Äntligen fredag

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Jag tror jag ska fläska på ordentligt här hemma.
Burgare på Max. Det är ju typ 500Thb när man har kört lite tillbehör till den.
Allt som är dyrare än snabbmakaroner är väl bara onödigt och lite förnämt på detta forum.
Man tror sig liksom tillhöra adeln bara för att man tar räksallad till varmkorven på Circle K
Finns det verkligen dom som intar föda på en bensinstation:eek:sista stället jag skulle tänka mig käka på:Dmen så har dom inte oxfilé heller:p:p:p

Nä en korv med bröd och en ramlösa sticker inte i ögonen på någon :p
Det var en lugn kväll mitt i veckan med Samed och SatanG, men är man ute på finrestaurangerna och takbarerna på nedre Sukhumvit så rinner 10,000 Bahtarna snabbare än Valter51 hinner skriva ”VISUM”.

De på TS hyllade ”20,000-Baht-per-månad-budgetarna” spricker rätt snabbt.

Bara för att ni ber så snällt om det... här kommer några bilder från september månadens intag. Det är allt från frukost till nattmat, från flyg, lounger, gator och restauranger, ibland själv och ibland med sällskap... diverse smått å gott helt enkelt... :p:eek:

WTF... får bara publicera 10 bilder... ne... det orkar jag inte med... då blir det bara ett inlägg... med några få bilder från senaste veckan istället... ni kan föreställa er resten av september och året... ;)

20180924_192947.jpg

20180925_123223.jpg

20180925_193854.jpg

20180922_192105.jpg

20180927_193520.jpg

20180925_201037.jpg

20180924_191235.jpg

20180926_190549.jpg

20180928_100512.jpg

20180923_132505.jpg

Det var en lugn kväll mitt i veckan med Samed och SatanG, men är man ute på finrestaurangerna och takbarerna på nedre Sukhumvit så rinner 10,000 Bahtarna snabbare än Valter51 hinner skriva ”VISUM”.

De på TS hyllade ”20,000-Baht-per-månad-budgetarna” spricker rätt snabbt.
Ja... skall man njuta lite av livet i Bangkok så är det snarare 20,000-Baht-per-dag-budgetar som behövs... å ändå hinner inte Valter51 säga VISUM... :p

Bara för att ni ber så snällt om det... här kommer några bilder från september månadens intag. Det är allt från frukost till nattmat, från flyg, lounger, gator och restauranger, ibland själv och ibland med sällskap... diverse smått å gott helt enkelt... :p:eek:

WTF... får bara publicera 10 bilder... ne... det orkar jag inte med... då blir det bara ett inlägg... med några få bilder från senaste veckan istället... ni kan föreställa er resten av september och året... ;)

Visa bilaga 71436

Visa bilaga 71437

Visa bilaga 71438

Visa bilaga 71439

Visa bilaga 71440

Visa bilaga 71441

Visa bilaga 71442

Visa bilaga 71443

Visa bilaga 71444

Visa bilaga 71445
Inte från Hua Hin i alla fall :):)

Ser ut som en facklig lunch....... :cool:

Ja... skall man njuta lite av livet i Bangkok så är det snarare 20,000-Baht-per-dag-budgetar som behövs... å ändå hinner inte Valter51 säga VISUM... :p
Haha jag tror vi brände typ 30,000 baht på 3.5 vecka på mat sist i Bangkok. Då surade jag ändå över 80bahts Pad Thai i W District en kväll, jobbar fortfarande övertid för att täcka upp den tallriken :(

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Ja det är lite skillnad på oss snåla Thaisnackare, när jag slår på stort går det på 1000 baht för hela familjen, ;) men det är ju utan alkohol då.
Och med alkoholen är det no limit:p
Nu säger jag inte att du är sådan @PanPan men vanligt att snikepellar håller hårt i stålarna, men när det kommer till fest å sprit försvinner helt plötsligt girigheten;)

Gourmanden @Samet skulle aldrig tipsa om dåliga ställen;):)
Funderar om det finns bra pizza i korat, pizza hut på the mall går fetbort då pizzan är oätlig där. Kanske inne på Terminal 21?
det finns en pizzeria inne i stan, runt hörnet från Klang (The Pizza company) som jag tycker är ok.

