Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Vart en sväng nere på Chalmers lindholmen. Funderar på att skola om mig för att hålla ordning på @Berralund och @Jonas så dom sköter säkerheten ombord;):D:D:D
20161017_132618.jpg
 
Kikar runt bland trådar och läser + fäller någon kommentar.
Sömnbesvär inatt igen...
Kanske dags att ringa öppenvården.
 
Dags att bege sig till arbetet, deprimerad i sinnet efter diverse kommentarer i en annan tråd. Vi får se när och om jag loggar in här igen.
 
Ankommit till Krabi, Ao Nang för 3 timmar sen, badat lite i poolen och nu skall vi strax ta en prommenad i byn ner till stranden.
 
Tar mig en funderare över Th just nu.
Vette tusan hur jag ska göra med min eventuella resa dit i slutet av januari 2017.
Klyvna känslor är det.
 
Lite orolig för hur allt utvecklar sig p.g.a Kungens död.
Visar givetvis respekt för Th:s landssorg.
Skillnad och vara endast turist som mig, jämfört med permanentboende som dig.
Så mycket spekulationer runt det just nu.
Igår gick vi ner gatan till stranden och kollade på kvällen, gick förbi en bargata som vart nedsläkt innan, den var upplyst nu och från vissa restauranger hörde man Livemusik ut på gatan.
Det är den enda biten som inte varit som vanligt nu när vi åkt runt som turister i en vecka men verkar ju öppna upp lite igen då.
Januari är säkert turistbiten som vanligt, även Thaiarna turistar som vanligt, 50% av passagerarna på turen vi åkte ut till öarna var Thai och det var inte Thai som hängde med någon farang.
Tror det är mest i Bangkok det märks, alla journalister är ju i Bangkok och skriver om detta, så det ni läser om i media och ser foton på är ju mest vad som sker i Bangkok.
Som sagt förutom att musiken stängts av på vissa ställen har jag inte märkt av något på 1 veckas turistliv.
 
Tänkte ju med cancelerat våran tur efter vi läst alla medier, men var tur vi inte gjorde det för som sagt inte märkt något som turist.
 
Nu börja det regna, skall gå och föreslå att vi checkar ut och börjar köra norr över, Isaan är ju tom. roligare än Krabi 55555555.
 
Igår gick vi ner gatan till stranden och kollade på kvällen, gick förbi en bargata som vart nedsläkt innan, den var upplyst nu och från vissa restauranger hörde man Livemusik ut på gatan.
Det är den enda biten som inte varit som vanligt nu när vi åkt runt som turister i en vecka men verkar ju öppna upp lite igen då.
Januari är säkert turistbiten som vanligt, även Thaiarna turistar som vanligt, 50% av passagerarna på turen vi åkte ut till öarna var Thai och det var inte Thai som hängde med någon farang.
Tror det är mest i Bangkok det märks, alla journalister är ju i Bangkok och skriver om detta, så det ni läser om i media och ser foton på är ju mest vad som sker i Bangkok.
Som sagt förutom att musiken stängts av på vissa ställen har jag inte märkt av något på 1 veckas turistliv.

Jag följer med lite så gott jag kan på Bangkok post och även Pattayadaylynews.
Får ha dig som en referens @Jonas för det blir pattaya som gäller om jag nu åker till TH i slutet av januari 2017.

Jag reser ju själv också, inget resesällskap med mig alls.
Trivs med det bäst dom sista två åren.
Thaiair blir det allafall om resan blir av.
Enklast som ensamresande det, slippa byten och allt runtomkring sådana.
 
Jag följer med lite så gott jag kan på Bangkok post och även Pattayadaylynews.
Får ha dig som en referens @Jonas för det blir pattaya som gäller om jag nu åker till TH i slutet av januari 2017.

Jag reser ju själv också, inget resesällskap med mig alls.
Trivs med det bäst dom sista två åren.
Thaiair blir det allafall om resan blir av.
Enklast som ensamresande det, slippa byten och allt runtomkring sådana.
Pattaya vet jag inte hur det är nu, kommer hem först på Söndag, sen är jag nog dålig referens för en som skall turista i Pattaya då jag inte ser så mycket av nattlivet, brukar sova då ;)
 
Beslut taget, Vi packar väskorna och lämnar Krabi nu, checkar ut en dag tidigare, alla var eniga.
Kör upp till Pang Nga bay och kollar sen sover vi i Surat Thani eller nåt inatt.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp