glimten66: Mina bilder från Thailand (och några bilder från Sverige också)

 
Så nu har dom kommit halv vägs me bygget för att bevara mitt museiföremål många av dom gammla här e jätte glada att ja vill bevara lite historia för dom säger att dom inte sätt dessa på många år så dom har lovat o säga till om dom hör om nån som fortfarande vet var det kan finnas en gammal träplöj för åkrarna för nu e de bara den som saknas

Lego ser snyggt ut me alla nya planter su satt :)

ImageUploadedByTapatalk1324434252.913376.jpg
 
Vet va du menar Lego nästa gång ja kommer ner ska ja ta me lite skinka o snaps åt dig

Nu på morgonen har ja o tanten kastat upp 60 meter höns nät för att skydda den framtida häcken utanför staketet för dom förbenade kossorna som gillar dessa ungplanter när dom e äldre vill dom inte ha men nu kan man tro att det e buffe för dom
 
"glimten66 " sa:
O till er som inte kan hitta något gott brö här nere ska pröva detta mörka solrosbrö de e riktigt gott o finns på Makro


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=15.906582,103.391730

Tack för tipset Glimten. Vi var på Makro och bunkrade upp inför "julkalaset" i går så jag missade tyvärr att kolla efter brödet. Men vi fick med oss flera lådor öl,spy och Hong Tong.
Det gäller att ha rikligt hemma, för som vanligt så är det omöjligt att veta hur många som kommer. Kan bli 20 eller 50 personer. Jag fixar min Tackobuffe, på 3,5 kg nötfärs. Sedan så fixar Kannika Thaimaten. Fisk i massor, och de vanliga bladen och rötterna till det. Tror att jag skall fixa lite BBQ också till de falanger i området som jag bjudit.

Anubaan
 
Fasen Tackosbuffe det låter riktigt gott de.

Får nog åka in o handla lite av de
 
Det här är ingen bra dag för mig just nu pojkarna drog i väg mig nu på morgonen till en munk där fick
Ja sitta ett par timmar sedan en
Massa lao. Men från munkarna fick ja detta bälte många falanger har budda halsband men ja fick detta denna gång det är ett bälte du ska bära men tyvär börjar ja redan bli rikktigt full för det e drick paus överallt o ja har inte pröjsat 1 bath
O jag som ska på konsert i kväll

ImageUploadedByTapatalk1324530683.098770.jpg


ImageUploadedByTapatalk1324530942.337709.jpg
 
"legolas " sa:
Hejsan killar... läste Tacobuffe.. visst kanongott.. men vad har ni som "underlägg" till det då? De där värdelösa hårda sakerna som när man tar en tugga går i 18 bitar och ligger på golvet, eller har ni de tunna där man liksom virar in maten och kan äta tryggt.

Foodland har Tortillas.. alltså dessa mjuka underlägg, men kanske ni har andra tips till mig??? Det verkar lite tunnsått med tortillas häruppe i Isaan i alla fall...
Det är väl lysande du ska ju bara äta sallad :D :D
 
"legolas " sa:
Hejsan killar... läste Tacobuffe.. visst kanongott.. men vad har ni som "underlägg" till det då? De där värdelösa hårda sakerna som när man tar en tugga går i 18 bitar och ligger på golvet, eller har ni de tunna där man liksom virar in maten och kan äta tryggt.

Foodland har Tortillas.. alltså dessa mjuka underlägg, men kanske ni har andra tips till mig??? Det verkar lite tunnsått med tortillas häruppe i Isaan i alla fall...

Tacobuffe stavas det ju,jag snubblade på tangentbordet i morse :-\

Jag tog med mig tortillas från Sverige. Har inte sett foodland här i Phitsanulok men jag skall fråga om de är här också.

/Anubaan
 
"legolas " sa:
Hejsan killar... läste Tacobuffe.. visst kanongott.. men vad har ni som "underlägg" till det då? De där värdelösa hårda sakerna som när man tar en tugga går i 18 bitar och ligger på golvet, eller har ni de tunna där man liksom virar in maten och kan äta tryggt.

Foodland har Tortillas.. alltså dessa mjuka underlägg, men kanske ni har andra tips till mig??? Det verkar lite tunnsått med tortillas häruppe i Isaan i alla fall...
 
:wai: tack Berra ja robusta kan man gott säga tunga som sjutton
Fasen i bland känns det som man utnyttjar dessa thai när det gäller priser e ju nästan så man. vill lägga på på priset men när den tanken dyker upp får man allt ruska av sig den snabbt :)
 
Funderar på att skicka ner en reporter från gods och gårdar, det skulle slå alla deras tidigare reportage med hästlängder :) så jäkla stiligt har ni det :thumbsup:

God Jul önskar Matte med familj :) :)

Ps. Grattis till vinsten i senaste derbyt :(
 
:wai: :wai: :wai:Tack Matte önskar dig o din familj en god jul o det samma till dig Lego me fru

Just nu väntar vi på att skinkan ska bli färdig
O glas gänget e här o sätter upp glas i massor skickar in lite bilder senare

Så till alla er här på forumet önskas en riktigt god jul :)
 
 

Liknande trådar

Svar
24
Visningar
2 K
glimten66
G
 
Tillbaka
Topp