Är det nya regler på g

 
Ja sant.
Men jag tror att detta gäller bara Engelsmän.
Om ni läser vad Engelska Ambassaden skriver
Då kommer Ambassaden att ha svort at verifera intyget.
Varför skulle bara Engelska ambassaden ha problem med detta , krav kommer ju från Thaimyndigheterna , är inte de Engelska myndigheterna kompetenta tror du , eller kan det bero på att de har ett annat pensionssystem, jag kan ju visa på att det kommer slantar varje månad från Svenska statens pensionsutbetalare (pensionmyndigheten ) Kan det vara så tro
 
Varför skulle bara Engelska ambassaden ha problem med detta , krav kommer ju från Thaimyndigheterna , är inte de Engelska myndigheterna kompetenta tror du , eller kan det bero på att de har ett annat pensionssystem
Phonta du får ju då läsa detta från Ambassaden några gånger det står att de kommer att ha svort att verifera intyget.
Måla inte f*n på väggen hela tiden.
DETTA GÄLLER ENGELSKA AMBASSADEN
 
thai Office for foregin affairs. ?? Hur kan de verifiera detta ?? Obegripligt för mig , vilket migrationskontor var detta ?? Då kanske man skall be att få på så sätt att vittnen på Thaikonsulatet /Ambassaden intygar Konsulns namnteckning , jo, nu börjar de spänna svångremmen, det jävliga är dock att det är inte vi Farangers fel , utan detta är Thailand som hela tiden hittar födkrokar på att fuska inkomstintyg samt agenter som "hjälper" lånar ut summor till Farangen för runt 15-25 k thbt .endast i syfte att fixa till retirement , vet många Engelsmän i Pattis som gör detta
 
Det förvånar mig inte att Thai immigration drar åt tumskruvarna, så lätt som det är att fuska t ex på svenska ambassaden där ingen som helst kontroll sker av äktheten av presenterade intyg.

Att ett lands beskickning inte längre vill hjälpa sina medborgare säger nog mer om Storbritannien än om systemet. Det går ju att kontrollera och ta betald för tiden, i synnerhet när immigration kräver det.
 
Frågade en Engelsman i Pattis som jag känner väl ..
Min fråga var om han sett detta
Svaret fick jag nyss på messenger

"Yes I have. It might calm down soon. Many people had fake letters showing they had money coming in. Fat Paul wrote his own letter and the embassy stamped it so I can see why they are doing it."

För djävligt , tråkigt att bra folk som denna kille nu måste åka hem till ett England i kaos :'(:'(:'(
 
Det förvånar mig inte att Thai immigration drar åt tumskruvarna, så lätt som det är att fuska t ex på svenska ambassaden där ingen som helst kontroll sker av äktheten av presenterade intyg.

Att ett lands beskickning inte längre vill hjälpa sina medborgare säger nog mer om Storbritannien än om systemet. Det går ju att kontrollera och ta betald för tiden, i synnerhet när immigration kräver det.
Jo, det är sant , titta på vad denna kille svarade mig , mer regel än undantag ,, bara hoppas att detta inte sker med Svenska myndigheter
 
Frågade en Engelsman i Pattis som jag känner väl ..
Min fråga var om han sett detta
Svaret fick jag nyss på messenger

"Yes I have. It might calm down soon. Many people had fake letters showing they had money coming in. Fat Paul wrote his own letter and the embassy stamped it so I can see why they are doing it."

För djävligt , tråkigt att bra folk som denna kille nu måste åka hem till ett England i kaos :'(:'(:'(
Vad är det för kaos där, pratat med rätt mycket Engelsmän i England och så kaosaktigt verkar det inte vara, dom har ju en regering iallafall ;)
 
thai Office for foregin affairs. ?? Hur kan de verifiera detta ?? Obegripligt för mig , vilket migrationskontor var detta ?? Då kanske man skall be att få på så sätt att vittnen på Thaikonsulatet /Ambassaden intygar Konsulns namnteckning , jo, nu börjar de spänna svångremmen, det jävliga är dock att det är inte vi Farangers fel , utan detta är Thailand som hela tiden hittar födkrokar på att fuska inkomstintyg samt agenter som "hjälper" lånar ut summor till Farangen för runt 15-25 k thbt .endast i syfte att fixa till retirement , vet många Engelsmän i Pattis som gör detta
Thai Office for foregin affairs har namnteckningar från ambassaden som de jämför med och kontrollerar äktheten. Detta är inte alls ovanligt vi gjorde det när vi legaliserade vårat svenska äktenskap i Thailand .A
 
Det förvånar mig inte att Thai immigration drar åt tumskruvarna, så lätt som det är att fuska t ex på svenska ambassaden där ingen som helst kontroll sker av äktheten av presenterade intyg.

Att ett lands beskickning inte längre vill hjälpa sina medborgare säger nog mer om Storbritannien än om systemet. Det går ju att kontrollera och ta betald för tiden, i synnerhet när immigration kräver det.
Menar du med att fuska att man skriver ut egna intyg ang pensionsutbetalningar fr[n de olika bolagen.
Menar du att detta sker, så tror jag du har fel, eller antar du bara.
 
Strax efter det att Maj-Gen Surachate Hakparn tog över och blev boss för hela Immigration, så gick han ut och deklarerade att det skulle hända saker och ting. Riktigt vad det gällde, framkom aldrig mer än att alla Visum-agenter skulle se upp, men att det har varit på gång med UK och USA ambassaderna, det har varit känt länge. Sedan om BIG JOKE, som nya chefen kallas, har hittat några andra tvivelaktiga ammbassader, få vi förhoppningsvis reda på senare??? Blir kanske att alla måste ha sitt eget privata konto här i Thailand, för att tillfredställa Immigration, vem vet???
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp