En utmärkt lösning tycker jag och då slipper man nämnda konflikter. Någon som har erfarenhet av detta?
Då måste det ju finnas plats för benen , annars en lysande ide , problemet är att jag vill sträcka på benen då och då , nu bokar jag alltid plats mot mittgången , då kan jag sträcka ut benen samt ibland resa mig gå en sväng och stretcha . Dessutom är det jobbigt att sitta med folk på båda sidor då jag är ganska bred , 184 cm inte så lång men 102 kilo och idag inget fett gör ju att man ibland är bredare över ryggen än vad stolen är gjord för , Kan bli jobbigt då om man får en tjocksmock på ena sidan och en på andra , fyyy fn för att sitta så i 10 timmar :(
 
Då måste det ju finnas plats för benen , annars en lysande ide , problemet är att jag vill sträcka på benen då och då , nu bokar jag alltid plats mot mittgången , då kan jag sträcka ut benen samt ibland resa mig gå en sväng och stretcha . Dessutom är det jobbigt att sitta med folk på båda sidor då jag är ganska bred , 184 cm inte så lång men 102 kilo och idag inget fett gör ju att man ibland är bredare över ryggen än vad stolen är gjord för , Kan bli jobbigt då om man får en tjocksmock på ena sidan och en på andra , fyyy fn för att sitta så i 10 timmar :(

hehe..., ja sitta i mitten är ju ingen hit på längre sträckor skall jag väl säga. Glömde den gången att boka mittgången till Bangalore i Indien. Hade en Sikh och en Hindu, den ene sov och fes, den andre snarka som en kompressor och de båda var ganska väl tilltagna kroppsligt och sen jag i mitten.:D

Alltså jag hade kramp överallt och då är det ca 9 timmar:(
 
Det fanns tillräckligt med plats för mina 178 cm i alla fall, jag tycker att Cathaystolen var helt OK.

Att sedan sitta bredvid någon som fiser hela tiden är ju ingen höjdare, tack och lov har jag sluppit det problemet. Men han kunde väl inte rå för det eftersom han sov. :confused:
 
Flög med Thai för några år sedan, fick problem med ryggen i Th (kroniskt numera).
Vid incheckningen såg dom hur jä,,,,a ont jag hade, blev uppgraderade till 1,a klass.
Vilken upplevelse, ren njutning,

PS: Jag är 183cm och väger 81kg, ;)
 
Det fanns tillräckligt med plats för mina 178 cm i alla fall, jag tycker att Cathaystolen var helt OK.

Att sedan sitta bredvid någon som fiser hela tiden är ju ingen höjdare, tack och lov har jag sluppit det problemet. Men han kunde väl inte rå för det eftersom han sov. :confused:

hahaha..., ja för mycket curry där:D
 
Flög med Thai för några år sedan, fick problem med ryggen i Th (kroniskt numera).
Vid incheckningen såg dom hur jä,,,,a ont jag hade, blev uppgraderade till 1,a klass.
Vilken upplevelse, ren njutning,

PS: Jag är 183cm och väger 81kg, ;)
Då fattas det ju 21kilo muskler :):)
 
Kanske skall jag ta med käppen och kröka på ryggen ,se lidande ut som fn , kanske blir det en uppgradering då :)
 
Kanske skall jag ta med käppen och kröka på ryggen ,se lidande ut som fn , kanske blir det en uppgradering då :)
Ha,ha,ha, ja du kan ju prova, personligen sitter jag alla dar i veckan på economy, så länge jag slipper värken.
Men om du ska prova, tänk på att klä dig propert,,, Men det vet ju du;)
 
Jag kommer att ha svarta byxor ,lågskor samt svart Piketröja med Pattayas turistpolice emblem på , skitbra när jag kommer till Suwan , varje gång viftar dom bara fram mig i kön samt stämplar utan ett snack ,
Brukar hjälpa turistpolisen ibland då jag har en kompis som är nån mellanchef ,då får jag en del fina kläder med deras loga på ,, själv skulle jag aldrig ställa mig på walking som nån djäkla wanna bee polis , men jag hjälper dem gärna då jag pratar 4 språk hyfsat samt lite Thai , de har ofta problem med äldre folk som bara kan sitt modersmål samt skitdålig Engelska , Norrmänn och Finnar Tyskar är riktigt vanligt
 
Då måste det ju finnas plats för benen , annars en lysande ide , problemet är att jag vill sträcka på benen då och då , nu bokar jag alltid plats mot mittgången , då kan jag sträcka ut benen samt ibland resa mig gå en sväng och stretcha . Dessutom är det jobbigt att sitta med folk på båda sidor då jag är ganska bred , 184 cm inte så lång men 102 kilo och idag inget fett gör ju att man ibland är bredare över ryggen än vad stolen är gjord för , Kan bli jobbigt då om man får en tjocksmock på ena sidan och en på andra , fyyy fn för att sitta så i 10 timmar :(
Säger ju att det är skadligt att träna 555555, bättre du vart lite lönnfet med en armstödsanpassad mage och en rygg där valkar fallit till magen så hade du suttit skönt ;)
 
Flög med Thai för några år sedan, fick problem med ryggen i Th (kroniskt numera).
Vid incheckningen såg dom hur jä,,,,a ont jag hade, blev uppgraderade till 1,a klass.
Vilken upplevelse, ren njutning,

PS: Jag är 183cm och väger 81kg, ;)

Jag är 189cm och väger 99kg och åker vanligt säte med thaiair jämt, nemas problemas för mig, trots ständig ryggvärk nästan men ej kronisk.
Jobbigt kan det bli i nästan 10 tim och 20 min till TH, men det är ju fria drinkar så, en proppis ihop med det så poff är det dags att landa typ.
;)
 
Det gäller att vara hövlig och att ha en positiv attityd från början, då är mycket vunnet. Jag läste om en kille som brukar ha en påse godis med sig och bjuda personalen på, det ger mycket tillbaka att ha en poditiv personal. Och en påse M o M år en ringa kostnad för detta enligt honom.
 
Det gäller att vara hövlig och att ha en positiv attityd från början, då är mycket vunnet. Jag läste om en kille som brukar ha en påse godis med sig och bjuda personalen på, det ger mycket tillbaka att ha en poditiv personal. Och en påse M o M år en ringa kostnad för detta enligt honom.
Man skall inte uppmana folk att äta sötsaker för då frodas tandtrollen.:laugh:
 
 
 
Tillbaka
Topp