12 ungdomar fast i grotta i norra Thailand

A

Anonym

Gäst
Hade så bråttom med att vara först med nyheten, så jag kom mig inte för att skriva något;)
Finns bättre nyhetsankare på forumet:)
Så jag drar mig tillbaka, och överlåter detta till goggelkingarna:D:);)
Mina vänner i Sverige kallar Aftonbladet för Dödsbladet, för de publicerar i princip enbart artiklar där folk dör eller skadas svårt.

Men vad skulle ett fotbollslag ner i en grotta att göra, fotbollsplaner ligger väl ovan jord :)

Pepsi

Forumveteran
Mina vänner i Sverige kallar Aftonbladet för Dödsbladet, för de publicerar i princip enbart artiklar där folk dör eller skadas svårt.

Men vad skulle ett fotbollslag ner i en grotta att göra, fotbollsplaner ligger väl ovan jord :)
Hur fan kan man förlöjliga ett antal ungdomar som åker på en utflykt och besöker en grotta??? :mad:
"Fotbollsplaner ligger väl ovan jord" !!! De var på en utflykt och besökte en grotta, likväl som svenska barn gör då och då.. Det är ju bara barn!!! :mad::mad: Det kom ett kraftigt regn och grottan kollapsade.. Nu är de instängda och kanske många döda barn.. Sedan skiter jag i Aftonbladet... En mög tidning som säljer allt elände..

Som tips till @teddy .. Skriv detta inlägg istället i fotbollstråden VM 18 !! Du lär få många som har åsikter emot dig..:confused:
"fotbollsplaner ligger väl ovan jord" … :eek::eek::eek: Du skulle skämmas för ett sådant inlägg!!!
Kanske dina barn nästa gång som är på utflykt och råkar ut för en bilolycka... Vad skulle de på vägen att göra??? :mad:

Hur fan tänker man..??? :(:(:(:thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:

Hur fan kan man förlöjliga ett antal ungdomar som åker på en utflykt och besöker en grotta??? :mad:
"Fotbollsplaner ligger väl ovan jord" !!! De var på en utflykt och besökte en grotta, likväl som svenska barn gör då och då.. Det är ju bara barn!!! :mad::mad: Det kom ett kraftigt regn och grottan kollapsade.. Nu är de instängda och kanske många döda barn.. Sedan skiter jag i Aftonbladet... En mög tidning som säljer allt elände..

Som tips till @teddy .. Skriv detta inlägg istället i fotbollstråden VM 18 !! Du lär få många som har åsikter emot dig..:confused:
"fotbollsplaner ligger väl ovan jord" … :eek::eek::eek: Du skulle skämmas för ett sådant inlägg!!!
Kanske dina barn nästa gång som är på utflykt och råkar ut för en bilolycka... Vad skulle de på vägen att göra??? :mad:

Han har inga barn..

Jag fick en helt annan nyhet av frugan om 14 barn som jag fattade som gått vilse i skogen... försvinna sedan i lördags?! Ett hittat dött idag. Ja ja nyheter har en tendens att felrapporteras i Thailand.. eller om det är 2 olika händelser?

PanPan

Aktiv medlem
Han har inga barn..

Jag fick en helt annan nyhet av frugan om 14 barn som jag fattade som gått vilse i skogen... försvinna sedan i lördags?! Ett hittat dött idag. Ja ja nyheter har en tendens att felrapporteras i Thailand.. eller om det är 2 olika händelser?
Din fru kanske läser på fb som min, där har dom varit räddade och sen någon hittat död och alla möjliga rykten.

I media annars så har ingen hittats död och ingen har funnits vid liv än.

Dom har varit instängda sen i Lördags, i en grotta som fyllts av vatten efter plötsligt regn
Är huvudnyheten i media här nere nu.
12 barn och en vuxen.

https://m.bangkokpost.com/news/general/1492770/anupong-rescue-success-hinges-on-drainage

A

Anonym

Gäst

Ja precis jag har alltid undrat vad barn har på vägar att göra. Förövrigt har jag inga barn, vill inte ha heller för de ränner omkring på vägar och i gruvor så man alltid måste vara orolig, bättre om andras barn trasslar till sina liv så behöver man inte oroa sig, då kan man istället kosta på sig att förlöjliga dem och på samma gång få igång adrenalinet på trötta faranger :)

A

Anonym

Gäst
Din fru kanske läser på fb som min, där har dom varit räddade och sen någon hittat död och alla möjliga rykten.

I media annars så har ingen hittats död och ingen har funnits vid liv än.

Dom har varit instängda sen i Lördags, i en grotta som fyllts av vatten efter plötsligt regn
Är huvudnyheten i media här nere nu.
12 barn och en vuxen.

https://m.bangkokpost.com/news/general/1492770/anupong-rescue-success-hinges-on-drainage
Men visst är det tragiskt, men kvarstår ändå frågan, varför finns det alls möjlighet att gå in i en grotta under regnperioden? Och varför går man in i en grotta som har en varning utfärdad under regnperioden?

"The cave, cut into a mountainside near the border with Myanmar, can flood severely during the rainy season, which runs from June to October, and there are warnings against exploring then."

Det måste väl tyda på att man inte har alla celler hemma?

brt666

Aktiv medlem
Ja precis jag har alltid undrat vad barn har på vägar att göra. Förövrigt har jag inga barn, vill inte ha heller för de ränner omkring på vägar och i gruvor så man alltid måste vara orolig, bättre om andras barn trasslar till sina liv så behöver man inte oroa sig, då kan man istället kosta på sig att förlöjliga dem och på samma gång få igång adrenalinet på trötta faranger :)
Det känns rätt bra för mig att du inte har några barn faktiskt. Men om det ger dig så mycket att förlöjliga barn och reta upp andra människor så förstår jag att du har svårt att få vänner. Men det kan jag bjuda dig på, jag har stött på betydligt mer störda individer i verkliga livet tyvärr än vad du försöker framstå som online. Antagligen har du ett rätt tråkigt liv och det är ju mest beklagligt.

