akut hjälp ,

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
T

Thaiiland

Gäst
hejsan , det är så här att min kille som är thai bor i stockholm och vi se sinte så ofta . nu är hans kompis nere i skåne över helgen och åker hem imorron . jag skulle jätte gärna vilja ha hjälp med att översätta denna texten ( eller åtminstonde lite av den ) till kareoke thai och thaiskrift så jag kan skriva av det på ett kort och skicka med honom till min kille . snälla , någon hjälp mig ! det hade betytt så mycket för mig .

korta ord bli långa när jag säger att jag älskar dig ,
för allting som du är och du tog mig på fötter igen .
förlåt mig, om jag tvekar på oss ibland - men jag lovar att bättra mig precis som jag har sagt .
det är svårt att förklara när ord inte räcker till , kan inte ge dig allt du önskar men du vet att jag vill .
när jag är ledsen tänker jag tillbaks på nittonde i sjätte ,
dagen det blev vi och jag fick allt som jag önska .
du hjälpte mig upp och tog tillbaka min glädje .
trodde aldrig att kärlek kunde kännas såhär rätt .
tirak du är allt som jag nånsin velat ha - varje andetag med dig känns så underbart .
första ögonkastet , det var kärlek redan då .
du har gett mig ett nytt liv och någonting att tro på .
du är stjärnan som föll , ifrån himlen ner till jorden - utan dig vore jag bara en av miljoner .

snälla någon hjälp mig , jag är verkligen i desperat behov av hjälp !

hej

jag hade mer än gärna velat hjälpa dig men jag är inte så duktig på språket som jag skulle ha velat. däremot har jag skickat vidare din förfrågan tll en kille här på forumet som är jätteduktig.
har han möjlighet så hjälper han dig säkert.

lycka till
marianne

tack så mycket . det betyder mycket för mig :*
håller tummarna och hoppas på det bästa !

Här kommer ett översättningsförslag och jag har som vanligt gjort lite små ändringar för att passa det thailändska språket bättre. Ska väl påpeka också att jag suger på att skriva karaoke thai men hoppas det ska gå bra ändå.

*บางครั้งเมื่อฉันจะพูดว่ารักเธอ คำสั้นๆ นั้นจะกลายเป็นคำยาวๆ

- Bang Krang Mua Chan Ja Pood Wa Rak Tur  Kam San San Nan Ja Glaai Pen Kam Yaow

korta ord bli långa när jag säger att jag älskar dig ,

*ฉันรักเธอ เพราะว่าทุกสิ่งที่เธอเป็น แล้วตอนฉันหกล้มแล้วเธอได้มาช่วยให้ฉันลุกขึ้นยืนอีก

- Chan Rak Tur Praw Wa Tuuk Sing Ti Tur Pen Laew Dton Chun Hok Lom Laew Tur Dai Maa Choey Hai Chan Luk Khön Yöen Iik

för allting som du är och du tog mig på fötter igen .

*ฉันขอโทษ ที่เคยระแวงความรักของเรา แต่ที่ฉันสัญญาไว้กับเธอแล้ว ว่าต่อไปนี้ฉันจะทำให้ดีกว่าเดิมให้ได้

-Chan Kau Tot Tii Key Rawäng Kwam Rak Kong Rao Dtae Tii Chan Sanya Wai Gab Tur Laew Wa Dtaw Pai Nii Chan Ja Tam Hai Di Gwa Döem Hai Dai

förlåt mig, om jag tvekar på oss ibland - men jag lovar att bättra mig precis som jag har sagt .

*อธิบายยากเมื่อความหมายของคำๆ ไม่เท่ากับความรู้สึกในใจฉัน ฉันคงจะให้ทุกสิ่งทุกอย่างให้เธอไม่ได้ แต่อยากให้รู้ว่าฉันเต็มใจให้เท่าที่ให้ได้

-Atibai Yaak Mua Kwam Mai Kong Kham Kham Mai Tao Gab Kwam Roo Suk Nai Jai Chan  Chan Kong Ja Hai Took Sing Took Yang Hai Tur Mai Dai Dtae Yaak Hai Roo Wa Chan Dtem Jai Hai Tao Tii Hai Dai

det är svårt att förklara när ord inte räcker till , kan inte ge dig allt du önskar men du vet att jag vill .

*เมื่อฉันเศร้าฉันย้อนกลับมานึกถึงวันที่ 19 ก.ค วันที่เราเพิ่งเป็นคู่กัน แล้วฉันได้ทุกสิงทุกอย่างที่ใจฉันปรารถนา เธอทำให้ฉันมีความสุขอีก ไม่ค่อยคาดคิดว่าความรักของเราจะถูกใจฉันมากขนาดนี้

-Mua Chan Sao Chan Yon Glab Nök Thung Wan Ti 19 Garakada Wan Ti Rao Phung Pen Koo Gan Laew Chan Dai Took Sing Took Yang Ti Jai Chan Prarathana  Tur Tam Hai Chan Mi Kwam Sook Iig  Mai Koi Kaad Kid Wa Kwam Rak Kong Rao Ja Tuuk Jai Chan Mak Kanad Nii

när jag är ledsen tänker jag tillbaks på nittonde i sjätte ,
dagen det blev vi och jag fick allt som jag önska .
du hjälpte mig upp och tog tillbaka min glädje .
trodde aldrig att kärlek kunde kännas såhär rätt .

*ที่รัก เธอคือทุกอย่างที่ฉันต้องการ และทุกๆ ลมหายใจที่ฉันมีอยู่กับเธอฉันมีความสุข จากครั้งแรกที่ได้สบตากันก็รัก

-Tii Rak Tur Köe Took Yaang Tii Chan Dtong Garn Lae Tuuk Tuuk Lom Hai Jai Tii Chan Mii Yoo Gab Tur Chan Mii Kwam Sook, Djaak Krang Räek Tii Dai Sob Dtaa Gan Gaw Rak

tirak du är allt som jag nånsin velat ha - varje andetag med dig känns så underbart . första ögonkastet , det var kärlek redan då .

*เธอทำให้ฉันมีชีวิตใหม่ แล้วให้ฉันมีความหวังอีก
เธอเหมือยดวงดาวบนท้องฟ้าที่ลงมาอยู่บนโลก ถ้าฉันไม่มีเธอฉันเป็นแค่หนึ่งคนในอีกหลายล้านคน

-Tur Tam Hai Chun Mii Chiwit Mai Laew Hai Chan Mii Kwam Wang Iig Tur Muan Daung Dao Bon Tong Fah Tii Long Ma Yoo Bon Lååk Tha Chan Mai Mii Tur Chan Ben Kae Nung Khon Nai Iig Lai Lan Khon

du har gett mig ett nytt liv och någonting att tro på .
du är stjärnan som föll , ifrån himlen ner till jorden - utan dig vore jag bara en av miljoner .

Är det några frågor eller liknande så är det bara fråga på.

Lycka till

Jag är verkligen imponerad av er suveräna översättning. Jag la bara märke till två fel. Det står "nittonde i sjätte", alltså inte ก.ค. utan มิ.ย.
Sedan i "du är stjärnan .." så blev det en felstavning. Det ska vara เหมือน och inget annat men det är lätt gjort när tangenterna är bredvid varandra. Annars var det jättebra.
Mvh
John-Lennart

hej på er grabbar.

det är så kul att se att ni fixar till det...
jag är stolt över er bägge två. ni gör ett ruskigt bra jobb.
snabba ryck dessutom.

marianne

Hej John Lennart!

Ja det har du rätt i, vet inte rikigt var mina tankar tog vägen där มิถุนายน, superkul att du kolla upp det för som det är just nu har jag sällan någon som kan rätta mig. Men du får gärna rätta hårt om du ser meningsbyggnadsfel, för mitt eget mål är att i framtiden kunna prata flytande och utan brytning som det är just nu är jag inte så jätte haj på thailändskt fackspråk.

Hej Marianne!

Det är kul och kunna vara till hjälp och sen får jag själv också öva. Hoppas det går bra med din thailändska också

Ha D "Gött" båda två

jag kan bara tacka så hemskt mycket för hjälpen :)
brevet kom i väg och min kille blev verkligen jätte glad .
tack så hemskt mycket för hjälpen , det betydde otroligt mycket för mig :*

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

F
Svar
4
Visningar
1 K
Feggeliano
F
A