Årets pensionshöjning

Diskussion i 'Allmänt thailandforum' startad av Långeman, 19 januari 2018.

1. andrejsdenruskige

andrejsdenruskige Forumveteran

Vi är inte alls överens. Åtminstone inte med tyckareliten.
    Detta allvarliga problem löses med att alla skiter i Netflix och en pizza.

2. Frogfish

Frogfish Aktiv medlem

Håller med, allt är ju bara fake news. Det är en "råttan i pizzan".....

Och till tidigare talare, nog finns det förslag på lösningar. Många har haft lösningsförslag i flera år (sen de uppmärksammat problem), men då blivit kallade både det ena och det andra. Nu har helt andra personer (bla Jerzymannen) samma förslag, och då är det "konstruktivt"......
    I min värld finns det inget konstruktivt i att vara "efterklok" (raka motsatsen till klok). Men det är ju kul att även makthavarna har vaknat iaf, och insett att det inte alltid funkar med armband......

tongmat, Phonta, Acke och 2 andra gillar detta.
  3. andrejsdenruskige

Ett annat ”Det är inte alls så *snyft,snyft*” är tiggandet i Sverige.
    Det var säkert på gränsen till att regering införde obligatorisk tiggarplikt och tyckte att det var så vackert och rosaskimrande romantiskt med tiggare.

Det var ju några få i Sverige som ”klagade” och yttrade sin mening. Men dessa blev säkert av med sina jobb, familj och lynchade av media och övriga PK-anhängare.

Då det påstod vara organiserat så ”var det inte alls så” och tiggarligorna sattes upp varhelst dom önskade bosätta sig.

Nazisttidningen Aftonbladet publicerar idag fakenews.

Ni som tycker synd om gubben kan ju gärna resa till Uppsala och ge stackarn ett bidrag i koppen. Men han kanske även har Swish, så sparar ni pengar på resan och kan ge mer stålar.

Phonta, Audirs2, Acke och 4 andra gillar detta.
  4. NilsG

NilsG Forumveteran

Ja se där, klart det finns ligor samma här i Gbg stod alltid fullt med män/bilar och väntade runt centralen.
    Jädra pack och många är otrevliga dessutom så aldrig gett en krona till någon.

Phonta, Audirs2 och Acke gillar detta.
  5. SatanG

SatanG Aktiv medlem

Det mest konstruktiva är att stänga gränsen, ut med dom som inte har skäl att stanna. Sluta ge bidgrag till illegala invandrare och ut med alla som ljugit för att få uppehållstillstånd. Konstruktivt nog för dig?

Är det hål i båten räcker det inte med att börja ösa vatten med en större hink utan hålet måste lagas.

/ SatanG

tongmat, Bossej, Phonta och 3 andra gillar detta.
  6. Frogfish

Frogfish Aktiv medlem

Hehehe.
    Tiggarna spelar ju bara spelet, så de gör väl det de tillåts göra. Ett gäng kriminella som utnyttjar fattiga människor. Det har ju vi "rasister" vetat länge, men kul att det börjar bli ok att vara "rasist" nu (dvs tycka att det är fel att kriminella utnyttjar fattiga).
    Men det roliga i denna soppan är ju att etablissemanget inte vet vilket ben de ska stå på längre. Identitetspolitikens dilemma.....

gunnarg och SatanG gillar detta.
  7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. andrejsdenruskige

Självklart gör dom det som tillåts göras och dom är inte rädda för att testa gränserna.
    Hela Sverige lider ju utav någon form av Stockholmssyndrom och fattar tycke för brottslingarna.

Skulle det vara olagligt med tiggeri så skulle väl Svensson få en massa represalier för brottsprovokation då han faktiskt har pengar på kontot. Samtidigt skulle tiggaren få skadestånd för att han blev utsatt för denna brottsprovokation.
    Det är så Sverige tillämpar lagar och regler.

Långeman, Phonta, Audirs2 och 3 andra gillar detta.
  9. Frogfish

Frogfish Aktiv medlem

Se bara till att du inte blir kriminell. Det fanns ju upprörda (vänster)röster (i Sverige) som ville utvisa svenskar också som var kriminella. Följdfrågan om vart de skulle utvisas (till hemlandet Sverige?) resulterade i miner som mest kan beskrivas som uppfinnarsketchen i Lorry, "Tänkte inte på det...."

Men för din del kan det ju sluta illa, raka vägen till Svedala......;)

gunnarg och SatanG gillar detta.
  10. SatanG

SatanG Aktiv medlem

Oooops, där kom gåshuden. Sluta skrämmas så där :)

/ SatanG

Frogfish gillar detta.
  11. mackes

mackes Forumveteran

Ibland undrar jag om du överhuvudtaget tar dig tid att läsa artiklar som den om ”Jerzymannen”. Hans kommentarer är en svidande kritik mot polisen och hans förslag på lösning är mer forskning om kriminalitet. Inte ett ord om att invandringen skulle ha påverkat situationen, snarare tvärtom påstår han att de sociala sambanden är svaga då det finns många i utsatta områden som klarar sig bra.

De kreativa förslag jag kan se här handlar mestadels om att fokusera på invandringen, jag förstår inte riktigt hur detta skulle kunna påverka situationen då skadan redan är skedd. De enda lösningar som kan ge direkt effekt är nog att fokusera på problemen istället för orsaken. Återupprätta förtroendet för polisen genom ett skapa ett mer fokuserat ledarskap och ge dem mer resurser, något som samtliga partier idag är överens om.

Det som hände 2015 är historia och kommer inte att hända igen. Låt oss ta tag i de problemen som det misstaget har orsakat och inte ägna oss åt att leta syndabockar. Kriminalitet är en sak för polisen att hantera, ge dem förutsättningar för att klara det.

Boa52 gillar detta.
  12. mackes

mackes Forumveteran

Nej, det var inte speciellt konstruktivt, i princip är detta redan gjort och alla beslut är redan tagna så det kommer inte att tillföra så mycket. Problemet ligger hos en polis som inte klarar av att utföra det jobb som ålagts dem, det är det hålet vi måste laga.

Återigen detta fokus på flyktingar, ja det är en del av orsaken och av lösningen men det förslaget är redan lagt och taget. Nu behövs mer kreativa förslag för att lösa den situation vi försatt oss i.

13. andrejsdenruskige

En hel del utvisningar skulle vara på sin plats.
    Effektivare och mer kvalitetssäkrad handläggning hos migrationsverket.

Flyktingvågen är det största problemet, då den satte alla funktioner ur spel.
    Det är dock inte flyktingarnas fel, utan regeringens fel.
    Då afghaner som bott i Iran hela sitt liv kommer som afghanska flyktingar, så blir det helgalet.
    Då syrier som har Manchester dialekt kommer som flyktingar, så blir det också fel.
    Sedan kan man inte utvisa dessa då alla som har ett syriskt pass tydligen per automatik ska få uppehållstillstånd och afghanerna inte kan utvisas till Afghanistan då dom inte bor där och säkerligen aldrig har bott där.

Största felet ligger alltså i svenska folkets mentalitet och skräck för att bli kallade för rasist. Det har säkert med att man fortfarande känner skam över att man släppte igenom tyskarna under WW2.

Det som skrämmer mig mest är att när de "goda partierna" börjar använda sig av SD's åsikter, ja då är det riktigt fint och ena fantastiska meningar och åsikter.
    Jag ser dessutom att även du börjar vända i frågorna. Kan du kanske ha en liten Sverigedemokrat inneboendes?
    Går det att tillkalla en exorsist?

SatanG gillar detta.
  14. mackes

mackes Forumveteran

Nej, jag känner nog inte att jag vänder men jag börjar kanske förstå sammanhangen i det som sker. Jag har alltid varit och kommer alltid att vara emot att döma människor kollektivt, vi är alla individer och har rätt att bli behandlade så.

Jag är även för att hjälpa människor som råkat illa ut och blivit förföljda eller riskerar sitt liv där de hör hemma. Dock kan jag själv inte bedöma hur många vi klarar av att hjälpa, det har vi tillsatt en regering för och de har av någon anledning misslyckats totalt i sin konsekvensanalys om de nu gjort någon alls.

Att polisen tidigare ägnat sig åt så mycket navelskåderi att de inte lyckats vända skeppet när det verkligen behövdes samt att de inte verkat ha någon koll på kriminalitetens utveckling är ju en omständighet som förvärrar situationen brutalt. De justeringar av lagar och regler som vi måste göra för att anpassa samhället till den nya typen av brottslighet tar ju lång tid och det är inte mycket vi kan göra åt det, så skall det vara, men polis och politiker borde sett behovet komma långt tidigare. All lyckad verksamhet är proaktiv, våra politiker verkar inte inse värdet av det.

Någon SD:are kommer jag aldrig att bli, de har alldeles för lite empati och respekt för individer i min smak. Jag skulle nog vilja säga att det är på grund av deras och Ny demokratis propaganda som de etablerade partierna blundade så länge för problemen, det blev något slags rött skynke som skymde de verkliga problemen. Det har vi väl som tur är lämnat bakom oss nu och M fick rätt mycket kritik för sin propagandafilm om Göteborg i ren SD-anda. "Göteborg var en gång en stad där folk arbetade och skapade välstånd...", Volvo har aldrig gått så bra som nu!