Phimai Hr blivit begåvat med en ny restaurang, riktigt, riktigt bra. Du måste bara testa denna högklassiga men billiga restaurang. Ligger mittemot Homemart inne i stan där det låg en närbutik innan. Heter Mee Gaan, här är Fb-sidan https://www.facebook.com/MeeGaanAtPhimai/

det finns en pizzeria inne i stan, runt hörnet från Klang (The Pizza company) som jag tycker är ok.

Phimai Hr blivit begåvat med en ny restaurang, riktigt, riktigt bra. Du måste bara testa denna högklassiga men billiga restaurang. Ligger mittemot Homemart inne i stan där det låg en närbutik innan. Heter Mee Gaan, här är Fb-sidan https://www.facebook.com/MeeGaanAtPhimai/
Finns väl bra pizza i Joho, om den inte är stängd

Ja det är lite skillnad på oss snåla Thaisnackare, när jag slår på stort går det på 1000 baht för hela familjen, ;) men det är ju utan alkohol då.
Ingen alkohol med i det priset.

Du unnar dig allt lite gott ibland också.

Träffade en go man idag från Örebro.
Han sa: -Bränner man mycket pengar så får man mycket pengar, det bara är så!

Vet inte riktigt hur han tänker. Men det var hans erfarenhet från livet.

Jag är nog som dig där men jag skäller lite.
Styvsonen behöver jag dock inte skälla på han sköter sitt rum bra men glömmer ibland i andra rum men fixas snabbt med en tillsägelse, han är det ordning på.
Frugan har jag sagt till att jag kan bygga en rishydda på tomten till för hon har samma zigenarfasoner som i byn ibland, släpper det där hon står.
Låter det nog värre än det är men känns så, när jag kom hem var ju svärmor här, hela huset fullt av flugor, maten förvarades som i byn på golvet.
Hon ville nog stanna men dom fick åka hem.
Då hade vi iofs inget kök men ändå.
Är hon inte helt kass på att städa frugan, i Söndags fick hon städdille och huset var blänkande rent innan jag ens klivit ur sängen.
Min fruga städar två ggr i veckan , fick diska igår då hon hade övertränat axeln , idag var det kört , det där är mitt jobb säger hon , ge fn i det , sen städar hon lite åt grannkärringarna här som är för gamla att fixa det själva, får en extra slant , städa och hålla snyggt kan hon , även i Thailand , samt tomten och alla buskar och blommor ,, hon är grym :thumbsup:

Ingen alkohol med i det priset.

Du unnar dig allt lite gott ibland också.

Träffade en go man idag från Örebro.
Han sa: -Bränner man mycket pengar så får man mycket pengar, det bara är så!

Vet inte riktigt hur han tänker. Men det var hans erfarenhet från livet.
Det kan nog stämma.
Det samma gäller med ledighet.
Tar man mycket ledig, så har man mycket ledigt.

Så då tar jag ledigt igen. Fan så tråkigt att jobba

Nej det var Atom och Samet som satte oss i det ;) 5555555.
Nja, i vardagen har jag heller inga stora utgifter; sällan jag lägger mer än 50 Baht på en vardagslunch och middag är nästan alltid hemlagat.

Restaurang blir det oftast bara en eller två gånger per vecka men då är det sällan vi hamnar under 1,000 Baht för oss tre. Jag tycker hyfsat bra restauranger dragit iväg rätt rejält i pris de senaste 3-4 åren och pratar vi västerländsk mat så är det numera omöjligt, i alla fall i Bkk, att hamna under tusingen. Att besöka västerländska restauranger ute på landet där bilmekanikern Bruce från Birmingham kränger T-bone steaks för 199 Baht gav jag upp för 15 år sedan. Jag blir bara besviken då är en nudelsoppa för 30 Baht är betydligt godare.

Antalet gånger per år vi tre hamnar över 5,000 Baht för en måltid är dock väldigt lätträknade.

Liknande trådar

Topp