Ännu en hundattack i Thailand, 2 årig flicka mister troligen synen på ett öga.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

En 2-årig flicka överfölls av en kvarlämnad hund i Bang Khen som ligger i Bangkok, hunden höll på och bet henne i huvudet när fadern dök upp och jagade bort hunden, då hade redan större delen av hennes öga skadats, på sjukhustet opererade man ögat och tårkanalerna, men hon kommer kanske aldrig mer att kunna öppna sitt öga.

2-year-old-nearly-loses-her-eye-to-dog-attack-Daily-Mail.jpg

PHOTO: A 2 year old nearly lost her eye to a dog attack. (via Daily Mail)

Mvh isan lover

Hej

En 2-årig flicka överfölls av en kvarlämnad hund i Bang Khen som ligger i Bangkok, hunden höll på och bet henne i huvudet när fadern dök upp och jagade bort hunden, då hade redan större delen av hennes öga skadats, på sjukhustet opererade man ögat och tårkanalerna, men hon kommer kanske aldrig mer att kunna öppna sitt öga.

Mvh isan lover
Förbannade byrackor, hoppas hundjäveln redan har dragit sin sista suck! :mad:
Stackars flicka! :'(

Förbannade byrackor, hoppas hundjäveln redan har dragit sin sista suck! :mad:
Stackars flicka! :'(

Hej

Det hade ju varit det naturliga, men så blir det inte alltid i Thailand.
Flickan var dessutom inte den första som blev biten, hunden har attackerat folk under 5-6 år, ägaren gav flickan 500 baht i kompensation, i texten nedan kan man läsa om vad man ska göra med hunden.

”The parents of the child appealed to Paveena Hongsakul, a soi dog foundation owner, who contacted local officials and police in an attempt to have the dog relocated to somewhere more safe and appropriate, where the children of the workers at the factory could once again be safe to go outside.”

Mvh isan lover

Här utanför är det för mycket vildhundar, dom har fått satt upp skyltar, stoppa mata hundarna, har en farangkärring som är tillbaks igen och åker runt i en pickup och slänger ut mat till hundarna så flockar sig rejält, helst runt järnvägen där hon brukar stanna.
Precis utanför där dom satt upp skyltarna har det blivit bättre, så kanske hon läst dom.
Hon känner väl att hon hjälper hundarna men jag har själv blivit jagad av dom många gånger på cykeln.
En av vakterna här åkte och handlade cigg åt mig för jag ville inte cykla förbi dom, han kom tillbaks med trasig uniform och attackerad sa han.

Hej

Mvh isan lover
Tydligen omöjligt att få ordning på hundproblemet, typiskt låt gå mentalitet typiskt thai tyvärr
Här utanför är det för mycket vildhundar, dom har fått satt upp skyltar, stoppa mata hundarna, har en farangkärring som är tillbaks igen och åker runt i en pickup och slänger ut mat till hundarna så flockar sig rejält, helst runt järnvägen där hon brukar stanna.
Precis utanför där dom satt upp skyltarna har det blivit bättre, så kanske hon läst dom.
Hon känner väl att hon hjälper hundarna men jag har själv blivit jagad av dom många gånger på cykeln.
En av vakterna här åkte och handlade cigg åt mig för jag ville inte cykla förbi dom, han kom tillbaks med trasig uniform och attackerad sa han.
Va faan röker du? Sluta genast

Tydligen omöjligt att få ordning på hundproblemet, typiskt låt gå mentalitet typiskt thai tyvärr

Va faan röker du? Sluta genast
Här är det ju en gammal farangkärring som skapar problemet, hon som åker runt och matar och dom är i stora flockar där hon brukar ställa ut mat.

Kan villigt erkänna att jag har väldigt svårt att förstå "låt gå" när ett litet barn eventuellt förlorar synen. Tyvärr finns det väl inget annat för den stackars familjen att göra.

Borde finnas någon insamling till den stackars flickan och hennes familj. Sånt brukar ju thailändarna lyckas med här i Sverige när någon råkat illa ut och behöver ta sig till Thailand eller liknande. Om någon ser en insamling så länka gärna in den i tråden. @Isan Lover du som hittade nyheten kanske sett något mer om detta fallet i form av stöd till familjen?

Skjut allt och ge till krodilfamarna. Man skull ju kunna tänka sig skottpeng. Då skulle nog hundar i Thailand hamna på nån röda lista. Så nog är nog inte Budda då det kommer till cash och dräpa lite hundar. Ja falang jävlar som håller på med den där jävla matning av stray dogs, omedelbara utvisning.

Kan villigt erkänna att jag har väldigt svårt att förstå "låt gå" när ett litet barn eventuellt förlorar synen. Tyvärr finns det väl inget annat för den stackars familjen att göra.

Borde finnas någon insamling till den stackars flickan och hennes familj. Sånt brukar ju thailändarna lyckas med här i Sverige när någon råkat illa ut och behöver ta sig till Thailand eller liknande. Om någon ser en insamling så länka gärna in den i tråden. @Isan Lover du som hittade nyheten kanske sett något mer om detta fallet i form av stöd till familjen?
Hej

Ja det här är något som dom flesta utlänningar nog har svårt att förstå, varje gång man frågar så hänvisar man till Buddismen och att man inte ska ta liv, men samtidigt äter ju dom flesta kött och fisk m.m.

