Är Isaan folket de minst lyckliga i Thailand ?

E

EV

Gäst
I en Norsk Tidning om Thailand : Thainytt.no . där står det om en menings mätning i Thailand
där står det att Isaan - folket är de minst lyckliga i Thailand , Är det rätt eller fel ?

P1070970.JPG

I en Norsk Tidning om Thailand : Thainytt.no . där står det om en menings mätning i Thailand
där står det att Isaan - folket är de minst lyckliga i Thailand , Är det rätt eller fel ?

P1070970.JPG
Har jag svårt att tänka mig. Dylika mätningar får allt tas med en stor nypa salt. Jag tycker dom flesta verkar lyckliga och nöjda med sitt liv.

Tror med artikeln gäller fulla Norrmän i Isaan dom olyckligaste i Thailand.
Själv tycker jag Isaan folket verkar rätt glatt, som sagt pengar är inte allt.
Jo för norrmän är pengar precis allt, är ju deras ända sätt att hävda sig och nu när dom tappat på växelkursen är dom olyckliga som attan. Många norrmän här som försöker sälja sin hus till fantasi priser men är ju bara norrmän som varit dumma nog att betala och nu har dom slutat köpa. En som begär 12 milj baht för ett hus som är värt max 8, dom tror att dom ska få betalt för att dom lagt in äkta marmor golv i ett i övrigt inte så märkvärdigt hus.

Jo för norrmän är pengar precis allt, är ju deras ända sätt att hävda sig och nu när dom tappat på växelkursen är dom olyckliga som attan. Många norrmän här som försöker sälja sin hus till fantasi priser men är ju bara norrmän som varit dumma nog att betala och nu har dom slutat köpa. En som begär 12 milj baht för ett hus som är värt max 8, dom tror att dom ska få betalt för att dom lagt in äkta marmor golv i ett i övrigt inte så märkvärdigt hus.
Ja Norrmännen har förstört många områden pga. Att dom slängt pengar runt sig, kolla bara på soi 4-5 på Pratumnak går inte få ett hus till rimligt pris.
Men tror det börjar svida där uppe och börjar se condos ute till normalpriser där nu.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp