Angående livsfarliga ormar i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
:paranoid: Många brukar fråga mej om det finns giftiga livsfarliga ormar i Thailand. Och det finns det ju!
Gumman och jag fick 10 rai mark i Sisaket, å en dag när vi var där tänkte jag, som kände mig som en godsägare att man kanske skulle ta sig en tur ut å inspektera ägorna.Det var mitt på dagen ( nyss vaknat) gick jag ut i
det solgula torkade gräset. Jag hade väl gått en bra bit när jag kom på det där med dom giftiga ormarna. Kände hur nackhåren reste sig. Fy sjutton
vad göra. Mitt ute på åkrarna. Förmodligen omgiven av hundratals giftormar.
Hittar en träpåk som jag tänkte att jag skall använda att försvara mig med.
Skyndar mig tillbaka till byn. Men vad uppenbarar sig på stigen!!! En orm
Den var ljusgrön. Och den var säkert jättefarlig. Träpåken går som en stånghammare, och jag lyckas i vild panik ha ihäl ormen. Tar med darr-
ande händer med mig det som var kvar av ormen. Måste ju visa att jag
klarat av situationen. Kommer tillbaks till huset bara för att höra att jag
dödat en orm jämförbar med våran kopparorm i giftighet. Alla Skrattade.

A

Anonym

Gäst
behöver ej döda

Jag tycker synd om ormen du dödade, man behöver inte ha ihjäl dom, så länge.

Tips är att du kanske skulle back försiktig om du råkade komma nära, men om du var nära hade du blivit bitit av den och värsta fall dör.

Sen slingrar den sig iväg bara :rolleyes:

A

Anonym

Gäst
:D :D Har fått höra att det inte finns så många ormar kvar i Sisaket.
Dom blir i regel uppätna. (Sisaket ligger vid gränsen till Kambodja)

Min frus far (han är munk sedan 15 år tillbaka) är byns expert på att till-
laga alla sorts ormar. Har själv inte fått ta del av kulinariteten.

Hälsningar Nisse

G

Galten75

Gäst
Har provat att äta orm, i Vietnam visserligen men jag tror inte det är någon större skillnad. Inte något speciellt.
Det folk säger, att det smaka kyckling, stämmer men är segare. Har även smakat sprit som lagrats med orm i flaskan, inte så gott men det gick att dricka iaf så det måste vara bättre än Jack Daniels. :p

// G

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Tulpan Hittade denna kommentar på youtube angående att bygga hus i Thailand Bygga hus i Thailand 25
Pepsi Frågor angående "nya TS" sidan. Tänker på lite brister i språk eller buggar kanske..? Ordet är fritt 43
R Behöver hjälp angående fruns resedatum till Sverige. Uppehållstillstånd och visum mm 43
Thomas_h Råd angående uppehållstillstånd (specialfall) Uppehållstillstånd och visum mm 18
L Fråga angående visum. Allmänt thailandforum 40
suriya Angående den utökade kontollen av tredjelandsmedborjare Uppehållstillstånd och visum mm 29
Kycklingen Angående Uppehållstillstånd och visum mm Uppehållstillstånd och visum mm 0
J Fråga angående German residence permit och besök till sverige. Uppehållstillstånd och visum mm 25
A Thailändska valet angående militärjuntans förslag till ny grundlag Allmänt thailandforum 18
A Skulle behöva råd angående eventuell omprovelse av beslut Uppehållstillstånd och visum mm 27
Pepsi Frågor angående det thailändska alfabetet Språkhörnan 9
andrejsdenruskige Angående engelsk transkribering av thai Allmänt thailandforum 3
O FUNDERING ANGÅENDE MEÄ Allmänt thailandforum 11
O Angående Posten ,från Sverige. Ordet är fritt 1
A Fråga angående pilarna Allmänt thailandforum 1
Isan Lover 10 ormar på restaurangs toalett. Thailändska Nyheter 0
Långeman Ormar i Thailand, en giftig tråd Allmänt thailandforum 541
Ubon Isaan, paradiset på planeten Tellus (om ormar och andra djur) Allmänt thailandforum 50
A Ormar. Allmänt thailandforum 23
Birger Ormar och dårar. Allmänt thailandforum 9
A Ormar och insekter i Thailand. Allmänt thailandforum 36
A ormar i thailand Thailändskt reseforum 24
S Ormar i Kåken 2 Allmänt thailandforum 10
S Ormar i Kåken Allmänt thailandforum 0

Liknande trådar

Topp