Årets pensionshöjning

N

NilsG

Gäst
Alla som skattar i Sverige , oavsett om man har Tv eller ej ,kommer att få betala , samt att TV censureras i en politisk korrekt riktning , detta är åt helv. att ta betalt för något som kunden inte har beställt , diktator fasoner som jag ser det ..
Men är jag förvånad ,nej inte alls ....
Ja märkligt som de får hålla på, snart bilskatt som dras på lönen lika för alla ska det vara.

Alla som skattar i Sverige , oavsett om man har Tv eller ej ,kommer att få betala , samt att TV censureras i en politisk korrekt riktning , detta är åt helv. att ta betalt för något som kunden inte har beställt , diktator fasoner som jag ser det ..
Men är jag förvånad ,nej inte alls ....
Ähhh kom igen nu Phonta, du jobbar ju extra så någonstans måste ju pengarna läggas. Upp med lädret nu :)

/ SatanG

Ja märkligt som de får hålla på, snart bilskatt som dras på lönen lika för alla ska det vara.
Där sa du nåt.
Bilskatt bör även den gå på skattsedeln. Jag börjar gilla Sverige mer och mer.
Vi kan ta in fastighetsskatten också (det heter ju nåt annat nu) på skattsedeln.
Bredband, telefoni, energi för uppvärmning av hus och fordonsbränsle bör även det gå på skattsedeln.
Då börjar det likna något.

A

Anonym

Gäst
Där sa du nåt.
Bilskatt bör även den gå på skattsedeln. Jag börjar gilla Sverige mer och mer.
Vi kan ta in fastighetsskatten också (det heter ju nåt annat nu) på skattsedeln.
Bredband, telefoni, energi för uppvärmning av hus och fordonsbränsle bör även det gå på skattsedeln.
Då börjar det likna något.
Exakt ... planekonomi.

Intressant diskussion på nyheterna i går. Sverige är den nästa största basen för Jihadistnätverk. Främst pga av slapp lagstiftning då regeringen inte vill framstå som rasistisk. Skumma politiker vi har.

Vad är det som händer i alla trådar. Bara tal överallt om hur illa allt är, och det från människor med de bästa förutsättningarna i världen att lyckas med sina liv.

A

Anonym

Gäst
Vad är det som händer i alla trådar. Bara tal överallt om hur illa allt är, och det från människor med de bästa förutsättningarna i världen att lyckas med sina liv.
Helt ärligt är folk så djävla trötta på de traditionella politiska partierna och ser ju vad som händer.

Spelar ingen roll vilken politisk sida man tillhör alla är bara trötta på att våldet ökar, polisen inte klarar upp brotten och välfärden blir lägre.

N

NilsG

Gäst
Helt ärligt är folk så djävla trötta på de traditionella politiska partierna och ser ju vad som händer.

Spelar ingen roll vilken politisk sida man tillhör alla är bara trötta på att våldet ökar, polisen inte klarar upp brotten och välfärden blir lägre.
Jo men måste nog bo här för att märka sånt.

Senast redigerad av en moderator:
Jo men måste nog bo här för att märka sånt.
För en del tar det längre tid, även om de bor här, men nu har t o m prof. Jerzy Sarneckis noterat att något har hänt:

""Läget är jävligt allvarligt.”

Orden är Jerzy Sarneckis, och han syftar på det ökande dödliga våldet och skjutandet i Sverige. Jerzy Sarnecki, professor i allmän kriminologi vid Stockholms universitet, är inte känd för att vara alarmistisk när det gäller brottslighet – tvärtom. Men nu är han bekymrad.

– Detta har tagit oss och polisen med total överraskning, fortsätter han. Det tar tid att lära sig att bekämpa detta. Det kräver gigantiska resurser. Och det ser faktiskt väldigt illa ut just nu. ..." :police:

https://fof.se/tidning/2018/2/artikel/laget-ar-javligt-allvarligt

För en del tar det längre tid, även om de bor här, men nu har t o m prof. Jerzy Sarneckis noterat att något har hänt:

""Läget är jävligt allvarligt.”

Orden är Jerzy Sarneckis, och han syftar på det ökande dödliga våldet och skjutandet i Sverige. Jerzy Sarnecki, professor i allmän kriminologi vid Stockholms universitet, är inte känd för att vara alarmistisk när det gäller brottslighet – tvärtom. Men nu är han bekymrad.

– Detta har tagit oss och polisen med total överraskning, fortsätter han. Det tar tid att lära sig att bekämpa detta. Det kräver gigantiska resurser. Och det ser faktiskt väldigt illa ut just nu. ..." :police:

https://fof.se/tidning/2018/2/artikel/laget-ar-javligt-allvarligt
Jag tror att vi alla är överens om att läget är allvarligt. Det som skiljer sig är vad vi gör åt det, en del lägger all sin kraft på att diskutera vem som bär skulden medan andra försöker komma på konstruktiva åtgärder för att komma ur situationen.

De som skriker högst är paradoxalt nog de som har minst förslag på konstruktiva åtgärder som verkligen skulle göra skillnad.

Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
Isan Lover Thailändska Nyheter 39
Lara Croft Ordet är fritt 22
S Ordet är fritt 15

Liknande trådar

Topp