Äntligen fredag

 
Mitt dricka till MotoGP. Bubbel och motorsport klingar så fint.

Skumpan jag dricker är riktigt trevlig och inte omänskligt dyr för en gammal oljegroda som mig :)

1B339EAC-3A3B-424A-89B4-18977E9C2F44.jpeg
 
Precis kommit hem från en tur till Peking. Regnade på vägen ned igår och snöade på vägen upp idag.
Har precis backat in Suburban i verkstaden för att riva bromsarna imorgon.
Bubblet lät bra men om du är från Rotebro borde väl en "Dräpare" vara lämpligare?
 
Precis kommit hem från en tur till Peking. Regnade på vägen ned igår och snöade på vägen upp idag.
Har precis backat in Suburban i verkstaden för att riva bromsarna imorgon.
Bubblet lät bra men om du är från Rotebro borde väl en "Dräpare" vara lämpligare?

Nr 1 Suburban heter Sururban på oljegrode språk :)
Nr 2 Bor inte i Rotan
Nr 3 Vad är en Dräpare?
 
Nr 1 Suburban heter Sururban på oljegrode språk :)
Nr 2 Bor inte i Rotan
Nr 3 Vad är en Dräpare?
Rotebroare, även Dråpare, Dräpare och Christer Pettersson, är en drink som namngivits efter den för Palmemordetmisstänkte Christer Pettersson.[1] Efter att ha blivit frikänd för mordet på Olof Palme i Svea hovrätt den 12 oktober 1989 lämnade Christer Petterson sin lägenhet framför pressuppbådet och gick in till sin granne. I händerna hade han bland annat två flaskor med Baileys och en flaska Explorer Vodka.[2] Snart serverade krogarna drinkar bestående av Baileys och Explorer Vodka som på olika sätt var namngivna efter Christer Petterson, som vid tillfället bodde i Rotebro och tidigare blivit dömd för dråp. Proportionerna av Explorer Vodka och Baileys varierar. Ibland anges två delar Baileys och en del vodka eftersom det var proportionerna Christer Pettersson hade med sig och ibland tvärtom för att vissa hävdar att det blir godare. Det är dock fel.Mall:Källa behövs inte Det finns inga uppgifter om Christer Petterson själv blandade de båda dryckerna, eller drack dem var för sig.
 
Rotebroare, även Dråpare, Dräpare och Christer Pettersson, är en drink som namngivits efter den för Palmemordetmisstänkte Christer Pettersson.[1] Efter att ha blivit frikänd för mordet på Olof Palme i Svea hovrätt den 12 oktober 1989 lämnade Christer Petterson sin lägenhet framför pressuppbådet och gick in till sin granne. I händerna hade han bland annat två flaskor med Baileys och en flaska Explorer Vodka.[2] Snart serverade krogarna drinkar bestående av Baileys och Explorer Vodka som på olika sätt var namngivna efter Christer Petterson, som vid tillfället bodde i Rotebro och tidigare blivit dömd för dråp. Proportionerna av Explorer Vodka och Baileys varierar. Ibland anges två delar Baileys och en del vodka eftersom det var proportionerna Christer Pettersson hade med sig och ibland tvärtom för att vissa hävdar att det blir godare. Det är dock fel.Mall:Källa behövs inte Det finns inga uppgifter om Christer Petterson själv blandade de båda dryckerna, eller drack dem var för sig.

Fyy vad det inte lät gott! Baileys och vodka blandat :(
 
Rotebroare, även Dråpare, Dräpare och Christer Pettersson, är en drink som namngivits efter den för Palmemordetmisstänkte Christer Pettersson.[1] Efter att ha blivit frikänd för mordet på Olof Palme i Svea hovrätt den 12 oktober 1989 lämnade Christer Petterson sin lägenhet framför pressuppbådet och gick in till sin granne. I händerna hade han bland annat två flaskor med Baileys och en flaska Explorer Vodka.[2] Snart serverade krogarna drinkar bestående av Baileys och Explorer Vodka som på olika sätt var namngivna efter Christer Petterson, som vid tillfället bodde i Rotebro och tidigare blivit dömd för dråp. Proportionerna av Explorer Vodka och Baileys varierar. Ibland anges två delar Baileys och en del vodka eftersom det var proportionerna Christer Pettersson hade med sig och ibland tvärtom för att vissa hävdar att det blir godare. Det är dock fel.Mall:Källa behövs inte Det finns inga uppgifter om Christer Petterson själv blandade de båda dryckerna, eller drack dem var för sig.

Aha! Har aldrig hört den, men jag bor i skogen. Jobbar dock nära Rotebro. Baileys dricker jag gärna men tror jag hoppar över blandningen med vodka.

Kommer ihåg från ungdomen då vi åkte på mumin kryssningar. Blev sällan en vettig frukost. Raka vägen till tax free och sedan dela broderligt på en Baileys. Inte ens glas, bara halsa rakt ur flaskan. Usch det är så man ryser då man tänker på det idag :)
 
Hej

Gin Tonic med grannarna på fredag och på lördag blir det kalas eftersom frugan fyller år, då blir det Thaimat till alla boende i grannskapet, men kanske hinner vi med ett besök på Rabbalshede höstmarknad först.

Mvh isan lover
Rabbalshede väcker minnen till liv. Glömmer aldrig när det regnade så att hålet bredvid vårt stånd blev fyllt med vatten. Folk genade över pölen för att komma till toaletterna. Alla som tog ett steg där blev blöta upp till hakan. Satan va de regnade
 
Man hinner fn inte börja gnälla på måndag, så är det fredag :) Eller som någon skrev på FB. Hello friday, i love you:D;)
Jag gnälller fan inte. Har kolkat i mig ett par glas rött i väntan på att teerak skall komma hem från jobbet. Menyn för middagen har jag ingen aning om men käkade en väldigt god Pad Thai, inhandlad på en Thai Take-away. Perfekt efter mina krav!
 
Jag gnälller fan inte. Har kolkat i mig ett par glas rött i väntan på att teerak skall komma hem från jobbet. Menyn för middagen har jag ingen aning om men käkade en väldigt god Pad Thai, inhandlad på en Thai Take-away. Perfekt efter mina krav!
Så kapten menar att han inte lagar mat till teerak ;)när han går hemma å dräller medans hon jobbar:p:)ajabaja:D:D:D
 
Fredagar är bra, synd bara de är så korta. F,n man kommer hem 16,00, sen ska det handlas, hem igen på med spisen och laga något att spisa, men mellan detta tar iaf jag något att dricka. Efter den delikata middagen ska man varva ner en stund, och plötsligt är det lördag. :)
 
 
 
Tillbaka
Topp