Nya regler som införts efter maktövertagandet.

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Krister

Forumveteran
Sedan militären tagit makten har en skatt införts för singlar. Dom som inte är gifta skall betala skatt till staten. Hur detta kommer påverka oss faranger är oklart.

Ny lag som infördes igår: de som har tatuering och piercing får inte studera. Dessutom skall sådana personer inte få jobba med yrken som kräver högre utbildning, typ på kontor i banker mm. Dom med tatuering skall bara få utföra kroppsarbete. Militären tror att kunder blir avskräckta av personer med tatuering.

Allt enligt frugan som läst på facebook, vore kul om någon hittar artiklar om detta i pressen.

/K

PS. Jonas det verkar kört för dig att få studentvisum nu, passa på att gifta dig innan militären förbjuder folk med tatuering att gifta sig också. ::)
 
Ja visste inte Thailand hade 1 aprilskämt i slutet av september, men det verkar ju nästan för dumt för att vara sant.

1797549_826552490730719_4120781536699586630_n.jpg
 
Däremot en sak som verifierats är att polisen kollar faranger efter pass och droger. Mackan har vart på Nana eller Cowboy cirka 10 gånger dom senaste tre månaderna och varit kontrollerad tre gånger. Han blev även kontrollerad en gång inne på Big C.

Polisen skall kolla vad du har i fickorna och i plånboken. Min polare Mackan har inga tatueringar eller piercing eller annat suspekt.
 
"krister " sa:
Däremot en sak som verifierats är att polisen kollar faranger efter pass och droger. Mackan har vart på Nana eller Cowboy cirka 10 gånger dom senaste tre månaderna och varit kontrollerad tre gånger. Han blev även kontrollerad en gång inne på Big C.

Polisen skall kolla vad du har i fickorna och i plånboken. Min polare Mackan har inga tatueringar eller piercing eller annat suspekt.
Det låter ju rimligare ... det gick ju rykten att de ska kolla pass och visum. Vad hände med det?
 
Har frågat ut frun va det va för idiotskatt dom ska ta för singlar, men det va bara ett lagförslag som lagts fran av förre PM Yingluck, men hon fick en ganska stark opinion emot förslaget. Frun kunde räkna upp massa kändisar som hade uttalat sig emot förslaget i media.

Så ursäkta att ja blandade ihop detta med militären...


Dock har militären stramat åt för poliserna att dom skall efterfölja lagarna till punkt och pricka, vilket har fått en del följder, mer nyheter imorgon. God natt CM
 
Jösses Krister?????????

snacka om att blanda ihop allting och dra fullständigt felaktiga slutsatser....

Jag tror man skall passa sig för att lyssna för mycket på sin "thai-fru" i det stora hela. En thai har inte några större begrepp om något alls vad det gäller omvärlden, och lägg då till oss falangers fullständiga okunskap, ja då blir nog oförståelsen total tror jag.....

Men detta nådde nästan toppen av alla missförståelse-berg tror jag!
 
Lego och bi andra, det kommer så mycket avslöjanden om missförhållanden på fb varje dag, saker som inte redovisas i de cencurerade andra medierna. Här är en till som kom för ett par dagar sedan som fått många sympatier:

En man som har gripits för häleri. Han har köpt metall av någon utan vetskap att metallen var stulen. Han väntar ett fängelse straff på fyra år. Mannens dotter går i skolan och saknar mor. Han vädjar nu till någon som kan se till flickan när han sitter inne.

Mannen driver en egen liten bilverkstad, och gör alltså inte som de flesta andra i sin situation, tigger. Han klarar sig bra själv säger han trots han mist sina båda ben precis under höften.

image.jpg
 
Cumulus varför ser du ner så dant på "thai-frun" eller hela thaifolket du mår inte så bra va ??

Blir det inte jobbigt att bo och leva där nere när alla omkring dig är "idioter"
bara en undran eller har jag missuppfattat dig ?
 
"krister " sa:
Lego och bi andra, det kommer så mycket avslöjanden om missförhållanden på fb varje dag, saker som inte redovisas i de cencurerade andra medierna. Här är en till som kom för ett par dagar sedan som fått många sympatier:

En man som har gripits för häleri. Han har köpt metall av någon utan vetskap att metallen var stulen. Han väntar ett fängelse straff på fyra år. Mannens dotter går i skolan och saknar mor. Han vädjar nu till någon som kan se till flickan när han sitter inne.

Mannen driver en egen liten bilverkstad, och gör alltså inte som de flesta andra i sin situation, tigger. Han klarar sig bra själv säger han trots han mist sina båda ben precis under höften.

Den där.gubben har fått.mycke sympatier från "thaistars" o även ett tempel har sagt att dom kommer att hjälpa han o dottern om det behöva
 
"Birger LKPG " sa:
Cumulus varför ser du ner så dant på "thai-frun" eller hela thaifolket du mår inte så bra va ??

Blir det inte jobbigt att bo och leva där nere när alla omkring dig är "idioter"
bara en undran eller har jag missuppfattat dig ?

Jag har heller inte mycke övets för thaipacket o deras jävla filmer.o bilder dom älskar att dela me.alla på internet
 
"Birger LKPG " sa:
Cumulus varför ser du ner så dant på "thai-frun" eller hela thaifolket du mår inte så bra va ??

Blir det inte jobbigt att bo och leva där nere när alla omkring dig är "idioter"
bara en undran eller har jag missuppfattat dig ?

Ja du har nog missuppfattat tror jag. men inget som man inte löser:
Med en snaps och en sång,
under en midsommarafton i Rayong!!
;D ;D ;D
 
"glimten66 " sa:
Vad jag sa till henne när hon visade mig bilderna som hennes vänner visar vill du nog.inte veta

Vad du tycker om bilderna dom postar på internet är en sak men tycker du att hela thailänska folket är pack ??
 
"glimten66 " sa:
Vad jag sa till henne när hon visade mig bilderna som hennes vänner visar vill du nog.inte veta

Glimten det verkar som du och jag har något gemensamt. FB är en bra opinionsbildare men f-n vad dom är okänsliga för bilder och filmer av rent avskyvärt slag.

Jag har härdats lite nu, men inte konstigt att alla thaiungar blir totalt avtrubbade. Och inte får någon känsla för människovärde, eller så ligger det i deras gener.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp