2023 kommer bli tuffare, 6 av 10 Svenskar tror dom får mindre att leva på.

PanPan

Forumveteran
Tröttran du aldrig på att ständigt rapa detta om "skygglappar" och "bubbla" så fort någon har en annan åsikt än dig ?
Nej inte så fort en annan har annan åsikt än mig, bara 2 på forumet som går med skygglappar den ene Ö-bo och den andra statsanställd propagandamaskin som skulle göra Goebles avundsjuk.
Tar till mig men folk som knappt verkar sett verkligheten utanför sin sfär.
Du och Ö-bon är exakt lika i er propaganda, gå nu och googla lite fler positiva inlägg om svensk ekonomi, hittar säkert nåt i Somalia Heralds eller Zimbawe daily news med, så du inte missar nåt.

Och hur är det själv med ditt pappegojerapande om direkt någon skriver något negativt om det som händer i Sverige idag, så är det sverige hat av hatiska utlandsboende gubbar.

Tallviking

Forumveteran
Nej inte så fort en annan har annan åsikt än mig, bara 2 på forumet som går med skygglappar den ene Ö-bo och den andra statsanställd propagandamaskin som skulle göra Goebles avundsjuk.
Tar till mig men folk som knappt verkar sett verkligheten utanför sin sfär.
Du och Ö-bon är exakt lika i er propaganda, gå nu och googla lite fler positiva inlägg om svensk ekonomi, hittar säkert nåt i Somalia Heralds eller Zimbawe daily news med, så du inte missar nåt.

Och hur är det själv med ditt pappegojerapande om direkt någon skriver något negativt om det som händer i Sverige idag, så är det sverige hat av hatiska utlandsboende gubbar.

Kan du ge ett vettigt svar på varför du lägger så mycket tid och energi på att kasta skit på ditt eget land som du dels inte bott i på många år, inte har jobb i, inte får lön från och inte får pension från. Din familj bor dessutom i Thailand där du själv har dina hem.

Ändå sitter du i inlägg efter inlägg och kastar skit på ditt land, till och med startar flera trådar med ämne om hur jävligt allt är i Sverige. Du verkar ha få vänner säger du själv så uppenbart få i Sverige då också och dina föräldrar verkar bo mestadels utomlands också !

Verkar dessutom vara ett väldigt känsligt ämne att diskutera med dig om ditt svenskhat eftersom du går till agressivt angrepp direkt någon kritiserar dig för ditt märkliga beteende.

PanPan

Forumveteran
Kan du ge ett vettigt svar på varför du lägger så mycket tid och energi på att kasta skit på ditt eget land som du dels inte bott i på många år, inte har jobb i, inte får lön från och inte får pension från. Din familj bor dessutom i Thailand där du själv har dina hem.

Ändå sitter du i inlägg efter inlägg och kastar skit på ditt land, till och med startar flera trådar med ämne om hur jävligt allt är i Sverige. Du verkar ha få vänner säger du själv så uppenbart få i Sverige då också och dina föräldrar verkar bo mestadels utomlands också !

Verkar dessutom vara ett väldigt känsligt ämne att diskutera med dig om ditt svenskhat eftersom du går till agressivt angrepp direkt någon kritiserar dig för ditt märkliga beteende.
På vilket sätt kastar jag skit på Sverige?
Det enda jag skriver om är ekonomin, inget annat och jag länkar det jag sitter och läser i tidningen under dagen, sitter unte som dig och aktivt söker.
Ofta skriver jag inte själv utan länkar en artikel och då oftast från Aftonbladet och Expressen.
Politikdelen i forumet är jag inte med i och skriver oftast inte om något annat än ekonomi där Sverige är inblandat.

Och nej jag har inte få vänner i Sverige.

Tallviking

Forumveteran
På vilket sätt kastar jag skit på Sverige?
Det enda jag skriver om är ekonomin, inget annat och jag länkar det jag sitter och läser i tidningen under dagen, sitter unte som dig och aktivt söker.
Ofta skriver jag inte själv utan länkar en artikel och då oftast från Aftonbladet och Expressen.
Politikdelen i forumet är jag inte med i och skriver oftast inte om något annat än ekonomi där Sverige är inblandat.

Och nej jag har inte få vänner i Sverige.

Hur kommer det sig att du vet hur jag gör och tänker utan att vi någonsin mötts eller pratas vid ?

Och vad hindrar isåfall att jag "vet" lika mycket om dig på samma grunder ?

PanPan

Forumveteran

Vad gäller föräldrar så ja farsan och styvmorsan bilar med husbil i Europa under vinterhalvåret, vår och sommar i Sverige.
Vill du ha deras politiska åsikter med så är styvmorsan röd och flyger till Sverige och håller kurser för facket titt som tätt ibland online och farsan mitten.

Men du gick ju på direkt med ditt pappegoja rapande och anklagar en för sverige hat för man delade en artikel nu på morgonen från AB att ekonomin inte går så bra.
Är svenska medier också Sverigehatare idag enligt dig då?
För är ju inte jag som skrivit artikeln.

Tallviking

Forumveteran
Vad gäller föräldrar så ja farsan och styvmorsan bilar med husbil i Europa under vinterhalvåret, vår och sommar i Sverige.
Vill du ha deras politiska åsikter med så är styvmorsan röd och flyger till Sverige och håller kurser för facket titt som tätt ibland online och farsan mitten.

Men du gick ju på direkt med ditt pappegoja rapande och anklagar en för sverige hat för man delade en artikel nu på morgonen från AB att ekonomin inte går så bra.
Är svenska medier också Sverigehatare idag enligt dig då?
För är ju inte jag som skrivit artikeln.
Det handlar inte om en enstaka artikel utan dina ständigt "sverigenegativa" inlägg dag ut, dag in, vecka ut och vecka in på forumet över en väldigt lång tid. Blir ju många hundra "sverigenegativa" inlägg så frågan är var du får drivkraften från att lägga ner såp mycket energi på att vara så negativ i ett specifikt ämne som du dessutom inte ens är medveten om enligt dina egna påståenden....

PanPan

Forumveteran
Det handlar inte om en enstaka artikel utan dina ständigt "sverigenegativa" inlägg dag ut, dag in, vecka ut och vecka in på forumet över en väldigt lång tid. Blir ju många hundra "sverigenegativa" inlägg så frågan är var du får drivkraften från att lägga ner såp mycket energi på att vara så negativ i ett specifikt ämne som du dessutom inte ens är medveten om enligt dina egna påståenden....
Vilka ämnen förutom ekonomin har jag engagerat mig i?
Visa på det.
Antar dom flesta ligger på politikdelen där ni diskuterar Sverige och där är jag inte ens med.

Jag diskuterar folks ekonomi men att du inte kan utläsa det utan tar allt som en attack mot Sverige förstår jag, en del i din enkelspårighet och avsaknad av vidvinkel..

kurant

Forumveteran
Tycker man att ekonomin är bra i Sverige just nu samt Sveriges samhällsutveckling är positiv så är man väl mer klarsynt än sverigehatare. Jag gillar inte utvecklingen i Sverige dom senaste 10+ åren men jag älskar mitt land och är patriot.
Ja vi får ta det med ro och glädjas åt några ljusglimtar.

Sek går bättre än Nok om de är till någon glädje???

Screenshot_20230125-080759_Xe.jpg

PanPan

Forumveteran
Jag visste att du skulle hugga på betet..

