Asiatiska affärer i Sverige med andra "varor" :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
L

Lunkan

Gäst
Då jag såg tråden om asiatiska mataffärer i Sverige, kom jag att tänka på det här, men det får bli en egen tråd, för det är inte matvaror.

OBS! Smileyn. Det är skrivet skämtsamt, men det är allvarligt i grunden.

En kompis brukar gå till en asiatbutik i Sverige, som även har massage. Han tyckte det var konstigt att det satt två NYA kvinnor/tjejer framme i butiken ganska ofta, och gjorde ingenting. Men nu har han fått reda på varför. De sitter där "för påseende" för att försöka hitta svenska män åt dem! Antagligen hade butiksägarinnan hört att kompisen gillar bredbakade kvinnor, så nu hade de tagit dit två jättedamer :)

(Den ena tyckte det var roligt att sitta där, men den andra gillade det inte. Ingen aning om den andra inte gillade det alls, eller tillfälligt t ex för att kompisen tittade mer på den andra.)

A

Anonym

Gäst
hej!
ja dom söker någon somkan försörja dom och deras barn och släkt....det handlar nästan bara uteslutande om pengar....och dessutom tro inte att dom är intresserad av dig som person....det är mycket sällsynt enligt min erfarenhet.
idealet är en falang med följande egenskaper;
-snäll
-godtrogen
-svag för det kvinnliga könet
-vara beredd att offra sin egen ekonomi
bentahi

G

Gazton

Gäst
"benthai " sa:
hej!
ja dom söker någon somkan försörja dom och deras barn och släkt....det handlar nästan bara uteslutande om pengar....och dessutom tro inte att dom är intresserad av dig som person....det är mycket sällsynt enligt min erfarenhet.
idealet är en falang med följande egenskaper;
-snäll
-godtrogen
-svag för det kvinnliga könet
-vara beredd att offra sin egen ekonomi
bentahi
Vad har du för erfarenheter då? Det vore intressant att veta. Allt handlar inte om pengar. Är man snål och är rädd för att bli lurad, så ska man nog hålla sig hemma på mammas gata. 8)

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Det finns faktiskt thaitjejer som älskar sin man för hans personlighet också.
Det finns thaitjejer som också vill arbeta ihop till en gemensam ekonomi, så dom kan leva ett vanligt svensson liv som många andra gör.

Dra inte alla över ett sträck. Självklart finns det alla kategorier av tjejer där precis som det gör i resten av världen.

G

glimten66

Gäst
"Gazton " sa:
Vad har du för erfarenheter då? Det vore intressant att veta. Allt handlar inte om pengar. Är man snål och är rädd för att bli lurad, så ska man nog hålla sig hemma på mammas gata. 8)

Gott där Gazton blev ett plus direkt ;)

G

glimten66

Gäst
"Kycklingen " sa:
Det finns faktiskt thaitjejer som älskar sin man för hans personlighet också.
Det finns thaitjejer som också vill arbeta ihop till en gemensam ekonomi, så dom kan leva ett vanligt svensson liv som många andra gör.

Dra inte alla över ett sträck. Självklart finns det alla kategorier av tjejer där precis som det gör i resten av världen.
Ett till dig me du har så rätt kycklingen finns alla kategorier men ja tror att dom allra flesta vill ha kärlek o inte bara pengar

glimten66 :wai:

R

Rolf

Gäst
Är det så stor skillnad på att träffa en tjej från Asien än en från Sverige.
Är båda arbetslösa och man fattar tycke för dom så är det väl klart att man vill att dom ska ha det bra.
På den tiden (det lät bra) när jag var ute i svängen då hade vi nåt som vi kallade mathoror.
Brudar som kommit på att det var billigare att sära på benen än att gå till Tempo för att få mat.
Är det inte så att i de flesta fallen så rör det sej inte om några våldsamma belopp.
Det är ju trots allt så att kärlenken är beständig, det är bara föremålen som växlar.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
"Rolf " sa:
Är det så stor skillnad på att träffa en tjej från Asien än en från Sverige.
Är båda arbetslösa och man fattar tycke för dom så är det väl klart att man vill att dom ska ha det bra.
På den tiden (det lät bra) när jag var ute i svängen då hade vi nåt som vi kallade mathoror.
Brudar som kommit på att det var billigare att sära på benen än att gå till Tempo för att få mat.
Är det inte så att i de flesta fallen så rör det sej inte om några våldsamma belopp.
Det är ju trots allt så att kärlenken är beständig, det är bara föremålen som växlar.

Jag vet inte om det är så stor skillnad egentligen, tycker inte det. Naturligtvis skiljer det enormt mycket från person till person och jag kan bara tala om hur det är med min älskade fru.

Den stora skillnaden mellan en svensk och en thailändsk kvinna är helt säkert omtanken om familjen. Mamma, pappa, syskon etc därnere är oerhört viktiga, och jag ser inget fel och konstigt i det. Här hemma mer eller mindre skiter många i hur deras gamla föräldrar har det. Personligen har jag alltid haft en mycket fin kontakt med dom, så jag ser inga fel i hur thaikvinnor förhåller sig till sin familj därnere.

I vissa fall kan kraven naturligtvis bli överdrivna och alldeles för stora, och då är det illa. Själv skickar jag ner pengar till avbetalningarna på bilen därnere, varken mer eller mindre. Det accepterade jag när bilen införskaffades, det var en säkerhetsfråga. Svärfar är mycket händig och fixar det mesta på huset själv, så det blir inga stora kostnader.

Men visst fanns det önskemål om mer pengar när vi träffades, men det gäller att trampa på bromsen i tid. Om denna inbromsning accepteras eller inte visar i min värld i alla fall om det rör sig om äkta kärlek eller inte.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
"Berralund " sa:
Den stora skillnaden mellan en svensk och en thailändsk kvinna är helt säkert omtanken om familjen. Mamma, pappa, syskon etc därnere är oerhört viktiga, och jag ser inget fel och konstigt i det. Här hemma mer eller mindre skiter många i hur deras gamla föräldrar har det. Personligen har jag alltid haft en mycket fin kontakt med dom, så jag ser inga fel i hur thaikvinnor förhåller sig till sin familj därnere.

Är det samma med alla svenska män också tycker ni?
Skiter alla svenska män i sina familjer som ni anser att den svenska kvinnan gör.

R

Rolf

Gäst
"Kycklingen " sa:
"Berralund " sa:

Är det samma med alla svenska män också tycker ni?
Skiter alla svenska män i sina familjer som ni anser att den svenska kvinnan gör.
Dom personer av manligt kön i min bekantskapskrets ser ser sina fruar och barn som nåt dom ibland inte gjort sej förtjänta av.
Nä jag vet ingen som inte avgudar sin fru och sina barn.
Jag har en treenighet som jag aldrig i helvete byter bort två härliga döttrar och en underbar fru.
Så det så :nod:

G

Gazton

Gäst
"ledarn " sa:
Mitt inlägg skrevs under stark inverkan av alkohol och var enbart menat för att retas.... :police: :police:

Men visst är det många förhållanden mellan Thai och falang som börjar på enbart ekonomiska grunder... ?

Sen hoppas jag ju verkligen att det utvecklas känslor framför allt ifrån kvinnans sida (Om hon är Thai)...
Vi gubbar gjorde ju vårt val av annan anledning än ekonomi :laugh: :laugh:
Annars tror jag att det blir ett jobbigt förhållande i längden.. ?

Lite som du säger "Lego" när man förr "lärde" sig sig leva med varandra...
Fy dig! Skriva inlägg när man är alkoholpåverkad.. Skulle aaaaldrig falla mig in att göra ;)

R

Rolf

Gäst
Tacka vet jag karlar!

Kvinnor är så tråkiga! Alltid skall de städa, laga mat och ta hand om barnen och inte kan de sitta stilla och ta det lugnt en enda sekund.
Nej, tacka vet jag karlar, de kan verkligen det här med avkoppling! De kommer hem från jobbet, kastar sig ner i soffan och rör inte ett finger, förrän maten står på bordet eller sporten börjar på TV.

Kvinnor är så trångsynta! De bryr sig bara om bagateller, som vad man ska ha till middag, var familjen ska bo, eller hur många barn man skall ha.
Nej, tacka vet jag karlar! De engagerar sig i de stora frågorna, som om Sverige kommer med i fotbolls-VM, vem som vinner Stockholm Open, eller om de ska gardera Aston Villa - Leeds på tipskupongen.

Kvinnor är oförståndiga! De inser inte att man är dödssjuk, när man har 39 graders feber. De ska upp i alla fall och laga frukost och se till att barnen kommer iväg till dagis och skola i tid.
Nej, tacka vet jag karlar! De hostar en gång och ligger sedan däckade i sängen en vecka och blir ompysslade, så de blir friska innan Hockey-VM eller OS börjar.

Kvinnor är oekonomiska också! De kan inte handskas med pengar, utan köper kläder och mat och nya gardiner, eller sätter t.o.m. in dem på banken.
Nej, tacka vet jag karlar! De tar pengarna och går ut och roar sig med grabbarna, eller investerar i ännu en automatisk skruvdragare eller en radiostyrd bil.

Kvinnor inser inte heller sin begränsning. Först går de ut och jobbar i åtta timmar, sen går de hem och jobbar åtta timmar till. Och så skall de följa mormor till doktorn, uppfostra barnen och umgås med släkten.
Nej, tacka vet jag karlar! De vet vad de kan och låter bli saker som de inte klarar av, som att fälla ner toalettringen, plocka bort a l l a saker från bordet efter middagen, eller torka av diskbänken.

Vilken tur att kvinnorna är så bra på att uppfostra sina söner till karlar ! ! !

R

Rolf

Gäst
"legolas " sa:
Rolf, jag hoppades sååå himla mycket att det var DU som hittade på det roliga inlägget, skitbra inlägg!!
jag chansar på att du inte hittade detta ute på internet och ger dig en karma för gott författarskap!!!!! ;) ;) ;)
:wai:
Den är gammal jag hittade den när jag satt och rensade bland en massa .doc som jag hade i datorn.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Topp