Affärer med asiatiska matvaror / livsmedel från Asien butiker i Sverige

 
Vi har tyvärr inget garage... :(:( Skulle gärna haft ett.. :nod::nod:
Vi har vårt lager i källaren, det behöver fyllas upp inför varje påmönstring för min del. Lite tungt för frugan att släpa rissäckar på bussen eller tåget. Glömmer jag det ligger jag m a o risigt till. :rolleyes:

I nödfall kör thaiaffären i Lund hem varor mot en mindre peng, inte dyrare än tåg- eller bussbiljetten faktiskt. Bra service där.
 
Vi har vårt lager i källaren, det behöver fyllas upp inför varje påmönstring för min del. Lite tungt för frugan att släpa rissäckar på bussen eller tåget. Glömmer jag det ligger jag m a o risigt till. :rolleyes:

I nödfall kör thaiaffären i Lund hem varor mot en mindre peng, inte dyrare än tåg- eller bussbiljetten faktiskt. Bra service där.
Inför varje påmönstring..?? Hur mycket ris äter ni..??

Här hemma räcker det med 40kg ris, 10kg råris och 20kg klibb ett år..
Så här är det "bara" 4 säckar som ska lagras under ett år..
Däremot blir det nog 10 lådor med nudlar i olika varianter..
Och då är väl 3 lådor såna där "Mama" nudlar...
 
Inför varje påmönstring..?? Hur mycket ris äter ni..??

Här hemma räcker det med 40kg ris, 10kg råris och 20kg klibb ett år..
Så här är det "bara" 4 säckar som ska lagras under ett år..
Däremot blir det nog 10 lådor med nudlar i olika varianter..
Och då är väl 3 lådor såna där "Mama" nudlar...
Vi är ju 4 förutom mig i familjen så det går en del ris. Dock inte en 20 kilossäck varje gång men det är mycket annat som skall fyllas upp, bl a Mama nudlar. Man vill ju göra livet så lätt som möjligt för frugan.
 
Vi är ju 4 förutom mig i familjen så det går en del ris. Dock inte en 20 kilossäck varje gång men det är mycket annat som skall fyllas upp, bl a Mama nudlar. Man vill ju göra livet så lätt som möjligt för frugan.
Jag läste inlägget som att du måste fylla upp med rissäckar inför varje gång... 5555
 
Jag kanske äter "mama nudles" 5ggr/år...??
Däremot dottern äter nästan varje dag när hon kommer hem från skolan..
Jag gillar inte mama nudlar men andra nudlar äter jag till frukost nästan dagligen ombord, kocken hsr inte vaknat när jag äter frukost.
Fillipinska Pancit Cantoon noodles är dom överlägset godaste.
 
Jag gillar inte mama nudlar men andra nudlar äter jag till frukost nästan dagligen ombord, kocken hsr inte vaknat när jag äter frukost.
Fillipinska Pancit Cantoon noodles är dom överlägset godaste.
Vi har en typ av Cup noodles ombord som heter Yum Yum, värdelösa enligt mig. Finns med kyckling och lite andra ingredienser. Filippinarna avråder från att äta dessa alltför ofta, inte nyttigt alls.

Själv gillar jag Mama nudlar men äter bara dessa max en gång per ledighet. Ungarna älskar dom men lilleman äter inte chillin, än så länge bör väl tilläggas.
 
Vi har en typ av Cup noodles ombord som heter Yum Yum, värdelösa enligt mig. Finns med kyckling och lite andra ingredienser. Filippinarna avråder från att äta dessa alltför ofta, inte nyttigt alls.

Själv gillar jag Mama nudlar men äter bara dessa max en gång per ledighet. Ungarna älskar dom men lilleman äter inte chillin, än så länge bör väl tilläggas.
Jag lägger in Yum Yum i "mama nudlar"...
Det finns ju ett otal företag som tillverkar dessa snabb nudlar..
Mama och Yum Yum är 2 av dessa....
 
Tror det är lite billigare här på framsidan för mycket kommer la in via hamnen, även Helsingborg verkar en del komma via.

Handlar mest på Saigon gross eller cash i Nordstan. Finns även två mindre affärer i stan som är ok också.
Ja Saigon är kanon speciellt den nybyggda i Angered.
20170805_113144.jpg
 
Man skall nog inte äta Mama oftare än 5 gånger/år heller. Mycke mums grejor i dom där små påsarna kan man tänka sig :)

Gick en viktväktarkurs för en femton år sedan och fattade aldrig logiken.
En liten nudeltillsats var typ en hel måltid och 5-6 jordnötter var mycket.
Sunt förnuft gäller säger jag.
Man kan knappast gå upp ett kilo av 10gram.
 
Gick en viktväktarkurs för en femton år sedan och fattade aldrig logiken.
En liten nudeltillsats var typ en hel måltid och 5-6 jordnötter var mycket.
Sunt förnuft gäller säger jag.
Man kan knappast gå upp ett kilo av 10gram.

Jag är ingen fan av Viktväktarna. Dom lurar tjockisar på pengar. Rena rama sekten.
 
 
 
Tillbaka
Topp