Hej Jag har varit i Thailand 28 Januari till 27 februari 2018, det blev 30 dagar. Det jag nu funderar på är kan jag åka 22-29 april till Thailand sen flyga hem till Sverige igen. Och åka igen den 23 -29 maj till Thailand, och hem igen till Sverige Sen har jag bokat en resa i juli, 1-30 juli och blir borta 30 dagar Det blir ju ganska många inresor till Thailand 4st på 6-7 månader. Måste man söka visum? Eller får man det på flygplatsen i Bangkok? Mvh Björn
Nej, det är jag som är speciell. Men jag brukar ibland låta andra få äran att vara i min närvaro. [emoji38]
Nej, inte alla. En del från Sydkorea Så här såg det ut fram till oktober 2017 Aktiviteter Busan-BangkokTG 0651 Stockholm-BangkokTG 0961 Stockholm-BangkokTG 0961 Busan-BangkokTG 0651 Busan-BangkokTG 0651 Stockholm-BangkokTG961 Busan-BangkokTG651 Stockholm-BangkokTG961 Busan-BangkokTG651 Stockholm-BangkokTG961 Busan-BangkokTG651 Oslo-BangkokTG955
Oj du har många timmar i luften du! Så just det här http://www.thaiembassy.com/thailand/new-visa-rules.php Verkar vara som du säger att man kan flyg in hur många gånger man vill Tack för hjälpen
Och arbetar på kontoret=hemma, timmar i luften=groggdags, sovtid hemma=ledig, när arbetar Du egentligen??
Jag arbetar då lusten infaller...tror jag. Jag har inte ännu haft lust, så svaret är lite hypotetiskt.
Då förmodar jag att du har någon form av visa/ uppehållstillstånd Annars är det 3 visumfria inresor som gäller per år
Ok, har inte haft något visum. Har dock förlängt med 30dagar i oktober eller november. Är det 3 visumfria när man anländer med flyg eller bara landgräns? Snabb googling gav mig detta
http://www.thaiembassy.com/thailand/changes-visa-exempt.php Jag ringde The Royal Thai Consulate Och dom sa att man får flyga in hur mycket man vill. Men att du kan bli stoppad i passkontrollen och måste förklara varför du kommer till Thailand varje månad.. Jag får prova och se vad som händer
Du blir inte bara stoppad. Du blir nekad inresa. Lita inte på INFO från Thai amb i Sthlm, mycket fel där och ofta är det så, även på deras hemsida, men det är Mai pen rai för dom.