2019, en reseberättelse med några bilder

 

Pream

Aktiv medlem
Fem dagar in på resan. Lunchtid. Dricker thaiwhiskey med soda nära Hilton i Hua Hin.

Ska dela med mig i år oxkså, tänkte jag.

Semesterkänslan har infunnit sig.

IMG_20191130_130352.jpg
 
Jag promenerar långt, inte sällan uppåt en och en halv mil per dag. Såväl av hälsoskäl som att det ger mig en inre tillfredsställelse. Idag har jag gjort Hua Hin centrum i omgångar. Dagen avslutades med ett premiärbesök på fiskepiren, ett lyckat frisörbesök och en avrundning med fotmassage. I skrivande stund får jag min vänstra fot genomgången. Så skönt...

IMG_20191130_182133.jpg


IMG_20191130_185842.jpg


IMG_20191130_190151.jpg
 
Jag promenerar långt, inte sällan uppåt en och en halv mil per dag. Såväl av hälsoskäl som att det ger mig en inre tillfredsställelse. Idag har jag gjort Hua Hin centrum i omgångar. Dagen avslutades med ett premiärbesök på fiskepiren, ett lyckat frisörbesök och en avrundning med fotmassage. I skrivande stund får jag min vänstra fot genomgången. Så skönt...

IMG_20191130_182133.jpg


IMG_20191130_185842.jpg


IMG_20191130_190151.jpg
Snygga foton, riktigt fina.
 
Jag promenerar långt, inte sällan uppåt en och en halv mil per dag. Såväl av hälsoskäl som att det ger mig en inre tillfredsställelse. Idag har jag gjort Hua Hin centrum i omgångar. Dagen avslutades med ett premiärbesök på fiskepiren, ett lyckat frisörbesök och en avrundning med fotmassage. I skrivande stund får jag min vänstra fot genomgången. Så skönt...

IMG_20191130_182133.jpg


IMG_20191130_185842.jpg


IMG_20191130_190151.jpg
Hej
Vackra foton.
Vad plåtar du med, om mobbe, gärna modell?
Mvh
 
I Sverige har jag fastnat för Americano, det vill säga espresso med en skvätt vatten. Hemma är den varm, här alltid med is. Alltid utan socker.
Glass gjord på kokosmjölk funkar bra vid sidan av.
104 baht för alles på soi Bintabaht!
Tar den för att svalka mig efter alla komplimanger jag får när jag passerar etablissemangen här, haha. Blir tjejerna för påflugna brukar jag visa guldet på fingret och förklara att jag är gift med en thai. De allra flesta brukar tagga ner då :)

IMG_20191201_145456.jpg
 
Självklart en Huawei, förbannad skam att den nya Mate 30 Pro inte har Google Play Store, är ju den överlägset bästa mobilen annars.
Även om jag inte testat den så kan jag ana att den är vass. Hoppas att handelskriget svalnar och att Googles tjänster blir tillgängliga på Huawieiis nya mobiler.
 
För snart tio år sedan reste jag med en svensk donna till Thailand. Vi hade roligt i Hua Hin och Chiang Mai. Det blev aldrig något riktigt mellan oss, men jag kom att bli intresserad av Thailand. Träffade kort därefter en supertrevlig kvinna från Bangkok och vi håller fortfarande ihop. Det har blivit några resor hit sedan dess, men jag glömmer aldrig middagarna med svenskan på restaurangen nära hotellet. När jag gick förbi så var det ett tempel på platsen.
Tiderna förändras, på alla plan.

IMG_20191201_144856.jpg
 
Även om jag inte testat den så kan jag ana att den är vass. Hoppas att handelskriget svalnar och att Googles tjänster blir tillgängliga på Huawieiis nya mobiler.
Enligt tester är den grym men blir ju i stort sett oanvändbar när inte playstore finns.
 
Kvällen ägnades åt ett stopp i närheten av soi 94 och möte med en av många svenska thailandsövervintrare. Cirka 3000 bor i Hua Hin permanent och ungefär lika många stannar här halvårsvis berättade han.
Därefter tog jag en promenad i centrum och besökte nattmarknaden. Det som slår mig är hur lite turister det är I Hua Hin jämfört med mina tidigare besök. Folk jag träffar pratar också mycket om bristen på besökare.
Bilden från nattmarknaden förstärker nog intrycket...

IMG_20191201_221654.jpg
 
I Sverige har jag fastnat för Americano, det vill säga espresso med en skvätt vatten. Hemma är den varm, här alltid med is. Alltid utan socker.
Glass gjord på kokosmjölk funkar bra vid sidan av.
104 baht för alles på soi Bintabaht!
Tar den för att svalka mig efter alla komplimanger jag får när jag passerar etablissemangen här, haha. Blir tjejerna för påflugna brukar jag visa guldet på fingret och förklara att jag är gift med en thai. De allra flesta brukar tagga ner då :)

IMG_20191201_145456.jpg
Hej
Ja gott med svalka i värmen.
Soi Bintabaht går väl av en del expats under namnet: Soi been taking your baht. Det kan väl kosta lite om man går på lokal där. Men trevlig by/stad för några dagars semester.
Mvh
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp