Aerosvit?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Någon som åkt Aerosvit, och kan berätta lite om flyget...
Har kollat på biljetter, och areosvit är dubbelt så billigt som Thai air.

Mvh Maria

Hälften så billigt menar du :) Dubblar man något så ökar de i värde.
Jo priserna ligger runt 4600-6000kr. Hög standard på sätena, gott om utrymme och bra service. dock så blir de en tur via ryssland innan thailand :wai:

Oj, ja precis jag menar ju hälften så billigt :)
Det låter ju bra, men har aerosvit kraschat mycket? Eller är det aeroflot som gjort det?

Hur är det med bagaget, händer det ofta att dom försvinner eller blir försenade?

Mvh Maria

Helt ok att åka med dem, tyvärr tog köttet slut för oss längre bak och fick fisk som kanske inte var det bästa. Men vi kom fram...

Har aldrig åkt med Aerosvit själv, men många var missnöjda med dem då olika flygbolag jämfördes för ett tag sedan i någon annan tråd. (Få flygplan - inga reserv-kan bli mycket långa förseningar. Personalen var ointresserade då det fanns orsak till klagomål...)

----
"helgonet " sa:
Hälften så billigt menar du :) Dubblar man något så ökar de i värde.

Man dubblar subjektet (="billigt") d v s det blir billigare om man säger som hon sa :)

Lunkan:Ordet dubbel betyder "två i en".....föremålet och då ökas de samtalade om dubbelt så mycket som ursprunget oavsett vad man diskuterar. De blir en helt fel meningsuppbyggnad och tolkning.Ex dubbel bokföring som ni känner till. Deb och kred = 2 transaktioner,om man har siffran 1 från början så kan man ju inte dubbla den och få siffran 0.5,dvs hälften som ursprunget. Då måste ordet ändras till hälften så mycket av urprunget.
subjektet är ett föremål, eller en satsdel efter el före ett verb

MEN, om formuleringen hade varit att man får dubbelt så många resor för samma pris som thai...så då hade de varit korrekt formulerat :wai:
Dock så är de inte så stor skillnad på resorna om man bokar i lång tid före.
De sista 8 resorna jag har gjort hem till thailand så har priserna legat mellan 5600-6500kr oavsett tid på året.

Och då är de direktflyg som i sin tur är värt mycket. för om en ev övernattning måste ske i ryssland el försening så kostar maten och boendet lite extra direkt och minskar skillnaden dem emellan. Säkra före de osäkra. Ta Thai, enkelt, säkert,ordnar gratis boende och mat vid ev försening.Min rekommendering :wai:

(((>Helgonet. Ja, "dubbelt" dubblar, men jag får det till att det dubblar hur mycket billigt det är, och i sådana fall är ju "hälften så billigt" mycket dyrare än "hälften så dyrt" :)
Fast "hälften så dyrt", som du säger, är tydligast.

Lunkan: allt ær relativt och vi båda eller alla har rætt beroende på vad vi definierar som billigt resp dyrt. Førklaring

låt sæga 6k før thai = billigt tycker jag då jag ønskar direktflyg.... hælften av det ær 3k med låt sæga aerosvit..dvs hælften så billigt.

6 k før thai = dyrt før farangnoi då inte direktflyg ær ett måste utan priset ær de viktiga....hælften av det ær 3k med låt sæga aerosvit. dvs hælften så dyrt.
Dvs samma summa men olika formuleringar :)

Så nu ær vi eniga allihop :wai:

Undra vars själva "huvud frågan" som jag ställde i början av denna tråd försvann någon stans...? de kan ni ta och fundera på...

Maria

Hej F.
Min bedömning är så här. Thai Air är bäst. Direktflyg alltid bäst. Tyvärr SAS och finnair några tusingar för dyrt. Dyr drift.

Men kan du åka för en lägre kostnad så kombinera ditresan och hemresan hur du vill. Aerosvit hade problem med fyllan förut. Ej nu. Men kolla hur länge resan tar vid byte av plan. Peking har värdens tråkigaste flygplats trots storleken. Så att vänta där 10 timmar är inte kul. Samma Minsk. Men din fråga - prioriterar du en kostnade på 2-3 tusen spänn jämfört 20 timmar. Åk Aerosvit dit och Air china hem - alla flyg är trygga och numera pålitliga....om inte aska o skit förekommer

Åker Thai Air nu på torsdag 14.30 (6600 kr).

Medhålles!!

Vi värderar tiden, så det blir nästan alltid Thai. Bra service. Åker med dem i morgon från Köpenhamn (dyrare, 9600:), hem via Stockholm.

10 timmars väntetid i Minsk/Peking är inte aktuellt, och hur funkar det med visum etc om man måste övernatta? Någon som vet?

Thai rules! :thumbsup:

Berralund :wai:

Har aldrig provat aerosvit

Samma här, prioriterar tid istället för att sitta på någon flygplats i 10 timmar, roligare kan man ha på semestern.

3000 kronor på 20 timmar EFTER skatt är väl rättså bra betalt? :)
Dessutom är det ju timmar, som man INTE behöver jobba på, så man kan göra vad man vill t ex läsa eller använda en laptop.

(Men man behöver räkna med kostnader Internetcafé/hotell under uppehållet, för att jämförelsen ska bli rättvis.)

Så kostnadsmässigt är det väl värt det för de flesta(?) men kanske inte tråkighet, och extrarisker för stöld undertiden man väntar, om man inte tar in på hotell. Om de inte har fulla piloter, som många sovjetiska flygbolag haft, så tror jag att det är värt att prova.

Aerosvit!! detta Rysska bolag, har låga priser! men tänk på att det kan ta lån tid att komma fram,så kolla restiden!
Sen om du ej bryr dej om komforten? så ok! men på Thaiair har du garanterat bra benutrymme! och när ska du åka?? åker du nu, så kan du få bra pris på resa! c:a 5.800:- skr kan du få en resa för nu!
Jul o Nyår,får du dock pröjsa lite mer för! resorna till Thailand är Uppdelade i 3 perioder, Lågsässong,Högssong och Peakseason! det sistnämnda är just vid Jul o nyår! då passa de på och ta ut ett högre pris, för Vi i Norden, vill ju lämna det Kalla o råa klimatet vi har då och få Sommar istället!

Själv tycker jag att det är ett högre Utag för flygresor till Thailand, än om man åker Västerut tex. USA , samma reslängd, så kan man dit få resor för c:a 5.000:- !!??? vet ej varför det är dyrare Österut?? kanske motvind??och drar mer bränsle??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp