Är Sverige ett dyrt land siden svenskar åker till Norge å handler

 
Er Sverige blitt ett dyrt land å bu i .siden svensker åker til Norge og handler ????

P1140872.JPG
 
Jag kommer ihåg semester till Norge på sent 70-tal.
Då var Norge dit man skulle handla mjöl och papper till cigarreter för rulltobaken.
Sen fanns det porrbutiker med tidningar och filmer innan gränsen på den Svenska sidan för sånt fanns inte i Norge.
Nu ska Normännen bara ha massa plockgodis från Sverige.
 



Oker avgiften i Norge , Den norske Regjeringen har godt en annen vei en Sverige. og oker avgiften på snus , sigaretter og alkehol .
 
Jag kommer ihåg semester till Norge på sent 70-tal.
Då var Norge dit man skulle handla mjöl och papper till cigarreter för rulltobaken.
Sen fanns det porrbutiker med tidningar och filmer innan gränsen på den Svenska sidan för sånt fanns inte i Norge.
Nu ska Normännen bara ha massa plockgodis från Sverige.
På 70 talet kom svenskane til Norge og kjopte magarin ,for norska magarinen var mycket godare . Norsk magarin laga dei av hval spekk .alt fette på hvalen brukte dei i magarinen , som svenskane gillar .
 
På 70 talet kom svenskane til Norge og kjopte magarin ,for norska magarinen var mycket godare . Norsk magarin laga dei av hval spekk .alt fette på hvalen brukte dei i magarinen , som svenskane gillar .
Den första idioten är född men dock inte den sista, varför i herrans namn åka till Norge och köpa margarin när man kan köpa gott svenskt smör.
 
Den första idioten är född men dock inte den sista, varför i herrans namn åka till Norge och köpa margarin när man kan köpa gott svenskt smör.
Mina föräldrar åkte till Norge på -60-70 talet och köpte bla margarin. Inte för att det var bättre men på den tiden var det billigare, och resvägen var inte så lång.
Själv åkte jag till Helsingör på -80 talet och fick köpa 6 pack öl, margarin och kassler.
 
Mina föräldrar åkte till Norge på -60-70 talet och köpte bla margarin. Inte för att det var bättre men på den tiden var det billigare, och resvägen var inte så lång.
Själv åkte jag till Helsingör på -80 talet och fick köpa 6 pack öl, margarin och kassler.

Då var nog smör och margarin svindyrt i Finland för dom kom i horder för att köpa smör i Sverige.
 
Mina föräldrar åkte till Norge på -60-70 talet och köpte bla margarin. Inte för att det var bättre men på den tiden var det billigare, och resvägen var inte så lång.
Själv åkte jag till Helsingör på -80 talet och fick köpa 6 pack öl, margarin och kassler.
Då köpte du väl många 6 pack och många kilo margarin och kassler för resan kostade väl ett antal hundra.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
25
Visningar
3 K
Sir One
S
 
Tillbaka
Topp