Är det någon som tänker på varlänge vi får leva i Thailand

 
Jag har hört berättas från en del personer att när dom går ut från flygplatsen i Bangkok finns det inga hinder eller ledsamheter.

Sprit köps snabbt och sen kör dom bara på.

Det första hindret är väl oftast ekonomiska problem.

När verkligheten hinner ikapp måste dom ju åka hem igen och då behövs ju pengar till flygbiljett och annat.

Inte alla som kan få lärarjobb i Thailand.

BTT
Låter som ditt liv
 



Mye ensomhet kan korte livslengden , og ofte man troster seg med alkehol når man er ensom ,

Jag har aldrig gillat att dricka sprit ensam.

Hur roligt är det att prata med sig själv på fyllan?

BTT
 

Har aldrig haft ekonomiska problem i Thailand eftersom jag kunde leva på 100 baht om dagen på mat och boende för 3000 baht i månaden. Spriten har jag kunnat bemästra hyfsat.
Det var värre med vissa damer. Där hade jag vissa bekymmer ibland men allt löste sig till sist så inget att tjata om.

BTT
 
Man destillerar väl mäsken och får sprit. Sedan kan man väl ”rena” genom aktivt kol.
Har aldrig gjort detta själv men trodde att det var så det gick till.
Det låter allt som att du besitter en gedigen erfarenhet. En kompis berättade nämligen samma sak för mig. ;):laugh2:

Och @gunnarg , den glade smålänningen, verkar också ha avnjutit den ädla drycken.
 
Det hade kompisen också. Han brukade stötta mig när det begav sig genom att klappa mig på axeln. Ågren hette han förresten. :laugh2:
Helt ärligt så hade jag 5a i kemi vilket för mig inte var konstigt. Hade högt betyg i samtliga ”praktiska” ämnen. I alla andra ämnen var det omvänt.
har däremot aldrig ”kokat” sprit då det aldrig intresserat mig. Var alltid öl eller vin i ungdomen som gällde.
 
För mig var det precis tvärtom. Helt underbar lärare. Det säger en hel del om vem man sätter in som lärare………

Ja, lärarna har stor betydelse.
Jag har haft några riktigt bra lärare, men de flesta var så tråkiga, stela och med noll improvisationsförmåga. Det verkade som att många av lärarna inte kunde annat än det som stod i böckerna.
Typ som ett gäng paragrafryttare.
 
Ja, lärarna har stor betydelse.
Jag har haft några riktigt bra lärare, men de flesta var så tråkiga, stela och med noll improvisationsförmåga. Det verkade som att många av lärarna inte kunde annat än det som stod i böckerna.
Typ som ett gäng paragrafryttare.
Ja så var känslan mest genom hela förskolan/högstadiet. När jag utbildade mig till ”datanörd” på Komvux var främst jag själv väldigt mycket mer motiverad. Hade två lärare under Komvux som jag aldrig glömmer. Shit vilka eldsjälar.
Jag fick mig en utbildning och gick från oljegroda till pappersvändare över en natt, kändes det som.
kallar mig än idag för oljegroda för det är där jag känner mig bäst hemma rent yrkesmässigt.
Idag knegar jag som IT tekniker vilket känns väldigt bra. Vill helst slippa allt ansvar och bara vara fri hela dagen :)
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp