Kostnad Husbygge?

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Golden " sa:
Vist kan du bygga för ca 10 000 bht kvm med en standar som är nära den svenska. Framför alt om du tar hand om alla inköp själv. Och att du inte använder dig av släkten till att bygga. Utan i stället använder dig av folk som bygger på heltid, Sen är ju det så att det är en hysteri att lägga stålarna på tak med 72 brytningar, dyrt o bäddat för framtida läcker. Personligen hade jag tagit en del av tak pengarna till en standar förbättring inne, kök bad golvbeklänad, samt ett välisolerat hus mot värmen. Trä fönster nej, btgsten nej. Har sedan tre år tillbaka följt fem så kallade farang byggen, Där är två inom mitt pris och detta tack vare hård styrning av bygget inget fast pris. På det ena huset lämnades ett fast pris på 2mille.Huset gick i slut ändan på 1,6. Tre av husen kostade ca 13, 15 000 bht. Dett beror på två saker, lite bättre standar och ett väl till taget fast pris.

Men som alt annat man bygger olika, femhundra meter ftån mig byggs ett thihus ca 80 kvm 400 000 bht btg sten ingen isolering trä fönster.

Du som är så duktig, kan du inte lägga ut lite bilder och visa hur ditt hus ser ut då.
 
En kompis i Thailand har precis byggt ett nytt hus i trä, har köpt allt material på byggvaru handel.
Kostnad 400.000 BHT.

Huset skall användas som gäststuga, när det blir dags för "huset" så är det tänkt att kosta 3.000.000 BHT.

Bilderna är något mörka men jag har försökt att göra dom lite ljusare.

Visa bilaga 8055

Visa bilaga 8057

Visa bilaga 8059
 
"ledarn " sa:
Läckert med mycket "altan"..... Men 400.000 låter lite dyrt för det lilla huset ??

Men använder man sig av dyrt träslag så kostar det..
(Lite skönt att frugan ändrat sig när det gäller material val)

Jag håller med om att det tyckas vara dyrt.
Priset är dock för allt arbete från grunden och upp, samt allt material inköpt i affär.
Husägaren har inte lyft ett finger själv, bara tittat på.
Och det drabbar ingen fattig, så det kan tänkas att priset saltats lite.. Vad vet jag..
 
"Kycklingen " sa:
Du som är så duktig, kan du inte lägga ut lite bilder och visa hur ditt hus ser ut då.
Är inte duktig har bara 40 års erfaren het av bygge. Tio år som egen. Men ge mig 1,5 miljoner bht så skall du få se foto på ett nybygge. Men hyr för tillfället ,. Ingen bråttom. Billigare så. Ock detta för att se o lära. Blev du klokare nä tror inte det.
"Per Olav " sa:
En kompis i Thailand har precis byggt ett nytt hus i trä, har köpt allt material på byggvaru handel.
Kostnad 400.000 BHT.

Huset skall användas som gäststuga, när det blir dags för "huset" så är det tänkt att kosta 3.000.000 BHT.

Bilderna är något mörka men jag har försökt att göra dom lite ljusare.
 
"Per Olav " sa:
En kompis i Thailand har precis byggt ett nytt hus i trä, har köpt allt material på byggvaru handel.
Kostnad 400.000 BHT.

Huset skall användas som gäststuga, när det blir dags för "huset" så är det tänkt att kosta 3.000.000 BHT.

Bilderna är något mörka men jag har försökt att göra dom lite ljusare.



P-O riktigt fin gäst stuga den gilla ja skarpt tanten sa spara bilderna :) tillframtida bygg ideer
Lite dyrt kanske men så e de ju trä me
jag tycker ju att de ska vara mycke trä i ett hus :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
 
"Golden " sa:
Är inte duktig har bara 40 års erfaren het av bygge. Tio år som egen. Men ge mig 1,5 miljoner bht så skall du få se foto på ett nybygge. Men hyr för tillfället ,. Ingen bråttom. Billigare så. Ock detta för att se o lära. Blev du klokare nä tror inte det.

Vilken typ av piller går du på om du inbillar dej att någon vill betala för att se dina bilder? :mad:
 
Vad är detta Är du riktikt vaken eller skall man anmälla ditt inlägg. Jag förstod att du inte förstod. Kan du inte läsa har inga foto har inget hus. Men jag skulle kunna posta hur många foto som helst, men det säger ju inget om det är mitt hus. Jag hyr tills jag har så stora kunskaper att jag bygger i egen regi.

Kycklingen jag har häckat på Thifurum i 7år så tagga ner.

Men vill du få innformation om bygge i thailand så finns det bättre forum ett är ju du medlem i ,men det som har mest medlemmar med kunskap i frågan är du ju inte medlem i. Så som sakts tagga ner Har varit med lite för länge både i byggsvängen o forum värden.
 
Vad är detta Är du riktikt vaken eller skall man anmälla ditt inlägg. Jag förstod att du inte förstod. Kan du inte läsa har inga foto har inget hus. Men jag skulle kunna posta hur många foto som helst, men det säger ju inget om det är mitt hus. Jag hyr tills jag har så stora kunskaper att jag bygger i egen regi.

Kycklingen jag har häckat på Thifurum i 7år så tagga ner.

Men vill du få innformation om bygge i thailand så finns det bättre forum ett är ju du medlem i ,men det som har mest medlemmar med kunskap i frågan är du ju inte medlem i. Så som sakts tagga ner Har varit med lite för länge både i byggsvängen o forum värden.
 
Lugna och fina det är lördag ! ;) Tycker personligen att här finns många många bra trådar om att bygga hus i thailand.
Själva kalkylerar vi med en 700-800 000 baht för att bygga vårat hus. Men det blir ju inte av svensk standard förstås, men kommer att bli riktigt bra ändå..
 
Legolas
Jag köpte för några år sen ett stort antal antal typiska thaifönster i trä, antagligen maitag.Dom blev liggande, istället blev 6mm isolerglas, värmekonduktiviten är nästan lika med noll och jag har en j--la massa stora fönster. Det kostade tyvärr en smärre förmögenhet.
 
"glimten66 " sa:
P-O riktigt fin gäst stuga den gilla ja skarpt tanten sa spara bilderna :) tillframtida bygg ideer
Lite dyrt kanske men så e de ju trä me
jag tycker ju att de ska vara mycke trä i ett hus :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Tycker också om trä.
Den som byggde detta hus köpte allt material i affären.
Billigare att köpa ett hus och riva har jag hört.
 
Det tyvärr fler än du som tycker om trä i Thailand. Just nu regnar det och det har varit störtregn i Isaan sen 3 veckor och då vaknar termiterna.
 
Legolas
Jag bygger inte thaihus. Det senaste kunde lika gärna vara uppställt vid franska rivieran.
By the way : Var ser ni numreringen av inläggen?
 
:offtopic:

Jag är snäll mot medlemmar!!!!!!!!
Anmäl mej om du vill!!!!!!!!!!!
Är jag den första då i forumsvärden som har missuppfattat en tråd???????????
 
Exmlet med fönster Bygg öster söder väster 50 gånger 150, norr hur stort du vill. Samma som hemma fast tvärt om. Har du gått om stålar två glas samt plast bågar, plast släpper inte igenom värme som alominum. ok dubbell pris. men fan ni har ju stålar. Skilnad alominum kontra plast är ca 1800bht per kvm plast ca 40000 per kvm. Isoler sten isället för btg 19 bht per sten, stenen är då dubbell så stor.

Nä nu skall jag gå o lägga ägg ;D
 
"Kycklingen " sa:
:offtopic:


Jag är snäll mot medlemmar!!!!!!!!
Anmäl mej om du vill!!!!!!!!!!!
Är jag den första då i forumsvärden som har missuppfattat en tråd???????????

Ja du är absolut den första som gjort de ;D
nejdå de händer nog oss alla att vi missupfattar ska va ärlig de gjorde ja me när ja läste de inlägget första gången
 
"glimten66 " sa:
Ja du är absolut den första som gjort de ;D
nejdå de händer nog oss alla att vi missupfattar ska va ärlig de gjorde ja me när ja läste de inlägget första gången

En karma levererat för det ärliga inlägget :wai:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
336
Anonyma
A
Svar
74
Visningar
16 K
Caveman™
C
 
Tillbaka
Topp