Gårilla
Forumräv
Jag bodde 2015 - 2020 i Sverige från ca april -oktober och i Thailand under vinterhalvåret med mig som sjöman pendlande till och från mitt arbete i offshore branchen till sjöss från antingen Sverige eller Thailand. Då jag i slutet av december 2019 började höra vad som kom från Kina så blev jag orolig vilket förstärktes allt mera under att jag var ute och jobbade i januari 2020. Jag har så att säga sedan sedan länge ingen tilltro till i princip något som kommer från Kina officiellt och jag kan inte förstå att vår press och nyhetsprogram faktiskt verkar att tro på uppgifter och rapporterar detta vidare som närmast fakta till allmänheten. När jag mönstrade av i början i februari 2020 så gick resan till Thailand och var bara och plockade upp min sambo och reste vidare samma dag från Thailand till Sverige. Jag förstod att det skulle bli omöjligt för mig att pendla till och från Thailand som bas med spridningen av Covid som var i full gång. Jag valde även att placera om allt med högre risk som aktier mm till korta räntefonder där det gick och det kändes bra när kraschen kom lite senare i mars 2020.
Nåja det var lite historia men jag tycker det skulle vara intressant att få lite inputs från er på forumet vad ni tror efter att tittat på länken som följer?
Jag har i övrigt några andra som jag följer på Youtube som jag upplever som seriösa och inte har som sin primära agenda att försöka sälja mig något som jag gärna delar med mig. Det kommer dock ofta in på ekonomi och därav politik men det jag kan tänka mig att dela mig som förslag för den som är intresserad är inga som jag upplever som extrema utan som förmedlar info baserat på mestadels fakta eller från trovärdiga källor. Det kan dock aldrig undvikas att någon som rapporterar lägger med sin personliga syn men så är det ju för oss alla eller hur?
Nåja det var lite historia men jag tycker det skulle vara intressant att få lite inputs från er på forumet vad ni tror efter att tittat på länken som följer?
Jag har i övrigt några andra som jag följer på Youtube som jag upplever som seriösa och inte har som sin primära agenda att försöka sälja mig något som jag gärna delar med mig. Det kommer dock ofta in på ekonomi och därav politik men det jag kan tänka mig att dela mig som förslag för den som är intresserad är inga som jag upplever som extrema utan som förmedlar info baserat på mestadels fakta eller från trovärdiga källor. Det kan dock aldrig undvikas att någon som rapporterar lägger med sin personliga syn men så är det ju för oss alla eller hur?
How China's number of COVID deaths uncovered the myth about its total population
China's total number of COVID death is a myth. So is the country's demographic data. The Chinese Communist Party claims that China's total population is 1.4 ...
www.youtube.com