Allt inkommande bagage ska börja röntgas.

 
Är inte dosorn mera lika kakor än chips?
Så kan det va, men tror dom har bra koll, så nästan bättre att inte gömma dosorna, tror risken att åka fast för smuggling blir värre om man kamouflerar det förbjudna.

Om det nu blir så hårt som sägs, får man väl snällt betala införselskatt. Snusen har ju än så länge inte kommit upp i sitt rätta värde :D ;)
 
Så kan det va, men tror dom har bra koll, så nästan bättre att inte gömma dosorna, tror risken att åka fast för smuggling blir värre om man kamouflerar det förbjudna.

Om det nu blir så hårt som sägs, får man väl snällt betala införselskatt. Snusen har ju än så länge inte kommit upp i sitt rätta värde :D ;)
Ja gömma är nog ingen bra ide, bra att du inte gömmer, man skall inte alltid gå på vad en del medlemmar säger.
 
Så kan det va, men tror dom har bra koll, så nästan bättre att inte gömma dosorna, tror risken att åka fast för smuggling blir värre om man kamouflerar det förbjudna.

Om det nu blir så hårt som sägs, får man väl snällt betala införselskatt. Snusen har ju än så länge inte kommit upp i sitt rätta värde :D ;)

Skönt att man slipper dessa problem, jag har inga missbruksproblem.
 
Jag stoppar mina i Pringlechipsrör ;) men är ingen trygghet om dom röntgar väskorna:rolleyes:

Ajabaja på er era smugglare 55555
Nja lite orolig blir jag för mitt boxvin jag brukar smuggla in :) Provade ett boxvin i Thailand en gång. Det skickades vidare till hembyn efter första glaset. Får väl börja leta ”riktigt” vin. Behöver inget fancy men ett hyfsat vin till lagom peng funkar för mig.
 
Så kan det va, men tror dom har bra koll, så nästan bättre att inte gömma dosorna, tror risken att åka fast för smuggling blir värre om man kamouflerar det förbjudna.

Om det nu blir så hårt som sägs, får man väl snällt betala införselskatt. Snusen har ju än så länge inte kommit upp i sitt rätta värde :D ;)
Sambon köpte med sig en rulle snus på Landvetter, den låg sen i handbagaget hela resan.
 
Ajabaja på er era smugglare 55555
Nja lite orolig blir jag för mitt boxvin jag brukar smuggla in :) Provade ett boxvin i Thailand en gång. Det skickades vidare till hembyn efter första glaset. Får väl börja leta ”riktigt” vin. Behöver inget fancy men ett hyfsat vin till lagom peng funkar för mig.

Jag hade med en 2,5l dunk med Saturnus glögg en gång, det tog en förklaring av sambon innan den kom igenom......
 
Där har jag en rulle med :) i handbagaget, får la hävda att frugan å ungarna snusar åxå:D:D:D
555 Precis vad jag kommer säga om de undrar. Men att försöka gömma snuset, nej det tror jag inte. Den dagen de undrar blir intressant, men mig har de alltid släppt genom efter röntgen. Hörde för några år sedan om en snubbe som hade väskan full av P- rullar hur det gick med han vet jag inte, bara att han fick stora problem.
 
Ajabaja på er era smugglare 55555
Nja lite orolig blir jag för mitt boxvin jag brukar smuggla in :) Provade ett boxvin i Thailand en gång. Det skickades vidare till hembyn efter första glaset. Får väl börja leta ”riktigt” vin. Behöver inget fancy men ett hyfsat vin till lagom peng funkar för mig.
För mig funkar det utan .blir bara trött av vin
 
Jag dricker i stort sett aldrig alkohol i Thailand , här hemma räcker en flaska Sang Som två eller tre år , En mellanöl (Mariestad)till maten någon enstaka gång
 
Varför jag undrar är beroende på att de röntgar avgående bagage.
Jag tror i alla fall detta beroende på att en av ungarna hade köpt en bensindriven cigarrettändare (med bensin i) och lagt den i bagaget.
Detta upptäcktes innan avgång och grabben fick pallra sig ut och öppna resväskan varpå de beslagtog cigarettändaren.
 
Behöver lite tips >>> Frugan ska åka hem till Thailand efter jul och ska ta med sig ett antal askar med choklad och annat godis. Har försökt att hitta vilka regler som gäller för godis men inte lyckats finna för allt handlar bara om mat, tobak och alkohol. Någon som vet och/eller har några tips? Ha en God Jul och Gott Nytt År.
 
Behöver lite tips >>> Frugan ska åka hem till Thailand efter jul och ska ta med sig ett antal askar med choklad och annat godis. Har försökt att hitta vilka regler som gäller för godis men inte lyckats finna för allt handlar bara om mat, tobak och alkohol. Någon som vet och/eller har några tips? Ha en God Jul och Gott Nytt År.

Packa och se glad ut.

Riktiga förpackningar från butik/fabrik så är det "lugnt" blivit stoppad några gånger, öppnat väskan och förklarat vad det är, sedan fått gå vidare.

Har hört att de inte gillar egengjorda grejer eller växter osv. som kan växa vidare och sprida sig. Men aldrig hört någon som fått problem eller böter.
 
 
 
Tillbaka
Topp