Visa alla inlägg

Kommentera

Nu kan du kommentera med Facebook. Vi vill gärna höra dina åsikter så logga in med ditt Facebook-konto och skriv din kommentar.

jetmotor-ljudmanick

Diskussion i 'Ordet är fritt' startad av Gazton, 19 mars 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Gazton

Gazton Välrenommerad medlem

Hejsan

senast jag var i Thailand 2010, så var det populärt bland vissa att få sin bil att låta som en jetmotor från en boeing när den drar på full gas.
    Genom en liten ljudanordning som tex kunde kopplas till bilens backljus får man fram det ljudet. Sen fäster man den lilla manicken i bilens underrede
    Det tog ett tag innan jag fattade vad det var. Man går i lugnan ro på BKKs gator och plötsligt hör man ljudet av en jetmotor.

Är det någon som vet vad den finns att få tag i? Den såldes på marknader runt om i BKK och Phuket, men jag är ganska säker på att den finns/fanns runt om hela Asien.

/ Gaz

2. kjell.t

kjell.t Medlem

Vet inte var den finns, men om du monterar den i sverige så se till att inte snuten tar dig, den är olaglig p.g.a ljudet

3. Gazton

Jag är inte själv så intresserad, men en arbetskamrat som snart fyller jämmna år kommer nog att bli förvånad när han backar ut bilen ur garaget.. 8)

4. kjell.t

kjell.t Medlem

Skulle tro det, en syn för gudarna :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

5. andrejsdenruskige

andrejsdenruskige Välrenommerad medlem

Me like!!!

Hoppas ni filmar det hela.

6. Berralund

Berralund Forumvärd TS-teamet

Superidé! Syrran fyller också 50 om ett par år, detta är ju en alldeles lysande idé. Ser fram emot en rapport om hur det gick. ;D

7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. zMacen

zMacen Medlem

En lysande idé! Den kan man faktiskt låna.
    Jag har faktiskt aldrig sett en sådan på någon av mina resor (har iofs inte aktivt sökt heller, så det kan förklara saken).

Borde annars kunna hittas på någon kinesisk importsite.
    Det finns ett antal sådana. Ska leta ikväll.

9. Gazton

Jag ska höra mig för i morgon. Jag tror jag vet en som dessutom vet vad de heter på Thai.

Men jag misstänker (som du skriver) att det är en produkt från Kina. Har googlat och youtubat som fan, utan resultat. Men skam den som ger sig 8)

10. Gazton

Ps. Glömde säga att "Manicken" är stor som en kortlek, och inte särskilt dyr.

11. zMacen

zMacen Medlem

Har hittat en variant.
    Tyvärr är man tvungen att beställa minst 20 st....

Tänkte lägga en länk här, men kommmer inte ihåg om man då bryter mot någon forumregel. Skickar därför ett pm till dig Gaz.

12. kjell.t

kjell.t Medlem

Om vi är många att dela så ???
    Jag är intreserad!!!!

13. Gazton

Det är absolut inte emot forumsreglerna, så länge man själv inte har ekonomiskt vinning av det.

Tack för länken Mackan, men det är ju ljudet av en boeing som landar, inte startar.

Jag ska forska vidare denna helgen, ämnet är icke nedlagt ;)

http://www.aliexpress.com/product-fm/43 ... salers.htm

14. Gazton

Länken bruten :mad:

15. Jo-Be

Jo-Be Välrenommerad medlem

16. Jo-Be

Jo-Be Välrenommerad medlem

Funny Guy!! ;D :D ;D

Fatta piken :laugh:

17. Kentbra

Kentbra Medlem

I värsta fall kan man nog gå ihop flera och dela på 20 stycken.

18. Anonymous

Anonymous Gäst

Jag kommer att vara i Thailand i 2 veckor nu i April, hittar jag en sådan ljudmanick där, så köper jag en och skickar till dig. Din adress kan du skicka via PM till mig.

Mvh Ann64.

19. Kycklingen

Kycklingen Forumvärd TS-teamet

Hur har det gått för TS? Berätta.

20. Bond

Bond Medlem

Ja jag är väldigt nyfiken.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Gillar du detta? - Dela sidan så att fler hittar hit!

Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?
Visa alla inlägg

Kommentera

Nu kan du kommentera med Facebook. Vi vill gärna höra dina åsikter så logga in med ditt Facebook-konto och skriv din kommentar.