Äntligen fotgångar trafik lysen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jag måste verkligen säga att detta var en välkommen överraskning i helvetes trafikstressade staden Pattaya.Alltför många har fått sätta livet till och senast i nyårshelgen blev en ung kille och hans tjej överkörda och total mosade av en lastbil i Pattaya.Dessa 42 övergångs lysena som de monterat upp nyligen kommer nog att vara lite osäkra i några månader eller år ? innan de flesta har lärt sig hur de fungerar.Dock så är inte tekniken i dessa så fina....Bifogar en bild på detta utanför Walking street samt info för den novise.

http://pattayatoday.net/news/news-from-around-pattaya/public-sees-red-at-traffic-lights/

Visa bilaga 3880

Möjligtvis att dom saktar ner farten när det kommer fotgängare men att det finns trafikljus lär nog dröja innan dom upptäcker eller förstår vad dom betyder.

Inte alla då självklart, men tyvärr mer som inte vet vad dom betyder än som vet.

Om böterna är tillräkligt hög så funkar det bättre!

Ge polisen provoktion så är det löst

pigge01

Wwax och ni andra som har varit i Pattaya sen trafikljusen har kommit upp, hur funkar det nu?
Har bilisterna lärt sej hur det funkar med trafikljus eller kör alla på som vanligt?
Störst kör först.

"Kycklingen " sa:
Wwax och ni andra som har varit i Pattaya sen trafikljusen har kommit upp, hur funkar det nu?
Har bilisterna lärt sej hur det funkar med trafikljus eller kör alla på som vanligt?
Störst kör först.
dom fanns där när vi va där redan i början av dec men de va ingen som brydde sig då o lika dant när vi va där på nyåret folk bara körde

glimten66 :wai:

Kanske rentav olyckorna har ÖKAT p g a fotgängarrödlysena? I Pattaya finns det ju en massa faranger, och många shortstayare kanske tror att bilar stannar p g a dem... :)

Nej man får fortsätta att vara vaksam när man ska över en väg ljusen skulle ja aldri lita på eller en thai i en bil :police:

Att olyckorna har ökat, har jag svårt för att tro.
Men att olycksstatistiken är den samma, är nog mer troligt :)

"Gazton " sa:
Att olyckorna har ökat, har jag svårt för att tro.
Men att olycksstatistiken är den samma, är nog mer troligt :)

Tror jag också.
Sen är ju deras statistik inte riktigt som våran. Skulle någon bli påkörd vid ett övergångställe och dom lever när ambulanspersonalen tar hand om dom, skulle dom sen ha oturen att dö i ambulansen eller på sjukhuset så kommer det inte med i statistiken om trakilolycka.

Jag har svårt att förstå varför man överhuvudtaget målar övergångsställen på gatan i Thailand. Det verkar ju som att alla ökar farten istället för att sakta ner och släppa fram fotgängare. Jag tycker nästan att det känns säkrare att korsa en gata där det inte finns ett övergångsställe. Ingen som helst hänsyn visas i trafiken, men det beror förmodligen på den bristfälliga körkortsundervisningen (eller avsaknad av densamma). :mad:

Filmen från Pattaya talar ju sitt tydliga språk. :police: :police: :police:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp