Äldre svensk man

.

Screenshot_20220816-102627_Facebook.jpg

Hej

Vardagsmat i Pattaya.

Mvh isan lover
Det vet du Ja?

Händer väl i varje by dagligen också att tanten hugger gubben med kniv.

Håll dig till att försköna bylivet, men sjunk inte till nivån att du skall kasta skit på andra ställen.

Men klart, du är ju "riktigt" thai, å då höjer man sig och sitt genom att sänka andra. Trist att du annamat det sättet.

Som på alla andra större orter händer det en del skit i Pattaya men att det skulle vara vardagsmat är jag nog inte beredd att hålla med om.

BTT
Hej

Folk stryker väl med mer eller mindre dagligen där om man ska tro på media, ”fall ifrån balkonger”, svartsjukedramor som resulterar i våld, skottlossningar, drunkningar, självmord och droger tar också liv.

Mvh isan lover

Hej

Folk stryker väl med mer eller mindre dagligen där om man ska tro på media, ”fall ifrån balkonger”, svartsjukedramor som resulterar i våld, skottlossningar, drunkningar, självmord och droger tar också liv.

Mvh isan lover
Skottlossningar och våld var vanligt innan kuppen 2014 helst på sai sam och soi jabba.
Har inte hört om en skottlossning där sen militären rensa upp, innan några i veckan.
Men som med all annat här nere tror du det är som på 90 talet....

Jag upplevde 90 talet som ganska lugnt i Pattaya.

BTT
Kanske men rätt lugnt sen upprensningen i dom kvarter jag skrev när det gäller sånt IL bs skrev.
Innan dess kunde man läsa om skottlossningar flera gånger i veckan runt soi jabba och sai sam.
Idag har jag sett mer våld och knivar inblandade i byar och thai konserter.
Har bara sett mellan Thai.

Sen om det var lugnt på 90 talet har jag ingen aning om men eftersom IL för det mesta lever och tror allt är som då så gjorde jag som han och bara slängde ur mig nåt ;)
Jag visste knappt om Thailand på 90 talet och Pattaya kände jag definitivt inte till.
Visste inte ens vad Pattaya var när jag åkte dit första gången, hade hört namnet men visste inte va det var känt för.

Visste inte ens vad Pattaya var när jag åkte dit första gången, hade hört namnet men visste inte va det var känt för.
Bra att komma till en ny plats utan en massa förutfattade fördomar
Såg ett program på tv om en ung engelskman som åkte runt i Somalia av alla ställen
Han spelade fotboll med ungdomarna blev bjuden hem till dom hur trevligt som helst
Vanligt folk är oftast trevliga oavsett om dom är svarta bruna gula eller vita
Självklart ska man vara på sin vakt men man missar mycket om man dömer i förhand

Hej

Ja allt är ju relativt, men här är några axplock ifrån den senaste månaden.

Mvh isan lover

Hej

Ja allt är ju relativt, men här är några axplock ifrån den senaste månaden.

Mvh isan lover
Det var inte mycket på par månader, ungefär en dag i Göteborg.
Några var artiklar om samma brott och någon om en gammal man som kollapsat på motionsrundan.

Och mest handlade det om folk från Isaan och grannländerna.

Det var inte mycket på par månader, ungefär en dag i Göteborg.
Några var artiklar om samma brott och någon om en gammal man som kollapsat på motionsrundan.

Och mest handlade det om folk från Isaan och grannländerna.
Hej

Det är ju som sagt bara några exempel och inte någon total sammanställning på något vis.

Mvh isan lover

Hej

Det är ju som sagt bara några exempel och inte någon total sammanställning på något vis.

Mvh isan lover
Läs artiklarna.
Du länkar artiklar om folk som blivit gripna i Pattaya pga brott begågna i Saraburi, folk som kolappsar på joggingrundan, brott begågna i Huai yai, Na Jomtien, flera mil från Pattaya, flera artiklar om samma brott och några självmord.
Läser man nationell media verkar det begås mer brott i bysamhällena och grövre.

Läs artiklarna.
Du länkar artiklar om folk som blivit gripna i Pattaya pga brott begågna i Saraburi, folk som kolappsar på joggingrundan, brott begågna i Huai yai, Na Jomtien, flera mil från Pattaya, flera artiklar om samma brott och några självmord.
Läser man nationell media verkar det begås mer brott i bysamhällena och grövre.
Hej

Jag kan ju lägga in många fler om du tycker att det är för lite?

Mvh isan lover

Hej

Jag kan ju lägga in många fler om du tycker att det är för lite?

Mvh isan lover
Ja för som sagt kanske mycket för en Ö-bo men för en stadsbo så är det mindre än vad sker på en dag i en stad som tex Göteborg som du la in..
Och med tanke på en sådan stor turiststad så är det inte mycket.
Men lägg du in och om Pattaya för mycket var ju inte ens Pattaya om någon av artiklarna var det?

Hej

Mvh isan lover

Om det gäller där faranger är inblandade så handlar det säkert mest om självmordsförsök och diverse våld på grund av svartsjuka.

Det är klart att en plats där man byter partners lika ofta som man byter kalsonger ger upphov till diverse problem.

Man kan nog dela upp Pattaya i två delar. En del där faranghändelserna inträffar och en större del där det är thairelaterade brott.

Pattaya är en ganska segregerad stad.

BTT

Ja för som sagt kanske mycket för en Ö-bo men för en stadsbo så är det mindre än vad sker på en dag i en stad som tex Göteborg som du la in..
Och med tanke på en sådan stor turiststad så är det inte mycket.
Men lägg du in och om Pattaya för mycket var ju inte ens Pattaya om någon av artiklarna var det?

Kommer du ihåg den där masskjutningen i Pattis….eller var det i ”The Gateway to Isaan”?

Om det gäller där faranger är inblandade så handlar det säkert mest om självmordsförsök och diverse våld på grund av svartsjuka.

Det är klart att en plats där man byter partners lika ofta som man byter kalsonger ger upphov till diverse problem.

Man kan nog dela upp Pattaya i två delar. En del där faranghändelserna inträffar och en större del där det är thairelaterade brott.

Pattaya är en ganska segregerad stad.

BTT
Pattayamail var riktigt rolig att läsa på 90-talet för det var mest läsning om faranger som stökat till det, har tidningar i Sverige där svenskar jag träffat är inblandade.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp