Visa alla inlägg

Kommentera

Nu kan du kommentera med Facebook. Vi vill gärna höra dina åsikter så logga in med ditt Facebook-konto och skriv din kommentar.

Hus för oss dödliga

Diskussion i 'Bygga hus i Thailand' startad av mal02, 8 mars 2009.

Taggar:
  1. derPanzerHerring

derPanzerHerring Aktiv medlem

Matteisurin
    På landsbygden där jag håller till har man tvåkammarbehållaren fyllda med keramiska "fyllkroppar" för att minska genomsträmningshastigheten. Behållaren läcker ut duschvatten och piss sakta men säkert till vår melonodling, äter för övrigt inte melonerna. Funkar utmärkt. Jag har fyra stycken 2 kammarbehållare. Dom töms efterhand av slamsugarbilar.

2. Anonymous

Anonymous Gäst

Hansui: Stort tack för svaret :wai:

3. glimten66

glimten66 Välrenommerad medlem

Det e bra Rolf fortsätt o va jobbig när det gäller sådant man kan aldri ta reda på för mycke fakta hälsa tanten de ;)
    i da e ja snäll så du får en karma tilltröst nu när ni ska förlora stort ikväll ;D

glimten66

4. Lunkan

Lunkan Medlem

Om inte annat kan du ju betala marken själv
    skänkt till en thai direkt :)
    med villkor att markarendet är (s g s) gratis i ett långtidskontrakt. (33 år (?)

SE UPP med att det blir en mark med rätt sort =tillräckliga rättigheter juridiskt. (Det finns flera olika sorter, men jag kommer inte ihåg vad de heter. En del har man bara nyttjanderätt till (jordbruk/skogsbruk).

5. derPanzerHerring

Hehe, jordbruksmark och skogsmark, bara utnyttjanderätt. Vad ska du annars ha det till? Det är på detta viset i Asien. I Kina t.ex. så äger staten ALL mark, man kan leasa marken på 100 år. Vadgör man, tja man kan förlänga leasen efter100 år om det inte skulle räcka.

6. glimten66

Det ska vara röd stämpel på marken Chanot nor so 3 det e den vanligaste men det finns även Chanot nor so 4 svårt o få tag på våran mark har den stämpeln
    men de e en mycke gammal mark titel
    grön eller gul gå därifrån

glimten66 :wai:

7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Rolf

Rolf Aktiv medlem

OK :wai:

9. derPanzerHerring

Det thaiändska lantmäteriet är efter 150 år just nu 300 km norr om Bangkok.

10. Rolf

Rolf Aktiv medlem

Hur menar du? Att dom är långt ifrån centrum eller att dom inte kommit längre?

11. glimten66

vet inte va han menar men mycke svammel från den mannen man kan ju tro att han e ett troll

12. andrejsdenruskige

andrejsdenruskige Välrenommerad medlem

Hahahaha

13. pi-mi

pi-mi Medlem

Fyra st behållare varför?????

14. Rolf

Rolf Aktiv medlem

Aha då är det därför man löngtar ner för att träffa likasinnade :laugh:

15. Rolf

Rolf Aktiv medlem

Jag har roat mej med att sitta och titta på utbudet av hus till salu i dag (lungt på jobbet). Det är ena jädrans fantasipriser på som dom vill ha, om man inte vill till Hua Hin.
    Jag har ju kikat mest på Rayong området,det verkar inte va det billigaste som finns. Nä bestämma sej för ett hus efter att ha kollat nätet verkar inte va lätt. Ska bli kul att komma ner och se med egna ögon hur det är.
    Nu ska ju inte jag skaffa nåt än men kul att vara uppdaterad.
    Är det nån som har nåt tips på hur man enklast går tillväga för att hitta ev. godbitar.
    Rolf

16. andrejsdenruskige

Några frågor till dig Rolf.
    Varför har du tänkt köpa hus?
    Vilken prisklass hade du tänkt dig?
    Är det tänkt som en investering?
    Hur ofta/länge är du i Thailand?

17. Rolf

Rolf Aktiv medlem

Många frågor. Jo för att jag går i pension, frugan är redan.
    Under en mille.
    Nej det är nog fel ställe att investera i. Det gör jag nog bättre i sverige
    Jag har varit i T varje år i 11 år tror jag att det blir.
    Har ingen som helst lust att springa runt och vänta på en svensk sommar som är 5 dagar varje år. SEN är det ju så att slantarna räcker lite längre i T

18. andrejsdenruskige

För en mille, THB eller SEK så kan du nog hyra dig ett hus resten av ditt liv.
    Det bästa är att du aldrig blir bunden till en plats.
    Skulle du köpa ett hus i Hua-Hin och bli trött på stället så skulle det ju vara surt om man inte får sålt huset.
    Och att hyra ut det är inte alltid heller så lätt.

Min rekommendation är att du hyr när du är där. Vill man se något annan plats i Thailand så får man ju ändå betala för hus eller hotell där.

19. Rolf

Rolf Aktiv medlem

Inte hua hin. Tanken är att flytta ner. Köpa ett lite sommarställe i Sverige och en kåk i T i Rayong området

20. Kycklingen

Kycklingen Forumvärd TS-teamet

Har frun din ändrat sej nu då så ni ska flytta ner?

21. Rolf

Rolf Aktiv medlem

Intresset har ökat betydligt. Vi får se hur det är där nere nu. Kanske blir nån annan stans.
    Men än ligger planen fast. Men som sagt 2år kvar, hinner bli både död och begraven

Gillar du detta? - Dela sidan så att fler hittar hit!

Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?
Visa alla inlägg

Kommentera

Nu kan du kommentera med Facebook. Vi vill gärna höra dina åsikter så logga in med ditt Facebook-konto och skriv din kommentar.