Visa alla inlägg

Kommentera

Nu kan du kommentera med Facebook. Vi vill gärna höra dina åsikter så logga in med ditt Facebook-konto och skriv din kommentar.

Hus för oss dödliga

Diskussion i 'Bygga hus i Thailand' startad av mal02, 8 mars 2009.

Taggar:
  1. glimten66

glimten66 Välrenommerad medlem

Nästan rätt 11,500 + 2000 monterat o klart Bath....
    meningen va att ja skulle bygga köket själv men insåg ja får inte tag på materialet/trät ens för dom pengarna så då fick möbel snickaren ta de

glimten66

2. glimten66

O sen när ja kollade på bilderna dök detta upp me får väll ha den vi grillen sen tror ja. fråga tanten va ska vi ha den till.... ojj vet inte men den va snygg fick ja tillsvars :)

3. Rolf

Rolf Aktiv medlem

Vilket häftigt garage sånt vill jag ha också ::)

4. glimten66

kolla till höger bilden e lite stor ;)

5. Rolf

Rolf Aktiv medlem

Häftig vad vi ska kalla det för. Är den inst. där eller ska den in i nåt annat utrymme. Trappen är jädrans snygg också.
    Måste kännas bra att hitta de material som man vill ha och som ger det lilla extra :thumbsup:

6. glimten66

mmmmm Nej den kommer nog att hamna bredvid grillen eller så får ja väl slita ut handfatet i badrummet o plasera den där ...

ni vet tanter ojjj va fint de köper ja ;)

7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Rolf

Rolf Aktiv medlem

Javisst sen är det ju bara ditt jobb kvar :laugh: :laugh:

9. Wanpen

Wanpen Aktiv medlem

Inte så dumt gissat av frugan, tycker inte
    att de var så dyrt, men thai säger allt
    över 1000 bath är dyrt ;D,
    snygg trappa och konstverket

10. glimten66

Ja kan man ju säga hör att du har vanan inne du me ;)

11. glimten66

Tackar Wanpen :wai:

12. Rolf

Rolf Aktiv medlem

Jo man vet ju hur dom små liven funka när det gäller såna saker :nod:

13. Kycklingen

Kycklingen Forumvärd TS-teamet

Jättesnyggt och väldigt originellt gimten66. :thumbsup:

Ang. din trappa, Hmm visst är den snygg att titta på, men är det en sån som min brorsa har så är den väldigt hal när man ska gå ner i sömnen på natten. pang bom rätt ner. =fruktansvärt ont och blåslagen på hela baksidan av kroppen.

14. glimten66

Nej kycklingen den e faktiskt inte hal har tagit mig ner till muggen många gånger o de även i fyllan utan att trilla i den :)

15. b-tung

b-tung Välrenommerad medlem

Säger som många andra, otroligt härliga materialval och med ett grymt trevligt resultat.
    Tycker även att det känns skönt konstnärligt som i mitt tycke ger huset en otroligt skön känsla.

Grattis till ett otroligt bra jobb av dig och frugan, sen ska man komma ihåg att har man hantverkarna med sig så blir resultatet alltid bättre.

16. glimten66

Först tack B-tung :wai:

Nej Lego normalt står dom ute hela tiden men nu när tanten skulle åka till mig så ställs motorcycklarna in o får stå inne tills vi e tillbaka:)

glimten66 :wai:

17. Rolf

Rolf Aktiv medlem

Är det ingen som vet nåt om att arrendera eller liknade. Har hört om nåt som heter jusifrukt avtal men hittar inte ett smack om det, trots Google.
    Vakna upp nu era slöfockar :D

18. Anonymous

Anonymous Gäst

Hoppas på några bra svar på min skitfråga !.. Vi kommer att bygga hus i surin, mina funderingar gäller hur man enklast löser avloppsfrågan, använder man sluten tank eller,, har pratat med sambon men blir inte riktigt klok på vad hon menar.
    Många tack på förhand

19. glimten66

20. Lunkan

Lunkan Medlem

Mycket snyggt och prisvärt.

140 kvm
    respektive det andra huset på 112 kvm
    Är det "svenska" =invändiga mått
    eller "thai" =inklusive verandor/balkonger?

21. Rolf

Rolf Aktiv medlem

Jo det är tanken att sondera terrängen när vi är där, men det skadar aldrig att ha lite kött på benen innan, så att man har lite hum om vad som sägs.
    Länken som Glimten bifogade gav många bra svar.
    Är lite jobbig när det gäller den här typen av affärer. Frugan brukar ledsna på mej för att jag vill ha stenkoll på allt innan jag ger mej in i nåt.
    Resulterar i att många projekt drar ut på tiden, men jag vill ju inte vara utlämnad till nån besserwisser utan betalar jag så är det jag som bestämmer.
    Planeringen är ju den roligaste biten.

Gillar du detta? - Dela sidan så att fler hittar hit!

Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?
Visa alla inlägg

Kommentera

Nu kan du kommentera med Facebook. Vi vill gärna höra dina åsikter så logga in med ditt Facebook-konto och skriv din kommentar.