A

Anonym

Gäst
Det känns rätt bra för mig att du inte har några barn faktiskt. Men om det ger dig så mycket att förlöjliga barn och reta upp andra människor så förstår jag att du har svårt att få vänner. Men det kan jag bjuda dig på, jag har stött på betydligt mer störda individer i verkliga livet tyvärr än vad du försöker framstå som online. Antagligen har du ett rätt tråkigt liv och det är ju mest beklagligt.
Eller så är forumet bara ett kul tidsfördriv för att reta upp gamla gubbar som står med ena benet i graven, en liten adrenalinchock kan hjälpa åt båda håll, och ja jag är också glad att jag inte har barn. Vill man ha problem i livet så är den bästa vägen till det att skaffa barn :)

Dessutom har jag inte förlöjligat barnen utan deras handling, eller kanske snarare deras tränares handling. Och varför måste tidningar skriva "ett fotbollslag" skulle det vara värre om ett fotbollslag hamnar i en taskig sits än om de inte var ett fotbollslag. Att alls skriva vad de har för intresse är för att folk som läser ska tycka extra synd om dem. Det anser jag är att förlöjliga alla barn som inte spelar fotboll och du bör därför skicka ett upprört brev till tidningen också.

Senast redigerad av en moderator:

brt666

Aktiv medlem
Eller så är forumet bara ett kul tidsfördriv för att reta upp gamla gubbar som står med ena benet i graven, en liten adrenalin chock kan hjälpa åt båda håll, och ja jag är också glad att jag inte har barn. Vill man ha problem i livet så är den bästa vägen till det att skaffa barn :)
Jag skulle tro att jag inte är särskilt mycket äldre än du men jag har inget behov av att reta upp "gamla gubbar" jag tycker mer det är kul att prata med dem över en valfri dryck irl. Sen har jag svårt för att en del klandrar andra för deras livsval men det är en annan sak.

A

Anonym

Gäst
Jag skulle tro att jag inte är särskilt mycket äldre än du men jag har inget behov av att reta upp "gamla gubbar" jag tycker mer det är kul att prata med dem över en valfri dryck irl. Sen har jag svårt för att en del klandrar andra för deras livsval men det är en annan sak.
Sen jag kom in på detta forumet och försökte vara seriös från början men det fungerade inte har alla klankat ner på mig, varit rent otrevliga, behandlat mig som skit. Nu har jag givit upp att tro att detta är ett seriöst forum för att få vänner. Det är ett skitforum där ingen egentligen läser innehållet av vad andra skriver, de bara läser för att hitta fel i texten så de har något att bråka om. Jag får känslan av att detta forumet är till för en liten grupp nära vänner som valt att göra chattandet till ett forum, men att ingen egentligen vill ha in nya medlemmar för då ruckas den annars så vänskapliga jargongen och alla blir vansinnigt förbannade för ingenting.

Jag har alla former av chatt med för mig okända människor på internet enbart som ett kul tidsfördriv. Mitt riktiga liv har jag med mina riktiga vänner och om det vet ingen något om på internet. Du ser enbart internetfasaden.

Sen jag kom in på detta forumet och försökte vara seriös från början men det fungerade inte har alla klankat ner på mig, varit rent otrevliga, behandlat mig som skit. Nu har jag givit upp att tro att detta är ett seriöst forum för att få vänner. Det är ett skitforum där ingen egentligen läser innehållet av vad andra skriver, de bara läser för att hitta fel i texten så de har något att bråka om. Jag får känslan av att detta forumet är till för en liten grupp nära vänner som valt att göra chattandet till ett forum, men att ingen egentligen vill ha in nya medlemmar för då ruckas den annars så vänskapliga jargongen och alla blir vansinnigt förbannade för ingenting.

Jag har alla former av chatt med för mig okända människor på internet enbart som ett kul tidsfördriv. Mitt riktiga liv har jag med mina riktiga vänner och om det vet ingen något om på internet. Du ser enbart internetfasaden.
Tur att inte alla är som dig.
Till er andra: ni får gärna bli upprörda och bråka med varandra men om ni fnissar åt barn som dör i olyckor så kan ni ta bort mig som er vän.

Ubon

Forumveteran

Inte har väl Ubon klankat ner på dig? Ubon skrev "svammel" och det ser ut som Ubon får rätt i detta...

Pepsi

Forumveteran
Teddy du låter som en gammal känd häst från fornstora dar 555
@Långeman ! Låt dig inte dras med i hans ner klankande på forum medlemmar mm. Det är vad han vill..
Han vill starta ett bråk på TS... :(:( Skit i den personen.. Han vill bara provocera så långt det går... :confused:
Läs noga vad han skriver... "Det är ett skitforum".. "forumet bara ett kul tidsfördriv för att reta upp gamla gubbar som står med ena benet i graven"..

Det säger kanske en del om personen... :eek::eek::eek:
Skicka honom till utvisningsbåset på obestämd tid.. :mad::mad::mad:

Ni som har empati med barnen, kan väl gärna uppdatera om ni vet något... :wai::wai::wai::wai:

Hej

Dagarna går och ännu har man inte fått ut barnen, men hoppet om att dom lever finns kvar, det är bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa, att vattnet sjunker är tydligen nödvändigt innan dom kan nå in till grottans största utrymme.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Topp