Ändring av bötesbelopp i Thailand vid trafikförseelser.

Därför jag inte tror henne. 7 år yngre än mig så det ger att hon fyller 50 det här året.
Vet inte var hon har sina kort. Såg dem i Sverige sist och hon ville inte ta fram när jag frågade.
Jag lär pressa henne lite.
Hon har väl inget att visa upp ,hehe, frågade frugan , inte ens min svärfar har ett livslångt och han är x antal år äldre än mig, tvivlar på detta

Frågade frugan igen nu, hon påstår att dessa inte längre är giltiga, och ställde sig frågande till om en 50 åring verkligen kunde ha ett, märkligt tycke min gumma, inte många Issanbönder som tog KK för 30 år sedan ;)

Har för mig att det fanns en när de nya kraven infördes. det var visst länk på provfrågor. kommer ej ihåg vad den hette.

Hej

Jag gjorde själv teoriprovet en gång i tiden, då har jag för mig att det var ett 30 tal frågor, numera tror jag att det är ett 50 tal, frågorna är av samma typ som vid ett Svenskt teoriprov och man tillåts bara ha ett ganska lågt antal fel.

Mvh isan lover

Fins de någon som kan hjälpa mej, ja kan inte skicka bilder. De kommer upp välj storlek vad än ja väljer när ja trycker klart åker ja ut ur TS

Hej

Jag gjorde själv teoriprovet en gång i tiden, då har jag för mig att det var ett 30 tal frågor, numera tror jag att det är ett 50 tal, frågorna är av samma typ som vid ett Svenskt teoriprov och man tillåts bara ha ett ganska lågt antal fel.

Mvh isan lover
Det som slog mig när jag såg det exemplaret som låg ute på nätet var att det inte var några miljöfrågor som det finns i de svenska proven.
en annan sak var att det tilläts lägre felprocent i Thailändska provet än den Svenska varianten

Hej

Mvh isan lover
Har aldrig hört talas om någon med svensk behörighet för bil och MC, behövt göra ett teoriprov.
Ett IKK löser detta.
Yngre som inte fick MC behörighet i körkortet måste göra teoriprov och uppkörning.
Mest balansprov mellan några oranga konor på en sträcka under 50m.
Ett svenskt KK före 1976 löser detta.

I Loei på Thai DMV funkar inte mutor. Har försökt flera gånger.
De kräver 1årsvisa, och givetvis ett doktorspapper.
Däremot fick min svärmor sitt körkort från samma DMVs ambulerande körkortsutbildning
i Erewan med en påse kalla Changöl. ???

Har aldrig hört talas om någon med svensk behörighet för bil och MC, behövt göra ett teoriprov.
Ett IKK löser detta.
Yngre som inte fick MC behörighet i körkortet måste göra teoriprov och uppkörning.
Mest balansprov mellan några oranga konor på en sträcka under 50m.
Ett svenskt KK före 1976 löser detta.

Hej

Det jag menade var att man inte behöver något körkort alls i Sverige för att ta ett i Thailand, det är ju då bara att göra dom prov och tester som krävs, när man läste många inlägg i den här tråden så fick man lätt intrycket att det var ett krav att ha Svenska körkort om man ville ta körkort i Thailand, så är det ju inte.

Du har rätt i att det är bara är ”ungdomar” som behöver göra ett teori prov för att få MC kort, själv gjorde jag teoriprovet men jag behövde inte köra upp eftersom jag redan hade kört på tvåhjul sedan 12 års åldern, men dom var noga med 1 års visum och att man skulle vara skriven på en adress i Thailand, vilket respektive Amphoe ska styrka med ett intyg om detta.

Mvh isan lover

Hej

Det jag menade var att man inte behöver något körkort alls i Sverige för att ta ett i Thailand, det är ju då bara att göra dom prov och tester som krävs, när man läste många inlägg i den här tråden så fick man lätt intrycket att det var ett krav att ha Svenska körkort om man ville ta körkort i Thailand, så är det ju inte.

Du har rätt i att det är bara är ”ungdomar” som behöver göra ett teori prov för att få MC kort, själv gjorde jag teoriprovet men jag behövde inte köra upp eftersom jag redan hade kört på tvåhjul sedan 12 års åldern, men dom var noga med 1 års visum och att man skulle vara skriven på en adress i Thailand, vilket respektive Amphoe ska styrka med ett intyg om detta.

Mvh isan lover
Inte ett ett års de är ute efter, ett Non O multi räcker bra, till och med ett single entry för att erhålla ett femårs när det första 2 åriga löper ut. Du skall inte vara turist, det är det som är avsikten

Inte ett ett års de är ute efter, ett Non O multi räcker bra, till och med ett single entry för att erhålla ett femårs när det första 2 åriga löper ut. Du skall inte vara turist, det är det som är avsikten
Turist är du väl även med NonO multi eller Singel Entry

Hej

Som flera andra har uppgett tidigare så kräver man 1 års visa i vissa provinser och då är det bara att acceptera det eller bli utan, men jag är också medveten om att man som vanligt agerar olika på olika ställen, ibland olika i samma provins beroende på vilken tjänsteman man stöter på.

Mvh isan lover

Hej

Som flera andra har uppgett tidigare så kräver man 1 års visa i vissa provinser och då är det bara att acceptera det eller bli utan, men jag är också medveten om att man som vanligt agerar olika på olika ställen, ibland olika i samma provins beroende på vilken tjänsteman man stöter på.

Mvh isan lover
Vad står det i lagen om Thai kk, det är det som gäller, har du kollat ;) IOFS så gäller ju fortfarande den enskilde tjänstemannens samt chefen för kontoret ord för lagen, det har jag bra exempel på, Lol

Vad står det i lagen om Thai kk, det är det som gäller, har du kollat ;) IOFS så gäller ju fortfarande den enskilde tjänstemannens samt chefen för kontoret ord för lagen, det har jag bra exempel på, Lol

Hej

Det är just detta att varje tjänsteman kan göra lite som dom vill oavsett vilka regler det finns som skapar denna godtycklighet, så man kan aldrig vara riktigt säker på något.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp