Hus för oss dödliga

Diskussion i 'Bygga hus i Thailand' startad av mal02, 8 mars 2009.

Taggar:
  1. pi-mi

pi-mi Nykomling

Jag skall någon gång i framtiden komplettera med liten pool eller badbalja.
    Är det någon som har sett pool-företag i Korat regionen.

2. Jag har också byggt hus i Thailand, egentligen två. Vi tröttnade på ladan och byggde ett mindre. Nedervåningen i det större huset
    är ett risupplag som skall säljas ungefär vid songkran.
    Hustomten är på 37 rai så jag odlar cassava. Bifogade bilder men det verkar gått åt pipsvängen. Har inte använt svenska kommandon på 25 år.

DSC02143.jpg

DSC02138.jpg

3. Rolf

Rolf Medlem

Ge dej inte Hansui på't igen vi vill alla se hur bra du har det :D Fins förklarat om du klickar på Hjälp höst upp :nod:
    mvh Rolf

4. Jag har bott 2 år i Beijing och 7 år i Shanghai, vi har ledsnat på storstan. Tyvärr så bor jag fortfarande i Shanghai.

5. Gazton

Gazton Aktiv medlem

Hew Hansui :)

Mycket intressant att du bor i Shanghai :) .
    Vill du berätta lite för oss hur det är? jämfört med en större stad i Thailand typ Bangkok?.

Jag tror många med mig, skulle vilja höra om hur ditt liv ser ut där i ShangHai. Du har säkert mucket att berätta för oss

/Gazton

6. Lyco

Lyco Forumveteran

Ja, glimten, hade jag ett hus att visa upp hade jag gjort det. Jättefint hus är såååååå avudsjuk, men en vacker dag, men det lär nog dröja några år till. :D

Mvh Peter :wai:

7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Gazton
    Vi har bott i Shanghai i 7 år (Changning district). Jag jobbar för kinesiska kraftbolag, typ Huaneng, Datang International, Shanghai International power eller vad dom dom heter. Shanghai Electric, Shangdong Electric osv.
    Vi har en femrummare 10 minuter med tunnelbanan från Nanjing lou. Jag kan tillägga att jag är i Thailand för att rehabilitera mig. Kineserna påstod att jag blev mer eller mindre överkörd av ett tåg i Xuzhou, Jiangsu provinsen. Jag lyckades ta mig till Beijing, sjukhus i två veckor, dom spikar ihop huvudsakligen högerarmen. Thailändskan flög upp från Hongqiao till Beijing dagen efter som en yr höna. Privatrum på ett av Beijing bästa sjukhus, nu är jag i Thailand.

9. glimten66

glimten66 Aktiv medlem

Ingen fara insayt ja har tid o vänta ;)
    ja har lite fler bilder som ja ska lägga upp senare o mer kommer me frugan

glimten66

10. Rolf

Rolf Medlem

Funderar på. om det är möjligt att hitta en tomt som man arrenderar och själv bygger en kåk i stället för att köpa nåt spekulationsbygge.
    Jag har inte nån Thailändsk fru så det så.
    Ni som har snickrat ihop era kåkar själva ( med hjälp) vet ni om det skull kunna funka?
    I Sverige är det ju inte så ovanligt med att äga ett hus som står på arrenderad mark.
    Känns som om jag helst skull vilja hamna på ett hyfsat avstånd från havet.

11. glimten66

glimten66 Aktiv medlem

Hej här kommer lite bilder från när diskhon monterades

12. glimten66

glimten66 Aktiv medlem

o lite fler

13. Wanpen

Wanpen Medlem

glimten, förbaskat snygg diskho, vad är de
    för något träslag

14. Rolf

Rolf Medlem

Där skulle man vara med och härja, det är en rot av nåt slag va? Ser ut som körsbär.
    Fan vad avundsjuk man blir. Nu får du sluta lägga ut mer bilder :laugh: :laugh:
    Kul att du får det så snyggt. Bra jobbat

15. glimten66

glimten66 Aktiv medlem

Tackar träslaget heter pra doo...
    Rolf ja de e från roten

Ja ja tycker själv den e lite kaxi o anurlunda :)

16. Wanpen

Wanpen Medlem

Snyggt och lite annorlunda, frugan säger
    snyggt men för mycket pengar

17. Rolf

Rolf Medlem

Tycker jag gott du kan va utan att skämmas
    ps,You got mail

18. glimten66

glimten66 Aktiv medlem

Wanpen va tror hon att de kostar när hon tycker dyrt

19. Wanpen

Wanpen Medlem

Frugan tror 5000 bath

20. glimten66

glimten66 Aktiv medlem

2000 bath monterat o klart
    hur mycke tror hon om köket då :)

21. Wanpen

Wanpen Medlem

Vinkelköket tror hon 7-8,000 + 2000 för diskhon

Dela sidan

Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?