Nåja så mycket av vad du skriver läser jag inte, scrollar oftast förbi snabbt.
Vilket som gått från nästan 1,25 för 12 år sen till ett tag vara svagare än SEK och nu återhämtat sig lite och legat runt 1,05 så inget nytt under solen du kommer med.
Och att du skrev mot mig förstod jag, du bryr dig inte om NOK annars men som sagt kurs man är van vid nu.

kurant

Forumveteran
Vilket som gått från nästan 1,25 för 12 år sen till ett tag vara svagare än SEK och nu återhämtat sig lite och legat runt 1,05 så inget nytt under solen du kommer med.
Och att du skrev mot mig förstod jag, du bryr dig inte om NOK annars men som sagt kurs man är van vid nu.
Du har rätt, jag bryr mig mycket mindre om Nok än vad du gör om Sek.

Bara en reflektion att det finns fler skräpvalutor som går sämre på slutet.

SatanG

Forumveteran

Bor man utanför Sverige och kritiserar sitt hemland så är det hat enligt dig.
Varför är det så svårt att förstå att kritiken ofta är från svenskar som bryr sig om sitt hemland och har ruttnat på att det körs i diket av inkompetenta pajasar som hellre väljer att lägga svenskars skattepengar/tillgångar på utländska grupperingar som svenskar inte vill ha i Sverige då många av dessa inte bara kostar massvis med pengar men även personligt lidande?

Du ser väl kopplingen mellan utlandssvenskar och Sverige?
Är det inte mer hatiskt/konstigt att som du sitta och kasta hat över t.ex. Trump i hundratals inlägg, du har väl ingen koppling till USA?

/ SatanG

Tallviking

Forumveteran
Bor man utanför Sverige och kritiserar sitt hemland så är det hat enligt dig.
Varför är det så svårt att förstå att kritiken ofta är från svenskar som bryr sig om sitt hemland och har ruttnat på att det körs i diket av inkompetenta pajasar som hellre väljer att lägga svenskars skattepengar/tillgångar på utländska grupperingar som svenskar inte vill ha i Sverige då många av dessa inte bara kostar massvis med pengar men även personligt lidande?

Du ser väl kopplingen mellan utlandssvenskar och Sverige?
Är det inte mer hatiskt/konstigt att som du sitta och kasta hat över t.ex. Trump i hundratals inlägg, du har väl ingen koppling till USA?

/ SatanG
Ja om man kritiserar hundratals gånger och t.ex som du inte kan låta bli att maniskt kasta in ett hatinlägg som detta varje gång någon annan tar upp frågan. Du har en alldeles otrolig förmåga med dessa sura "efterinkast" som alltid sågar landets ledning vid fotknölarna och allting är invandrarnas fel.

Glöm inte att det fortfarande är världens bästa land att leva i och du har valt att leva i ett land långt ner på den skalan.....

Isan Lover

Forumveteran
Tycker man att ekonomin är bra i Sverige just nu samt Sveriges samhällsutveckling är positiv så är man väl mer klarsynt än sverigehatare. Jag gillar inte utvecklingen i Sverige dom senaste 10+ åren men jag älskar mitt land och är patriot.
Hej

Det beror ju på hur man ser på detta, visst har en stor del av världen problem just nu och det har givetvis Sverige också, men själv tycker jag ändå att Sverige till viss del har ett bättre läge än många andra jämförbara länder.

Svenska staten har en låg utlandsskuld och en rejäl kassa, vi har ett utvecklat socialt skyddsnät, våra banker har en stabil ekonomi, industrin går fortsatt bra och den låga kronkursen håller igång exporten, dom lån som Svenskarna har på sina bostäder ska klara räntor på 5-7%, så tuffare tider ja men någon katastrof blir det nog inte, sen är det ju lite upptill regeringen att se till att hushåll och företag kompenseras för höga elpriser m.m.

Mvh isan lover

kurant

Forumveteran

Tallviking

Forumveteran
De får använda Sök och se hur många olika varianter det finns.

I de flesta är Schweiz etta och Kanada närmast.

The worlds best country to live in

Denna ger en femte plats.

Och Thailand på 28:e som dessa "muntergökar" hellre valt att bo i.....

Liknande trådar

W
Svar
2
Visningar
1 K
A
S
Svar
11
Visningar
4 K