I byarna lämnar man helst hundarna till dom bilar som kör runt och samlar in hundar, i gengäld får den som lämnar en hund en plastbalja, hink eller liknande, dom hundarna exporteras och blir mat i grannländerna, det tycker dom flesta är ett bra sätt att göra sig av med en hund som biter folk eller tar kycklingar o.s.v.

Då är det ju någon annan som dödar djuret och riskerar att drabbas av dålig karma, men det är ett stort problem att ha lösa hundar som attackerar folk och då främst för barnen som har svårt att freda sig.

Vi får väl se om det framkommer något mer i det här fallet, jag håller med om att en insamling hade varit på sin plats, hoppas att något TV bolag eller någon på sociala medier drar igång detta, dom brukar ju vara duktiga på detta i Thailand.

Mvh isan lover

Hej

Ja det här är något som dom flesta utlänningar nog har svårt att förstå, varje gång man frågar så hänvisar man till Buddismen och att man inte ska ta liv, men samtidigt äter ju dom flesta kött och fisk m.m.

I byarna lämnar man helst hundarna till dom bilar som kör runt och samlar in hundar, i gengäld får den som lämnar en hund en plastbalja, hink eller liknande, dom hundarna exporteras och blir mat i grannländerna, det tycker dom flesta är ett bra sätt att göra sig av med en hund som biter folk eller tar kycklingar o.s.v.

Då är det ju någon annan som dödar djuret och riskerar att drabbas av dålig karma, men det är ett stort problem att ha lösa hundar som attackerar folk och då främst för barnen som har svårt att freda sig.

Vi får väl se om det framkommer något mer i det här fallet, jag håller med om att en insamling hade varit på sin plats, hoppas att något TV bolag eller någon på sociala medier drar igång detta, dom brukar ju vara duktiga på detta i Thailand.

Mvh isan lover
Dom har ju blivit striktare med det och hundsmugglare har gripits och visats upp i media, en provins har och tror fortsatt undantag tror jag men lite osäker och det Sakhon Nhakon.
Fast googlade nu och även där har dom blivit striktare och hundslaktare gripits.
I Pattaya mitt i stan har det blivit mycket mindre vildhundar, sett där myndighetsanställda åkt runt och plockat in, antar för avlivning.
Vi bor ju utanför och här är det ett problem i vissa områden tycker jag.

Dom har ju blivit striktare med det och hundsmugglare har gripits och visats upp i media, en provins har och tror fortsatt undantag tror jag men lite osäker och det Sakhon Nhakon.
Fast googlade nu och även där har dom blivit striktare och hundslaktare gripits.
I Pattaya mitt i stan har det blivit mycket mindre vildhundar, sett där myndighetsanställda åkt runt och plockat in, antar för avlivning.
Vi bor ju utanför och här är det ett problem i vissa områden tycker jag.
Hej

Ja på många platser har man nog rensat bort hundar, kanske speciellt på platser med mycket turister, men på ex.vis
Ao Nang Beach har man ju haft fall där hundar har överfallit barn på stranden även under senare år, det har ju drabbat både barn till turister och infödda.

Just Sakhon Nakhon är väl en plats där hundar tradionellt äts, har för mig att dom bilar som brukar komma till vår by för att försöka byta till sig hundar brukar komma just därifrån.

Mvh isan lover

Hej

Ja på många platser har man nog rensat bort hundar, kanske speciellt på platser med mycket turister, men på ex.vis
Ao Nang Beach har man ju haft fall där hundar har överfallit barn på stranden även under senare år, det har ju drabbat både barn till turister och infödda.

Just Sakhon Nakhon är väl en plats där hundar tradionellt äts, har för mig att dom bilar som brukar komma till vår by för att försöka byta till sig hundar brukar komma just därifrån.

Mvh isan lover
Som sagt för mig dom hade undantag innan och faktist inte så omtyckt av Thai i almänhet, både när jag bodde i Petchabun och när jag vart i fruns by är Sakhon Nakhon och deras hund ätande nåt det pratas om.
Hört att dom har haft en hel del invandrade Vietnameser och kommer från den delen.
Ser ut som militären dock tog tag i det efter övertagandet och införde hårdare tag mot dessa.

Den vanlige Thailändaren är ingen hundätare annars och blev en del liv här för par år sen då man fann ut att kambodjaner snara hundar och grillade hundar i deras work camps här i Pattaya.

Hej

Mvh isan lover

Ser du något så länka gärna in det här.

Ser du något så länka gärna in det här.
Pol Sub Lt Lamai said police had seen a decline in live dog smuggling. In the past, smugglers would transport the dogs to forests and load them on trucks in the early hours of the morning. They would then be transported to Vietnam through Laos.

“But since October last year, the situation has changed and traders have been slaughtering dogs in forests, where the meat is dried and sold in Sakon Nakhon’s Ta Rae district and the skin sent to tanneries,” he told Spectrum.

Har barndomspolare som bor i Sakhon Nakhon, och hundhandel är kännt där, även kännt bland Thai, frågar jag frugan vad är Sakhon Nakhon kännt för så är det äta hund.
Fråga era fruar.

Testade fråga frugan nu, vilken maträtt är Sakhon Nakhon känd för.
They eat dog, cat, snake everything, no good people.
Katt var hon osäker på, läste på fb en som skoja, jag är från Sakhon Nakhon och ni vet att vi äter allt, så lås in er katt.
Men som sagt att dom äter hundar är inte omtyckt av en majoritet i landet och den provinsen som är känd för det.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp