Är marijuana den framtida grödan?

 
Varför skulle det bli skillnad i dessa länder mot nu?
Dom kan ju odla och sälja hur mycket knark dom vill.
Världssamfundet lär inte se med mer blida ögon än innan på kriminell verksamhet bara för att medicinsk cannabis blir laglig.
Du och några till verkar inte förstå skillnaden på medicinsk cannabis och den man blir hög på, det är ingen drog som nu legaliseras...

Hej

Ökat odlande och framställning av produkter som olja och tabletter kan väl leda till en utökad marknad, själva kan vi ju bara spekulera men det finns uppenbarligen även farhågor för vad detta beslut kan innebära, vi får väl som sagt se hur der går i framtiden.

En del tror ju även att detta kan vara första steget till en legalisering för privat bruk.

Mvh isan lover
 
Nu odlas det massor av olaglig cannabis sen länge tillbaka, så att det skulle bli mer är bara en spekulation.

Hej

Visst är det spekulationer och det är det väl även ifrån både dom som är skeptiska och dom som förutspår att detta inte kommer att innebära några som helst problem i förlängningen, ingen av oss har ju facit ännu.

Mvh isan lover
 
Hej

Ökat odlande och framställning av produkter som olja och tabletter kan väl leda till en utökad marknad, själva kan vi ju bara spekulera men det finns uppenbarligen även farhågor för vad detta beslut kan innebära, vi får väl som sagt se hur der går i framtiden.

En del tror ju även att detta kan vara första steget till en legalisering för privat bruk.

Mvh isan lover
Om man utökar havre odlandet tror du att det ökar nyttjandet av morfin?
Du verkar ha svårt att förstå att det handlar om olika saker, man kommer inte tillåta odling av knark.
 
Hej

Ökat odlande och framställning av produkter som olja och tabletter kan väl leda till en utökad marknad, själva kan vi ju bara spekulera men det finns uppenbarligen även farhågor för vad detta beslut kan innebära, vi får väl som sagt se hur der går i framtiden.

En del tror ju även att detta kan vara första steget till en legalisering för privat bruk.

Mvh isan lover
Men fatta nångång att det inte är drogen cannabis som blir legaliserad!!
Så otroligt trög kan du väl ändå inte vara efter allt vi skrivit om det här nu?
 
Kollegan berätta att hans fru har fått ett normalt liv nu efter år av värk pga kotförskjutning, och det är pga medicinsk marijuana, dom bor i Florida.
Inget rus alls men ryggproblem och värk är helt borta.
 
Det har ju blivit tillåtet i Sverige också. Thai har nog väntat attfå ordning egna odlingar för att slippa import. Detta blir nog ingen större förändring för dagens läge, utan som Pan Pan skrev, kan ge hjälp när man har behov av lindring av smärta vid vissa sjukdomar.
 
Kollegan berätta att hans fru har fått ett normalt liv nu efter år av värk pga kotförskjutning, och det är pga medicinsk marijuana, dom bor i Florida.
Inget rus alls men ryggproblem och värk är helt borta.
Jupp cbd olja som brukar vara slutprodukten när man framställer medicinsk cannabis har fantastiska egenskaper bla på att lindra smärta men även som komplement inom cancervård, återigen då som en papegoja så kanske IL förstår till slut att CBD olja innehållet inte THC som ju är den aktiva substans som ger ett rus.

Det finns precis som äpplen en massa olika cannabis sorter och en del innehåller inget THC och är därmed helt ointressanta för yuppies mm och det finns ingen svart marknad för detta, det är av dessa sorters Cannabis som man framställer medicinska produkter, man röker heller inte medicinsk cannabis för då förstörs den till viss del, den äts och igen då så ger den inget rus.

Jag kommer ihåg en snubbe här som när jag tipsade om cbd olja då jag misstolkade att hans tjej hade cancer så slog han bort det som hokus pokus. Lite kul nu faktiskt..

And CBD oljans förmåga så verkar det tyvärr vara så att den cannabis som har bäst effekt mot ex hjärntumör är den som även innehåller THC och den är det ju inte tal om att legalisera i Thailand, då får man åka till Canada, Holland eller nåt.
 
Senast redigerad av en moderator:
Jag tror faktiskt att Thailand missbedömmer chansen för folk att tjäna pengar på att odla medicinsk cannabis, det kommer ju samtidigt bli tillåtet för andra länder att sälja detta i Thailand och dem som är sjuka och har ett behov av CBD är nog måna om kvalitén på det dom köper.
Så en överproduktion som pressar priserna tror inte jag på, dom som tänker så tänker nog att det skulle vara drogen cannabis.
Det blir nog främst större företag som kan upprätthålla en god kvalitet och bra produkter som blir framgångsrika här.
 
Jag kommer ihåg en snubbe här som när jag tipsade om cbd olja då jag misstolkade att hans tjej hade cancer så slog han bort det som hokus pokus. Lite kul nu faktiskt..
Kommer faktiskt ihåg det rådet att använda cannabisolja istället för en operation av cellförändringar i livmodern.
Nu valde vi att skära bort förändringen, istället för fängelse med en olaglig medicin.
En produkt som inte ens är tillåten eller går att köpa här lagligt avstår jag.
Skulle inte våga tänka på konsekvenserna av ett innehav här.

Du kallade det dessutom riktigt dumt att inte prova det.

Du har väl egen import och tar det i förebyggande syfte.
 
Jag tror faktiskt att Thailand missbedömmer chansen för folk att tjäna pengar på att odla medicinsk cannabis, det kommer ju samtidigt bli tillåtet för andra länder att sälja detta i Thailand och dem som är sjuka och har ett behov av CBD är nog måna om kvalitén på det dom köper.
Så en överproduktion som pressar priserna tror inte jag på, dom som tänker så tänker nog att det skulle vara drogen cannabis.
Det blir nog främst större företag som kan upprätthålla en god kvalitet och bra produkter som blir framgångsrika här.
Här den stora diskussionen är nu, Thailand försöker begränsa internationella företag och få det till att bara nationella företag skall få tillstånd.
Men dom vet inte hur dom skall få igenom det pga patent, så drogdelen är inte problemet som diskuteras utan folk är oroliga att intenationella storföretag går in och tar marknaden direkt och man försöker komma till en lösning för att förhindra det.
 
Kommer faktiskt ihåg det rådet att använda cannabisolja istället för en operation av cellförändringar i livmodern.
Nu valde vi att skära bort förändringen, istället för fängelse med en olaglig medicin.
En produkt som inte ens är tillåten eller går att köpa här lagligt avstår jag.
Skulle inte våga tänka på konsekvenserna av ett innehav här.

Du kallade det dessutom riktigt dumt att inte prova det.

Du har väl egen import och tar det i förebyggande syfte.
Nu har ju medicinska forskare i både USA och Kanada, vänt kappan och erkänt att det är en bra medicin mot cancer, detta har dom kännt till länge men dom stora medicinbolagen som betalar forskarna har vart bromsklossen.
 
Nu har ju medicinska forskare i både USA och Kanada, vänt kappan och erkänt att det är en bra medicin mot cancer, detta har dom kännt till länge men dom stora medicinbolagen som betalar forskarna har vart bromsklossen.
Men är fortfarande inte tillåtet än i Thailand eller Filippinerna att köpa, dess goda effekter är värdelösa om man inte kan köpa och använda det.
Sen går det ju inte att få patent och ensamrätt på ett naturligt ämne och då är det inte lika intressant för medicinjättarna.
 
Men är fortfarande inte tillåtet än i Thailand eller Filippinerna att köpa, dess goda effekter är värdelösa om man inte kan köpa och använda det.
Sen går det ju inte att få patent och ensamrätt på ett naturligt ämne och då är det inte lika intressant för medicinjättarna.
Du kan få patent på en medicin som innehåller ett ämne, men inte ämnet i sig.
Och flera storbolag har redan patenterat medicinen.
 
Oj då, men det betyder att det blir svårare för andra att patentera samma medicin och skydda sina produkter.
Det är ju detta som diskuteras, du som brukar hänga med i media måste väl ha läst det?
Är ju en stor snackis i Bangkokpost och hur dom skall gå tillväga med patent, har ju blivit stor rörelse i landet där bönder och företag försöker skydda sina intressen mot internationella storföretag.
 
Det är ju detta som diskuteras, du som brukar hänga med i media måste väl ha läst det?
Är ju en stor snackis i Bangkokpost och hur dom skall gå tillväga med patent, har ju blivit stor rörelse i landet där bönder och företag försöker skydda sina intressen mot internationella storföretag.
Det kan dom knappast, dom stora jättarna har redan fabriker i Thailand och kan knappast stoppas.
I så fall tvingas dom flytta annan produktion också som antibiotika, insulin, hjärtmediciner mm. ur landet..

Någon som tror Thailand har kompetens att framställa och ta fram egna preparat inom läkemedel?
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp