10000 hemlösa barn i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
En tragisk och härlig historia om vad man kan göra för de fattiga barnen i thailand som blivit utkickade eller valt själva att lämna hemmen pga olika orsaker. En bra video att reflektera över för de som tror att alla Thailändare har något lätt val i sitt liv som vi bortskämda skygga svenskar som jäser i soffan och beklagar oss över hur "tufft" de är ibland.....hmmm...................
Livet är bra grymt men de finns dock ljuspunkter även för dessa barn.

http://www.linktv.org/viewchangefilmcontest/films/view/797

Riktigt gripande, helgonet. Medaljen har definitivt en baksida också. Det är dock härligt att se att det finns dom som engagerar sig. :'(

Berralund :wai:

För ett tag sedan frågade jag några thai inte om gatubarn, men om barnhem (men jag antar att det är (ungefär) på samma orter). Vad de visste fanns det inte behov av några barnhem i NÖ Isaan (=Sakon Nakhon). De barnhem, som jag har hört talas om är allihop i Bangkok och i turistorter med mycket prostion. =Orter dit många har flyttat långt ifrån sina förfäders hemprovinser där det traditionellt funnits uppbackning från familjen.
AIDS ställer såklart till det också då föräldrar dött.
Och jag antar att då pr*stituerade har blivit gravida med någon de inte gillar, så är det troligare att fler av dem hellre blir av med barnet.
Och jag antar också att då är det också troligare att inte familjerna i hemprovinserna är så intresserade av att ta hand om barnen, som du skulle ha varit gällande "traditionella" barn.
Förstålig reaktion från anhöriga, men lika sorgligt för barnen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

P
Svar
56
Visningar
5 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp