Är det nya regler på g

 
Det har figurerat företag som fixar extension utan att du har pengar. Dessutom åkte några chefer fast för falska intyg så det är inte alls konstigt att thaimyndighet ställer högre krav idag.
På mitt intyg skrev konsulat att pension före skatt är xxx förut skrev de bara att pension är följande. Frågade inte men känslan är att de kräver mera ärlighet av oss utlänningar.
 
Duger arvoden för containertransporter också?
Absolut, ALLA inkomster räknas, och det har ingenting med brutto eller netto att göra. Detta då om man skall dela upp det lite grand.

Om det skulle gå åt helvete med inkomstintyg av något oförklarlig anledning, så räknas ju det hur mycket pengar vi för över från Sverige till Thailand, så då har vi egentligen hamnat på samma dumma sits, som det är hemma i Sverige med thaiambassadens krav på sina VISA, eller hur... Alltså nettoinkomst efter skatt....

Men fortsätter vi med inkomstintygen, så räcker det gott med brutto alltså innan skatt.... Så låt oss hålla tummarna. Läste för en stund sedan en fint formulerad mening på engelska, visserligen som jag tycker, summerar upp hela den här stormen i ett vattenglas;

The British embassy in Thailand have confirmed, that after providing income verification letters to expats for more than 20 years, they are not verification experts, and have decided to cease this practice.

Så sitt lugnt i båten ni oroliga själar!!
 
Det har figurerat företag som fixar extension utan att du har pengar. Dessutom åkte några chefer fast för falska intyg så det är inte alls konstigt att thaimyndighet ställer högre krav idag.
På mitt intyg skrev konsulat att pension före skatt är xxx förut skrev de bara att pension är följande. Frågade inte men känslan är att de kräver mera ärlighet av oss utlänningar.
För min del så är det exakt samma text i ambassadens inkomstbekräftelse 2008 som det var nu år 2018....
 
För den som behöver lite assistans :)

Stop-Hyperventilating-Step-5-Version-3.jpg


How to Stop Hyperventilating

/ SatanG
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp