Anmäla inlägg

 
Att folk dricker är väl för att dom saknar stimulans och har en evig semester.
I Sverige är det inget nöje att dricka, då det är svårt att hitta folk som inte är upptagna med annat.

I Thailand är det bara att gå ut, ta en öl och snacka med första bästa person.

Som semestersvensk så menar jag att det är ok att dricka varje dag om man så önskar. De flesta är väl mer eller mindre nyktra i ett år när dom är hemma och knegar.

Jag har väl tagit både en och två fyllor i Thailand, men fixar inte två kvällar på rad.
Det senaste året blev det väl 1 fylla i Thailand och 1 fylla i Sverige. Året innan så var det väl likadant.

Senaste resorna tror jag inte att jag fått i mig mer än 4 öl på en dag ich normalt sett blir det inte en enda öl.
En eller två GT på flyget och kanske en öl.

I början av millenniet blev det desto mer av drickandet i Thailand. Men då var man runt 25 år och tyckte att det var kul.
 
Att folk dricker är väl för att dom saknar stimulans och har en evig semester.
I Sverige är det inget nöje att dricka, då det är svårt att hitta folk som inte är upptagna med annat.

I Thailand är det bara att gå ut, ta en öl och snacka med första bästa person.

Som semestersvensk så menar jag att det är ok att dricka varje dag om man så önskar. De flesta är väl mer eller mindre nyktra i ett år när dom är hemma och knegar.

Jag har väl tagit både en och två fyllor i Thailand, men fixar inte två kvällar på rad.
Det senaste året blev det väl 1 fylla i Thailand och 1 fylla i Sverige. Året innan så var det väl likadant.

Senaste resorna tror jag inte att jag fått i mig mer än 4 öl på en dag ich normalt sett blir det inte en enda öl.
En eller två :pGT på flyget och kanske en öl.

I början av millenniet blev det desto mer av drickandet i Thailand. Men då var man runt 25 år och tyckte att det var kul.
GUBBE:p:D:D

Så länge alkoholen inte bestämmer när man skall dricka, tycker jag inte det är något fel om trevligt folk tar ett par Leo med is emellanåt.

Min erfarenhet om människor som gnäller å raljerar över alkoholen, är oftast dom som har eller haft problem med dåligt ölsinne och alkoholen.
Om man nu inte gillar folk som tar en bärs eller en rackabajsare, är det ju bara att gå ut i skogen å vissla sig en låt i sin ensamhet.
 
GUBBE:p:D:D

Så länge alkoholen inte bestämmer när man skall dricka, tycker jag inte det är något fel om trevligt folk tar ett par Leo med is emellanåt.

Min erfarenhet om människor som gnäller å raljerar över alkoholen, är oftast dom som har eller haft problem med dåligt ölsinne och alkoholen.
Om man nu inte gillar folk som tar en bärs eller en rackabajsare, är det ju bara att gå ut i skogen å vissla sig en låt i sin ensamhet.
Jo ett stort fel men ämnet är i o f s uttjatat. Ingen is för böveln!!
 
GUBBE:p:D:D

Så länge alkoholen inte bestämmer när man skall dricka, tycker jag inte det är något fel om trevligt folk tar ett par Leo med is emellanåt.

Min erfarenhet om människor som gnäller å raljerar över alkoholen, är oftast dom som har eller haft problem med dåligt ölsinne och alkoholen.
Om man nu inte gillar folk som tar en bärs eller en rackabajsare, är det ju bara att gå ut i skogen å vissla sig en låt i sin ensamhet.

En öl då och då har jag inga problem med, fast jag försöker avstå isen...även om den aldrig hinner smälta i mitt glas.
 
I en Budweiser så har det ingen betydelse. Men i en Leo eller Singha så bör man dricka fort om man inte vill ha en Budwiser
När man är riktigt törstig tycker jag fn att den översta svinkalla vattenskade ölen är apgod, smaken varierar lite från dag till dag men personligen tycker jag att Leo är en riktigt god öl både med och utan is, mina varar inte så länge att dom blir varma iaf.
Ibland tar jag en liten direkt i flaskan och sveper på 2 drag, kanongott, men jag brukar bli mätt på öl efter några st.
Leo och Singha funkar, övriga Thaiöl är inte drickbar.
 
För att återgå till trådens ämne så har vi nu raderat en del fylleinläggi andra trådar som normalt hade renderat i varning / avstängning. Men vi har kommit överens om att låta det hela bero denna gången, det var ju ändå nyårsfirande. Men vi ber er om skärpning, som jag läste någonstans - alkolås på tangentbordet vore kanske inte helt fel. :wai:
 
För att återgå till trådens ämne så har vi nu raderat en del fylleinläggi andra trådar som normalt hade renderat i varning / avstängning. Men vi har kommit överens om att låta det hela bero denna gången, det var ju ändå nyårsfirande. Men vi ber er om skärpning, som jag läste någonstans - alkolås på tangentbordet vore kanske inte helt fel. :wai:
@Berralund lite :offtopic: är vi nu så vana för.:p
 
För att återgå till trådens ämne så har vi nu raderat en del fylleinläggi andra trådar som normalt hade renderat i varning / avstängning. Men vi har kommit överens om att låta det hela bero denna gången, det var ju ändå nyårsfirande. Men vi ber er om skärpning, som jag läste någonstans - alkolås på tangentbordet vore kanske inte helt fel. :wai:
Jag klarar fylleinlägg dom upptäcker vi alla när det sker men lillgossen fick ett råd av en forummedlem och då borde det varit stopp
Det tycker jag är bra, skriver jag eller nån annan på fyllan, ett inlägg från nån på forumet, ge dej för ikväll. Min två mån avstängning
var helt fel du vet inte bakgrunden varför jag skrev som jag gjorde. Har träffat Leif, Långeman. Lillgossen klarar sej ännu en gång:cool:
 
Det är i högsta grad relaterat till trådens ämne så du är kanske trög som du sa... ;):D:xmas_smiley:
Varför inte ändra trådens namn till "Vi i IOGT, vi som kan moralpredikan men inte lever efter det själv".. Massa moral.. Men inget om vad tråden var.. ;) Eller kanske den skulle heta "Alkoholens moralpredikare"? (Alla andra men inte jag tråden).. :p Godtemplare...!! Fri religiösa fanatiker.. :cool::cool:
Kan inte folk få dricka en pilsner utan att det dyker upp religiösa fanatiker som skall omvända hela världen? :police::police::police: Ting Tong !! 555555
 
Varför inte ändra trådens namn till "Vi i IOGT, vi som kan moralpredikan men inte lever efter det själv".. Massa moral.. Men inget om vad tråden var.. ;) Eller kanske den skulle heta "Alkoholens moralpredikare"? (Alla andra men inte jag tråden).. :p Godtemplare...!! Fri religiösa fanatiker.. :cool::cool:
Kan inte folk få dricka en pilsner utan att det dyker upp religiösa fanatiker som skall omvända hela världen? :police::police::police: Ting Tong !! 555555
Var hittar du moralpredikan i den här tråden?
 
Varför inte ändra trådens namn till "Vi i IOGT, vi som kan moralpredikan men inte lever efter det själv".. Massa moral.. Men inget om vad tråden var.. ;) Eller kanske den skulle heta "Alkoholens moralpredikare"? (Alla andra men inte jag tråden).. :p Godtemplare...!! Fri religiösa fanatiker.. :cool::cool:
Kan inte folk få dricka en pilsner utan att det dyker upp religiösa fanatiker som skall omvända hela världen? :police::police::police: Ting Tong !! 555555
En reflektion jag gjort är att minst hälften av alla dina inlägg går ut på att gnälla över andra inlägg...
 
En reflektion jag gjort är att minst hälften av alla dina inlägg går ut på att gnälla över andra inlägg...
55555 Då måste du haft gått om tid... Och antagligen gillar du mig eftersom du läst hälften av mina 2700 inlägg.. ;) :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup: En sann följare.. :cool:
ขอบคุณครับ :wai::wai:
 
 
 
Tillbaka
Topp