Aloj mak

• Trådstartare Trådstartare glimten66
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

glimten66

Gäst
Ajj så goa att grilla
nån som vet namnet på denna delikatess :thumbsup:

glimten66 :wai:

P41806941.jpg

Hej Glimten66,

Min hustru säger att det heter "jä" som tydligen betyder ödla. Hon påstår att det inte finns något annat namn på dessa mumsiga varelser.
Kanske tom Aloj mak mak ?!? :thumbsup:

Hälsningar
Berralund :wai:

Hej Berralund

har du prövat denna delikatess aloj mak...

Hej igen Glimten66,

Nej, inte ännu. Men varför inte om tillfälle gives. Men jag skulle definitivt ha svårare med dina råttor tidigare...

"Berralund " sa:
Hej igen Glimten66,

Nej, inte ännu. Men varför inte om tillfälle gives. Men jag skulle definitivt ha svårare med dina råttor tidigare...

HE HE HE ja de kan ja förstå
JÄ=ödla e de isaan då ellereller har dom flera namn för ging-gar

Mats

på minner om kyckling men goare värt att pröva tycker ja

Skall jag definitivt också göra. Har provat krokodil, myror + lite annat när jag var i Australien, så varför inte? Orm skall jag också testa vid tillfälle.

berra tala om hur de smakar me orm då har blivit erbjuden de många gånger men fegat ur

glimten66 :nod:

Skall jag absolut göra - bara jag får tag i det. Orm lär vara proteinrikt och nyttigt, så varför inte ta chansen om man får den? :thumbsup:

Ja man får väl ta några extra lau kau så kanske de går :)
tantens släkt brukar fixa gryta när dom har orm ;D
ja nån gång så ska ja ju pröva de me finns andra saker som me e gott men som inte folk här hemma skulle äta...;)

Absolut, dom vet inte vad dom missar. Jag tycker att man skall våga prova det mesta, med vissa undantag (råtta bl a).

de går de me...du skulle sett svärfar min när han kom me en påse o log över hela ansiktet o sa att nu ska vi ha grillfest..
o du skulle ha sett min min när han drog upp ris råttorna ???

finns några ställen som e kända för en speciell sorts kött e dubbelt så dyrt som nöt eller gris.. sist tog dom nog 240 thb kilot för detta kött ;D

glimten66

Jag får försöka övertyga min svärfar om att jag vågar äta det mesta. 8) Dom är väldigt rädda för att servera något som dom tror att jag inte gillar (förvisso hänsynsfullt). Skall prata med frugan så att hon förbereder dom när vi kommer ner i juli (åker den 7:e).

de låter som bra svärföräldrar de har frugan smakat dom goa ödlorna

när du åker då har ja tagit min första chang landar den 7 juli

Tur att man bara behöver vänta en dag längre då, skall försöka stå ut. Du vet - Den som väntar på något gott (både fast och flytande)....

Tänker inte prova själv, för jag är vegetarian sedan många år, för man behöver inte sova så mycket då. (Blev vegetaruan då ett OS gick mest på natten, och jag jobbade kontorstider då, så jag behövde göra något drastiskt :) Sedan fortsatte jag vara det, för varför sova mer än nödvändigt då det finns så mycket roligt/intressant att göra?)

Men jag har hört från flera håll:
/Orm smakar som kyckling.
/Varaner (=en sorts stor ödla) smakar ganska mycket som kyckling också.

Gällande råttor, så räknas hamstrar, som ju är en slags råtta, som delikatess i Sydamerika.

Lunkan,

Med all respekt för att du är vegetarian - tänk att missa alla dessa läckerheter. För egen del är det spännande och en "kick" att prova olika exotiska delikatesser. Hustrun har provat nästan alla dessa godsaker inklusive råtta och påstår att det smakar utmärkt. ;)

Själv har jag som sagt provat krokodil, och det smakar som kyckling så de flesta reptiler smakar nog likadant. Myrorna i Australien smakade citron, de är en del av aboriginernas "Bush tucker". :thumbsup:

Så jag ser fram emot att prova det mesta av vad jag kan komma över i sommar, skall definitivt inte vara en fegis. :nod:

"Berralund " sa:
Lunkan,

Med all respekt för att du är vegetarian - tänk att missa alla dessa läckerheter. För egen del är det spännande och en "kick" att prova olika exotiska delikatesser. Hustrun har provat nästan alla dessa godsaker inklusive råtta och påstår att det smakar utmärkt. ;)

Själv har jag som sagt provat krokodil, och det smakar som kyckling så de flesta reptiler smakar nog likadant. Myrorna i Australien smakade citron, de är en del av aboriginernas "Bush tucker". :thumbsup:

Så jag ser fram emot att prova det mesta av vad jag kan komma över i sommar, skall definitivt inte vara en fegis. :nod:

Gott de Berralund man kan ju inte leva utan kött finns en massa goa saker att pröva

glimten66

Perfekt Glimten66,

Kommer du och tilak till oss skall jag snacka med svärfar så att vi kan ha en BBQ i trädgården för att bevisa vårt mod. :nod:

Aloj mak mak!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp