Anmäla inlägg

 

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Jag och forumvärdarna läser inte alla inlägg som görs.
Men jag har nu fått till mig att det görs olika bedömningar på olika medlemmar.

Jag ber er nu att anmäla inlägget ni inte tycker är okej, så vi kan kolla upp det.
 
Jag försöker bedöma samtliga lika men misslyckas kanske med detta ibland. Ibland kan det vara nyansskillnader i det skrivna språket som avgör om man reagerar eller inte.

Naturligtvis är det inte OK att hota med att slå någon på käften eller liknande, jag har dock inte sett detta. För precis som @Kycklingen skriver så hinner vi inte med att läsa precis allt, vi måste lita på att ni trycker på anmälningsknappen om ni tycker att något bryter mot regler eller vanligt folkvett. Att skriva dumheter på fyllan är självfallet ingen förmildrande omständighet. Raderar vi sådant så förstår personen ifråga säkert varför när han eller hon nyktrar till.

Så en skärpning är kanske på sin plats både från vår och er sida.
 
Ni gör ett bra jobb . Någon kalsongfylla e bara roligt all följa , Sen om det käftas lite , ja ja då kan vederbörande be om förlåtelse dagen efter eller ni går in o tycker . Mitt tycke e det värre när någon förföljer o trackar någon hela tiden i alla trådar i nyktert tillstånd.....:wai:
 
Hahaha, klockrent! Nu ser jag vederbörande framför mig iförd endast ett par slitna med Y-front, veckolång skäggstubb, pimplande på en Pripps blå! I och för sig har jag svårt att tänka mig att han någonsin skulle uppträda i det tillståndet men roligt är det! Håller för övrigt med dig till fullo. Man måste få bli förbannad ibland och bete sig lite. Själv brukar jag slå på mina bilar och hota dem med skroten. Det är skillnad mot de som trollar och bara vill provocera hela tiden.
 
Jag försöker bedöma samtliga lika men misslyckas kanske med detta ibland. Ibland kan det vara nyansskillnader i det skrivna språket som avgör om man reagerar eller inte.

Naturligtvis är det inte OK att hota med att slå någon på käften eller liknande, jag har dock inte sett detta. För precis som @Kycklingen skriver så hinner vi inte med att läsa precis allt, vi måste lita på att ni trycker på anmälningsknappen om ni tycker att något bryter mot regler eller vanligt folkvett. Att skriva dumheter på fyllan är självfallet ingen förmildrande omständighet. Raderar vi sådant så förstår personen ifråga säkert varför när han eller hon nyktrar till.

Så en skärpning är kanske på sin plats både från vår och er sida.

Tycker jag med, att hota någon med stryk eller hota med en käftsmäll, det blir nog mera korrekt om dom skriver, ska jag slå till dig med handväskan? eller bjuda upp till en catfight...:)
 
Jag försöker bedöma samtliga lika men misslyckas kanske med detta ibland. Ibland kan det vara nyansskillnader i det skrivna språket som avgör om man reagerar eller inte.

Naturligtvis är det inte OK att hota med att slå någon på käften eller liknande, jag har dock inte sett detta. För precis som @Kycklingen skriver så hinner vi inte med att läsa precis allt, vi måste lita på att ni trycker på anmälningsknappen om ni tycker att något bryter mot regler eller vanligt folkvett. Att skriva dumheter på fyllan är självfallet ingen förmildrande omständighet. Raderar vi sådant så förstår personen ifråga säkert varför när han eller hon nyktrar till.

Så en skärpning är kanske på sin plats både från vår och er sida.
Finns ju de som regelmässigt i stort sett alltid skriver dumheter när hen :) är på fyllan , förstår inte att det accepteras , inte första gången det hotas med käftsmällar och dyligt , det var det jag reagerade på ...
 
Tycker jag med, att hota någon med stryk eller hota med en käftsmäll, det blir nog mera korrekt om dom skriver, ska jag slå till dig med handväskan? eller bjuda upp till en catfight...:)
Inga problem om det finns en gnutta humor i det hela , men här handlar det alltid om hur dumma andra är samt att de skall passa sig , iof så har jag klarat mig bra än så länge , vet ju att det inte är så mycket bakom , men alla känner ju inte skribenterna som blir aggressiva
 
Dumheter skrivs bäst när man är nykter, gör man det på fyllan blir det bara pinsamt.

/ SatanG
Ja, och om man sen börjar urskulda sig efteråt med olika saker , då utmålar man sig som en riktig looser tycker jag personligen , har fan inte heller haft det så kul i livet , men anser inte det vara något jag delger samtliga på forum .. har bland annat levt en helv massa år som gift med en alkoholist, då om något lär man sig se vissa mönster samt att vissa bör ge fn. i spriten helt och hållet . Gör man regelbundet dumma dumma saker på fyllan så bara att inse att man helt skall avsluta sina intag . jag har fått min beskärda del av sånt genom ett 17 årigt äktenskap , med stolar, vaser mm som flög genom luften , fick lämna lägenheten med våra barn för att de inte skulle utsättas för våld
 
Ja, och om man sen börjar urskulda sig efteråt med olika saker , då utmålar man sig som en riktig looser tycker jag personligen , har fan inte heller haft det så kul i livet , men anser inte det vara något jag delger samtliga på forum .. har bland annat levt en helv massa år som gift med en alkoholist, då om något lär man sig se vissa mönster samt att vissa bör ge fn. i spriten helt och hållet . Gör man regelbundet dumma dumma saker på fyllan så bara att inse att man helt skall avsluta sina intag . jag har fått min beskärda del av sånt genom ett 17 årigt äktenskap , med stolar, vaser mm som flög genom luften , fick lämna lägenheten med våra barn för att de inte skulle utsättas för våld
Och du slängde inte ut henne eller drog?
 
Och du slängde inte ut henne eller drog?
Jo , vi separerade , gick inte att leva med henne , barnen fick det bättre med mig , efter några år så insåg hon att hon var alkoholist och aldrig mer skulle dricka , blev då hel nykterist , fick sedan en svår cancer ,, klarade även detta ,, en oerhört stark kvinna som idag har och är värd all respekt , en underbar människa men som spriten totalt förvandlade ...
 
Jo , vi separerade , gick inte att leva med henne , barnen fick det bättre med mig , efter några år så insåg hon att hon var alkoholist och aldrig mer skulle dricka , blev då hel nykterist , fick sedan en svår cancer ,, klarade även detta ,, en oerhört stark kvinna som idag har och är värd all respekt , en underbar människa men som spriten totalt förvandlade ...
Förstår inte alla Thai kvinnor som lever med alkisar trots att dom själva i princip är nykterister, kan ju inte vara kul med en gubbe som kommer hem redlös i stort sett varje dag.
Eller jo jag förstår dom iofs, dom behöver ju försörjningen, men det måste tära på dom.
 
Och hur många procent tror du själv är alkisar av faranger i detta land , jag gissar TYVÄRR på mer än 60% , drar man första Changen varje dag innan lunch , då är man djäkligt farligt ute , sen de som inte kan sluta när de väl börjat ,, jag är faktiskt skittrött på alla fyllskallar här , bra mycket fler än i Sverige , Där har jag polare som inte dricker eller dricker måttligt , här tvärtom , alla dricker i stort sett som svampar , ett fåtal som sköter om sin kropp vad detta beträffar
 
Hur definierar man en alkoholist? En Chang varje dag, många Chang varje dag eller en som aldrig kan säga nej till alkohol? Jag träffar aldrig några svenskar här i Thailand bara ser några ibland när jag besöker ambassaden. Varför skulle svenskar dricka mer i Thailand än i Sverige? Kanske många flyttar hit för att ha kul för pensionen med en ung eller yngre kvinna tills de kolar av och bryr sig inte om konsekvenserna. Jag kommer ihåg en engelsman som kom hit och gifte sig med en thailändska. Han investerade all sina pengar i en bar, när baren gick dåligt försvann hans fru och i desperation begick han självmord. Allt har konsekvenser man måste tänka innan man handlar.

/ Zedo
 
Ursäkta... Men jag är kanske trög.. :confused:
När jag läste trådens namn : "Anmäla inlägg" och läste inlägg nr 1 och 2 var det ok...
Men vad hände sedan ?? Handlade det om alkolister, thaitjejer som super eller folk som krökar? Resten av inläggen handlar om krökande.. ;):p
Helt spårat ur efter 2 inlägg.. :p
Det verkar blivit en tråd för IOGT mot folk som dricker en öl i Thailand.. :xmas_smiley:
 
Ursäkta... Men jag är kanske trög.. :confused:
När jag läste trådens namn : "Anmäla inlägg" och läste inlägg nr 1 och 2 var det ok...
Men vad hände sedan ?? Handlade det om alkolister, thaitjejer som super eller folk som krökar? Resten av inläggen handlar om krökande.. ;):p
Helt spårat ur efter 2 inlägg.. :p
Det verkar blivit en tråd för IOGT mot folk som dricker en öl i Thailand.. :xmas_smiley:
Jag vill anmäla detta inlägg för att jag får skrattanfall.
 
Ursäkta... Men jag är kanske trög.. :confused:
När jag läste trådens namn : "Anmäla inlägg" och läste inlägg nr 1 och 2 var det ok...
Men vad hände sedan ?? Handlade det om alkolister, thaitjejer som super eller folk som krökar? Resten av inläggen handlar om krökande.. ;):p
Helt spårat ur efter 2 inlägg.. :p
Det verkar blivit en tråd för IOGT mot folk som dricker en öl i Thailand.. :xmas_smiley:
Det är i högsta grad relaterat till trådens ämne så du är kanske trög som du sa... ;) :D :xmas_smiley:
 
Hur definierar man en alkoholist? En Chang varje dag, många Chang varje dag eller en som aldrig kan säga nej till alkohol? Jag träffar aldrig några svenskar här i Thailand bara ser några ibland när jag besöker ambassaden. Varför skulle svenskar dricka mer i Thailand än i Sverige? Kanske många flyttar hit för att ha kul för pensionen med en ung eller yngre kvinna tills de kolar av och bryr sig inte om konsekvenserna. Jag kommer ihåg en engelsman som kom hit och gifte sig med en thailändska. Han investerade all sina pengar i en bar, när baren gick dåligt försvann hans fru och i desperation begick han självmord. Allt har konsekvenser man måste tänka innan man handlar.

/ Zedo
Ja du Zedo.. Inte bara Svenskar , utan faranger överlag oavsett nationalitet , Och ganska lätt att känna igen en farang som har nått gränsen för alkoholberoende , När de dricker ett antal starköl eller drinkar varje dag , många 10 öl eller motsvarande och samtidigt påstår att de tar en vit månad då och då , eller att de dricker varannan dag och påstår då levern kan reparera sig:):):)555 , detta hörde jag häromdagen av en notorisk alkoholist .. Detta gäller naturligtvis de som bor här nere , inte turister som semester super för att sen vara nyktra, Problemet är ju inte heller så enkelt som många tycks tro, Vi kan återkomma till detta med försäkringar , massor med faranger utan sjukvårdsförsäkring här nere super sönder sig , sedan till sjukhus med olika problem, som de sedan ofta inte kan betala . Sitta still vid stenbordet dagarna i ända , röka samt supa i värmen skapar stora problem för en gammal kropp som slitit illa genom åren ,, Sprit samt öl är ju lättillgängligt och relativt billigt , ca 55 bath på en bar för en öl , 10 öl blir det för många , dels blir de ofta feta ,samt sen svullna ben samt fötter , taskig cirkulation med proppar som följd,, Jag vill inte håna någon , men förbannat dumt är det , Just de som gapar högst över inlägg på facebok eller i forum brukar ofta veta om att de kanske befinner sig i farozonen :confused: man kan bli sjuk utan att missköta sig , så varför , VARFÖR ???Och sen skriva dumma inlägg , Men nu räcker det för mig om detta , får ta en helv massa skit för att jag hackar på vänner om detta , men ett par har tänkt om , så det har klart varit värt det :):)
 
Senast redigerad av en moderator:
En anl till att det dricks mer här bland falanger än hemma är väl för att få jobbar och det är lörd hela veckan. Nästa att många vill umgås med kvinnor och då söker sig till barer och det första dom frågar där är vad man vill dricka. Sen blir det en vana som dom flesta tycker är rätt mysig.
 
 
 
Tillbaka
Topp