Är det här ett bra sätt att framkalla regn?

Isan Lover

Forumveteran
Hej

I en by belägen i Chachoengsao provinsen har man en tradition av att framkalla regn och få regntiden att starta genom att bygga en gigantisk penis som dom kallar “Palad Khik”.

1623475176524.jpeg

Mvh isan lover

Hej

I en by belägen i Chachoengsao provinsen har man en tradition av att framkalla regn och få regntiden att starta genom att bygga en gigantisk penis som dom kallar “Palad Khik”.

1623475176524.jpeg

Är det ens lagligt? Det var en som blev arresterad för att ha sålt 'sexleksaker' på nätet häromdagen. Den här grejen ser ut att vara i en klass för sig själv! Endast erfarna från Pattaya, Phuket och delar av BKK göre sig besvär....

Lagligt, i delar av landet är det religösa symboler åk till Krabi rang wai beach eller va den hette, där finns en hel grotta med dildos.
Står nåt vid ingången, kommer inte ihåg exakt men för mig hedra någon fruktsamhets gudinna.

1623488301702.png

Skillnad på sexleksak och religöst.

Jag brukar köra ut bilen från carporten när det regnar ordentligt. :)
Här funkar det nu men jan-feb när luften är som värst är den helt svartprickig efter ett regn.
Lagt in foton på det innan, ser ut som det regnat sot.
Får ju in all smog när fälten bränns, ibland är hela uppfarten nedsotad.

Moskva arrangerar årligen en Vårfestival då det anländer mer än 7 miljoner besökare från 26 länder. För att inte festivalen skall haverera på grund av skyfall, skickar man upp flygplan som pudrar regnmolnen med silverjodod. Det gör att molnen tömmer sitt innehåll innan de når huvudstaden. Jag har tillbringat en dag i samband med en tjänsteresa i Moskva, det var som någon vräkte ner spannar med vatten utan uppehåll.

Förr i tiden, innan man kunde stava till klimatkris, visste alla att klimatet är under ständig förändring och att det är tufft med långa tider av torka. På Kanarieöarna har man sedan 2016 tagit upp en gammal tradition att under en procession be Gud om att skänka riklig nederbörd. Inga penisar på våran gata!

Liknande trådar

Tillbaka
Topp