Hur får man tiden att gå fort på flygresan?

 

Grannen Olsson

Aktiv medlem
På förekommen anledning, skall ju själv resa snart... En flygresa på 10-12 timmar kan vara sjukt seg, särskilt om man har någon som sparkar i ryggstödet eller använder ditt ryggstöd likt en katapult för att resa sin tunga kropp...

Vilket är ditt bästa tips för att få resan att gå på ett kick?
 
På förekommen anledning, skall ju själv resa snart... En flygresa på 10-12 timmar kan vara sjukt seg, särskilt om man har någon som sparkar i ryggstödet eller använder ditt ryggstöd likt en katapult för att resa sin tunga kropp...

Vilket är ditt bästa tips för att få resan att gå på ett kick?

Två propavan och tre glas whiskey
så är det problemet löst.
;)
 
Eller så sover man gott på ett tyst Norwegian plan, låter inte som en A380 som någon skrev låter som en Finlandsfärja ... tur man inte åkt med ett sånt buller ... ;)
 
På förekommen anledning, skall ju själv resa snart... En flygresa på 10-12 timmar kan vara sjukt seg, särskilt om man har någon som sparkar i ryggstödet eller använder ditt ryggstöd likt en katapult för att resa sin tunga kropp...

Vilket är ditt bästa tips för att få resan att gå på ett kick?

Finns nog inget bra sätt, men en gång somnade jag ganska tidigt efter avgång från BKK och vaknade igen över Vitryssland. Klart bästa återresan av alla. :)

Annars har jag märkt att jag känner mig mer utvilad när jag kommer fram och slipper få ont i ryggen om jag behåller säkerhetsbältet på under flygningen.
 
Ja jag är väl konstig antagligen men jag har aldrig känt att det skulle vara segt eller på annat sätt trist och en pina, har alltid kul när jag flyger, finns alltid någon att snacka med.

Bara en gång har jag känt att det var segt och det var när jag flög med Qatar men det var nog för att det var en så annorlunda restid. 6 timmar till Doha och 6 timmar till Bangkok, konstig restid som jag inte var van vid.
 
Kom på en sak som gör det mycket trivsammare att vara i flygplanet länge, och det är pluggar/lurar med aktiv dämpning. :)
 
Kväll/natt flyg tycker jag är bäst.
Ditrestan så jobbar jag på dagen, stressar till flyget och sen någon öl på det så sover man hyfsat. Hemresan håller man igång hela dagen som vanligt och är trött framåt kvällen när flyget går hem.
 
Kväll/natt flyg tycker jag är bäst.
Ditrestan så jobbar jag på dagen, stressar till flyget och sen någon öl på det så sover man hyfsat. Hemresan håller man igång hela dagen som vanligt och är trött framåt kvällen när flyget går hem.

Mitt kommande hemflyg går kl 10 på morgonen så jag är framme i Sverige på eftermiddagen. Inte läge att sova. ;)
 
Jag försöker hitta den tråkigaste filmen i utbudet, förhoppningsvis är den så trist att jag somnar. Och uppiggande drycker undviks naturligtvis.
 
Tiden går inte fortare för att man dricker sprit men man har mycket roligare medans man väntar.

i övrigt är det värt att notera
att tiden går precis lika fort uppe i luften som den gör på marken.
 
Mitt kommande hemflyg går kl 10 på morgonen så jag är framme i Sverige på eftermiddagen. Inte läge att sova. ;)

Jag flög också till Sverige runt den tiden. Sätena är rätt okej i Norwegian planen och de flesta långdistansplan, samt att man har en skärm. Det som fungerar bäst för mig är att i förväg ladda ner/köpa valfri bra serie. Under min senaste hemresa så gick kansk 2h åt för mat+småsaker, 2h till en film på inbyggda skärmen, 2h vila/blunda med musik (kunde inte sova), sen resten av tiden kollade jag på serier på min dator. Tips, ha en bärbar där du kan vända skärmen till baksidan så rymms den mycket bättre i det trånga utrymmet. Ställ även upp den på något för annars kan du få ont i nacken.

Tiden gick snabbt och jag kom hem och sov sedan här hemma. Inga problem :)
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp