Air china

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

elmer

Medlem
Hej.
Skall snart åka till Thailand över vintern. Denna gång med Air China via Peking. Har inte åkt med de förut så det blir spännande att se hur de har det på flyget och transfer i Peking.
Är det någon som åkt med de och kan berätta något om flyget?

Jag återkommer till ämnet då jag är i Thailand.

Elmer

Hej. Jag har rest med Air china till bangkok. Inga problem, fina plan. Men bara lång vänte tid i flygplatsen. Ta med någon laptop eller liknande. gratis internet i peking.

Ska själv åka med quatar air och har ingen aning men det blir nog bra med nån mellanlandning =)
China air är nog inte så dåligt som dey låter så bara va lugn och nykter när du byter plan bara

Hej Elmer!
Jag har flugit med Air China i år, till Thailand i februari och hem igen i mars. Läs i trådarna "flyg till Thailand", samt "bästa flygbolag till Thailand" så ser du vad jag tycker.

"elmer " sa:
Hej.
Skall snart åka till Thailand över vintern. Denna gång med Air China via Peking. Har inte åkt med de förut så det blir spännande att se hur de har det på flyget och transfer i Peking.
Är det någon som åkt med de och kan berätta något om flyget?

Jag återkommer till ämnet då jag är i Thailand.

Elmer

Hej.
Resan med Boeing 777-200 Arlanda-Beijing
Nu har jag landat i Thailand och hämtat mig. Resan från Arlanda till Beijing var helt ok. Mycket bra benutrymme, maten helt ok. det negativa var att planet var försenat 2,5 h från starten och landade i Beijing 1,5 h för sent men jag hann med bytet ändå.

Sedan resa med Boeing 757-200. Bejling-Bangkok
Nästan inget positivt. De hade trängt in en massa säten så jag kunde inte fälla ut bordet helt utan det lutade mot magen. (jag är inte tjock) Inget benutrymme heller och nästan omöjligt att sätta sig vid fönstret, fich hala mig dit. Hela planet var anpassat till småväxta kineser, TYVÄRR.
Att jag köpte resan med Air China beror på möjlightet till ombokning och priset.

Men Nu är jag här i värmen och resan är nästan glömt. Skall stanna här över vintern och just nu ser jag att det är -22 C hemma i Sverige. Här är det redan +29 C då klockan är 07.14

Förutom förseningen så låter det precis som jag kommer ihåg det. Det är helt klart prisvärt. Åker du hem samma tid som mig (fem över ett på natten) så kommer du att vara så trött att den trånga resan kommer att sovas bort. :nod:
Ha en skön semester och rapportera gärna lite här på forumet hur du har det!

Det att svårt att döma ett flygbolag pga förseningar efter en flygresa för det är ju möjligt att någonting gick åt skogen just denna gång vi får se på hemresan om det blir försenat?

Tråkigt att du inte alls var nöjd med flyget från Beijing till BKK hoppas du har det riktigt skönt nu när du äntligen kom fram till LOS!

glöm inte rapportera hur du har det!

ps, hur var maten?

Då är Air China ingenting för mig eftersom jag inte är småvuxen. Thai har gott om plats med en pitch på 33-34 tum mellan stolarna, helt OK. Och nästan lika bra på inrikesflyget.

Men det är lite konstigt. Enligt "seatguru.com" skall det vara 32 tum mellan stolarna på Air Chinas 757-200. Så tack för tipset Gae, jag brukar kolla där när jag bokar plats på alla långdistansflyg.

Berralund :wai:

"zetterberg_88 " sa:
Det att svårt att döma ett flygbolag pga förseningar efter en flygresa för det är ju möjligt att någonting gick åt skogen just denna gång vi får se på hemresan om det blir försenat?

Tråkigt att du inte alls var nöjd med flyget från Beijing till BKK hoppas du har det riktigt skönt nu när du äntligen kom fram till LOS!

glöm inte rapportera hur du har det!

ps, hur var maten?

Orsaken till förseningen var att planet kom från Kina för sent p.g.a vädret under resan. Men för mig var det inte så stort problem att vänta lite extra.
Maten var helt ok i båda flights. Kanske det var tillfälligt med så trångt i planet....får man hoppas. Jag åker hem samma väg så får vi se om det blir bättre med utrymmen.

Här är det varmt och gott.....

Elmer

Låter som du har det gott där nere i värmen / Ha det gott och kom gärna med täta rapporter och helst bilder

Tyvärr kan jag inte skicka några bilder, då Chaimai tar inte emot härifrån Thailand av någon konstig anledning. Kan däremot laddaupp bilder till annat håll, ex.Facebook, privata mottagare mm.

Elmer

"elmer " sa:
Tyvärr kan jag inte skicka några bilder, då Chaimai tar inte emot härifrån Thailand av någon konstig anledning. Kan däremot laddaupp bilder till annat håll, ex.Facebook, privata mottagare mm.

Elmer

Hej Elmer.

Vi har flera medlemmar som Lägger in bilder från Thailand, i Thailand. Kan det vara någon inställning på på din Dator?

Vi får se vad andra medlemmar säger, Hoppas dom kan ha något svar varför det inte funkar när du gör det. :wai:

/Gazton

Jag flög också med Air China, STO-BKK, och flighten från Sverige till Kina var absolut ok, bra benutrymme, maten ok, allt absolut godkänt, men flighten från Peking till Bkk var en pina pg.a det dåliga utrymmet för benen (jag är ca 170 lång, gubben är 190) Klaustrofobiplan skulle jag vilja kalla det...tur att man inte behövde tillbringa fööör lång tid på den flighten...kunde knappt gå väl framme i Bkk.

:wai:
Den senaste flygningen till thailand gjorde jag med Turkish Air Lines(Turk Hava Yollari), jag måste säga att den service vi fick ombord var bra, maten vi serverades smakade utmärkt på båda flighterna, i drinkväg så var det inga problem att få sig en stark(GT) eller pilsner(Effes), ut rymmet för benen var ok, jag vet inte vad standard mått är för dessa, men jag själv är 174cm över havsnivån, plats hade jag i allafall, I båda fallen så flög jag Airbus A320/A343.
Resan gick från Arlanda-Attaturk(3tim)/Attaurk-Bangkok(11tim) med 1tim på Attaturk airport, ett plus med TAL är att du får ta 30kg/pers.
Så det blir för mig att flyga tillbaka samma väg, jag har inte mycket negativt att säga om TAL, Enligt reklamen på Tv så är de "Globaly Yours"
Jag har även flugit med SwissAir, men det tar jag i en annan historia..

Berra :reta:

"muktwee " sa:
:wai:
Den senaste flygningen till thailand gjorde jag med Turkish Air Lines(Turk Hava Yollari), jag måste säga att den service vi fick ombord var bra, maten vi serverades smakade utmärkt på båda flighterna, i drinkväg så var det inga problem att få sig en stark(GT) eller pilsner(Effes), ut rymmet för benen var ok, jag vet inte vad standard mått är för dessa, men jag själv är 174cm över havsnivån, plats hade jag i allafall, I båda fallen så flög jag Airbus A320/A343.
Resan gick från Arlanda-Attaturk(3tim)/Attaurk-Bangkok(11tim) med 1tim på Attaturk airport, ett plus med TAL är att du får ta 30kg/pers.
Så det blir för mig att flyga tillbaka samma väg, jag har inte mycket negativt att säga om TAL, Enligt reklamen på Tv så är de "Globaly Yours"
Jag har även flugit med SwissAir, men det tar jag i en annan historia..

Berra :reta:
"legolas " sa:
Vadå inte tar emot härifrån Thailand??? vi är flera stycken som lägger in bilder härifrån Thailand.
Vill du veta hur man gör??

ha det bra

legolas
"legolas " sa:
Vadå inte tar emot härifrån Thailand??? vi är flera stycken som lägger in bilder härifrån Thailand.
Vill du veta hur man gör??

ha det bra

Hej Legolas.

Får inte det att fungera. Försökt skicka bilder många gånger utan resultat. Får till svar: ingen kontakt med servern!?

Elmer

legolas

testbild

Imported Photos 00007.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K