Audirs2 gillar detta.
  15. Frogfish

Frogfish Aktiv medlem

Jag ser att även du har svårt att förstå.
    När det gäller Jerzymannen har jag nog bättre koll än dig. Våra vägar har korsats flera gånger, och jag har bra koll på hans "forskning". Jag tror inte du vill ge dig in i den diskussionen.

Sen missar du totalt att jag fokuserar på dubbelmoralen som existerar i "efterklokhetens tider". Men jag förstår att det passar att missa det då du nog tillhör de som anser att dubbelmoral är dubbelt så bra moral.....

"Det som hände 2015 är historia och kommer inte att hända igen."
    Ovan citat är bara okunnighet och trams. Visst väller det inte in lika mycket flyktingar längre. Men nu (eller snart) ska alla deras familjer hit som anhöriga, då kan vi snacka om att vågen verkligen kommer.

Men vi har så olika verkligheter i detta, jag bor här en stor del av året medan du hälsar på nån gång om året. Du är helt enkelt inte trovärdig i detta.

tongmat, SatanG, pontiac-51 och 1 annan gillar detta.
  16. Frogfish

Frogfish Aktiv medlem

Ja, att döma människor kollektivt håller vi ju inte på med, sa Bull.....

Acke och andrejsdenruskige gillar detta.
  17. SatanG

SatanG Aktiv medlem

I princip redan gjort skriver du. Jag antar du skämtar?
    Hur många hundra personer av de 80,000 som inte har rätt att stanna i Sverige har vi lyckats bli av med?
    Menar du att det inte längre betalas ut bidrag till människor som uppehåller sig illegalt i Sverige, isf tror du återigen fel. Det kommer 10,000-tals om året samt snart den stora tsunamin av återuppståndna föräldrar/syskon till "barnen".
    Så vad är det du menar redan har gjorts av det jag räknade upp?

Det finns inte heller något bestraffning, på något sätt, när det framkommer att någon fått PUT på felaktiga grunder. Absolut inget att vinna på att berätta sanningen när man söker asyl alltså, hur tror du detta påverkar asylhanteringen? Varför ska de dessutom kunna överklaga i evigheter om det mot förmodan blir avslag?

Jag tror inte det är polisen i första hand man ska skylla på utan mer på departementsdödaren Eliasson samt pajasarna i sveriges riksdag..
    Polisen klarar nog av mer men problemet är ju även att de inte får några större befogenheter. Att kasta pengar på polisen hjälper nog till om några år men det kommer dröja. Istället sänker man kravet på att komma in på polishögskolan, måste varit Eliasson som kom på den briljanta iden.

Så nej, du verkar inte vilja laga hålet i båten utan istället sätta in fler som öser vatten.

/ SatanG

Acke, tongmat, Långeman och 4 andra gillar detta.
  18. Phonta

Phonta Forumveteran

Varför skall inte jag få uttrycka mig i all försiktighet ???;)

Micke.T gillar detta.
  19. Phonta

Phonta Forumveteran

Nu sitter pajasen Bodström och uttalar sig i TV4 med Malou , han biträder den mannen som miste sin 11 åriga dotter i Terror attacken på Drottninggatan , dels handlar det om gigantiska skadestånd , sen skall de ansvariga ställas till Svars , enligt Bodström så är dessa Säk Polisen samt sittande Pajasar i regering , till syvende och sist anser Bodström att Lövfen är skyldig till de största avsteg från åtgärder som kunnat förhindra denna katastrof ,, PK Sverige har inte kunna avvisa en bråkdel av de som skall ut ,, Min förhoppning är att Svetsarn får stå till svars och inte genom sin osedvanligt dumma uppsyn skall klara sig undan :(

Acke och SatanG gillar detta.
  20. Phonta

Phonta Forumveteran

555555555555555555:):):):)

Frogfish gillar detta.
  21. mackes

mackes Forumveteran

Jag tror jag har uttryckt vad jag tänker så det känns meningslöst att fortsätta denna diskussionen. Som väl är så tror inte alla att ett stopp på invandringen löser alla Sveriges problem och er lär jag inte kunna övertyga.

Det var ju inte de enskilda poliserna jag kritiserade, dispositionen av resurser är helt och hållet en ledningsfråga och det finns många kritiker även inom kåren.

Laddar...
Liknande ämnen - Årets pensionshöjning
  1. Isan Lover
    Svar:
    39
    Visningar:
    1.322

Dela sidan

Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?
  1. Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies.
    Stäng notis