ASQ hotell problem

Minesto

Medlem
När vi bokade och betalade ASQ hotell så glömde de att ta betalt för Covid-19 test för barnet.

Vi tänkte att vi betalar dessa 3.500Baht när vi anländer ASQ hotellet i Bangkok.

Men det var ingen som frågade vid incheckning inte heller när vi checkade ut.

När vi klev in på lägenhetsrummet märkte vi omgående att det inte var städat på mycket länge.

Första städning skulle ske först efter första Covid-19 test, dag 6 kunde jag läsa i manualen, även att efter varje hotellgäst som hade varit på "frigång" så skulle hotellpersonalen städa området mycket noga innan nästa kunde ha sin "frigång".

Så att det skulle vara rent på rummet var tydligen inte så noga.

Jag frågade efter städutrustning så jag skulle kunna städa själv, så först efter 3:de dagen fick jag en fibergolvmopp, men den blev så smutsig redan efter halva lägenheten och ville ha en ny fiberduk, men det fick jag inte, jag skulle tvätta rent den själv för hand.

Flera dagar senare blev vi kontaktade att vi hade "glömt" att betala dessa 3.500Baht, men jag tyckte och trodde att det åtminstone skulle vara som en kompensation för att jag städat deras hotell.

Nu 6 veckor senare tänker hotellet kontakta polisen om vi inte betalar det återstående 3.500Baht.

Vad kommer polisen att göra om jag inte betalar, porta mej från Thailand i 10år?

Vilket hotell och vad står i avtalet.
Alla ASQ hotell har jag för mig måste ha sjukhusavtal.
Vad jag läst skall alla ASQ godkända av regeringen ha ett avtal med sjukhus och covid-19 prov skall göras 2-3 gånger inkluderat i priset, låter skumt?

Vi var 2st vuxna och ett barn, hur och varför hotellet Bella B All Suite glömde ta betalt vid bokning/betalning för barnets Covid test vet jag inte.

IMG_20201225_123550~2.jpg

IMG_20201225_131832~2.jpg

IMG_20201225_153826~2.jpg

Ser ju förjävligt ut, jag bodde på The Landmark och inget att klaga på, kanske man får vad man betalar för?
Nästan 20.000 Sek / 70.000 Baht.

Jag förväntade mej att det skulle vara nystädat rum, speciellt efter att läst i manualen att det skulle rengöras noga efter frigången på 30 minuter..

Vad tror du jag får för straff, om jag inte betalar dessa 3.500 Baht som hotellet glömt ta betalt för ?

Nästan 20.000 Sek / 70.000 Baht.

Jag förväntade mej att det skulle vara nystädat rum, speciellt efter att läst i manualen att det skulle rengöras noga efter frigången på 30 minuter..

Vad tror du jag får för straff, om jag inte betalar dessa 3.500 Baht som hotellet glömt ta betalt för ?
Hotellet borde helt klart ha "rätt" att ta betalt för det extratest som ditt barn fick göra. Jag förmodar att barn är undantagna för test för att få COE samt komma med planet. Det stod i mitt avtal att om man saknade test eller det var mer än 72 h gammalt var man tvungen att ta ett extra test direkt vid ankomst som skulle betalas separat.

Du kommer därför stå med en hotellnota när du checkar ut och de som inte pröjsar den brukar få problem. Snuten brukar dyka upp, hörde om nån som de klippte på suvan!

Stå på dig om att rummet var så jävla skitigt så du vill ha rabatt! Ta upp det med ledningen, general manager, hotel manager på hotellet gärna så tidigt som möjligt så du slipper stå där när de släpper ut er.

Det vore inte bra om du var tvungen att skriva negativa recensioner om hotellet samt påtala hur skitigt det är för hälsoministern.....

Vi checkade ut redan 8:de Januari, men haft mail kontakt med hotellet angående städningen redan dag 1 (24 December).

Jag hade en kontakt person och Tirak hade en annan kontakt person på detta hotell.

Tirak har även kontaktat regeringens ASQ ansvarig, utan framgång (de har inte svarat på hennes mail).

Jag har inga problem med att betala dessa 3.500 Baht för Thai-dotterns Covid test som hotellet glömt att ta betalt för.
Men jag vill gärna ha kompensation för städningen, som Bella B All Suite inte alls är intresserade av.

IMG_20201225_125744~2.jpg

IMG_20201231_130821.jpg

IMG_20201226_100502.jpg

IMG_20201225_121906.jpg

Hotellet borde helt klart ha "rätt" att ta betalt för det extratest som ditt barn fick göra. Jag förmodar att barn är undantagna för test för att få COE samt komma med planet. Det stod i mitt avtal att om man saknade test eller det var mer än 72 h gammalt var man tvungen att ta ett extra test direkt vid ankomst som skulle betalas separat.

Du kommer därför stå med en hotellnota när du checkar ut och de som inte pröjsar den brukar få problem. Snuten brukar dyka upp, hörde om nån som de klippte på suvan!

Stå på dig om att rummet var så jävla skitigt så du vill ha rabatt! Ta upp det med ledningen, general manager, hotel manager på hotellet gärna så tidigt som möjligt så du slipper stå där när de släpper ut er.

Det vore inte bra om du var tvungen att skriva negativa recensioner om hotellet samt påtala hur skitigt det är för hälsoministern.....
Det hände inget, har varit i Sverige några dagar redan, så dessa 3.500Baht som hotellet glömde ta betalt för flera gånger och hotade med polisen, fick väl vi som "plåster på såret" för vi var tvungna att städa rummen i karantären.

Liknande trådar

G
Svar
196
Visningar
14 K
glimten66
G
D
Svar
13
Visningar