Åter besök till byn

Diskussion i 'Isaan forum' startad av Jesper rosen, 1 februari 2018.

1. NilsG

NilsG Forumveteran

Vi hyrde ett hus i Korat förut och där gillade de att smaska...dock blev tomten och husen tyvärr sålda pga gamla damen dog så lite synd ändå för låg bra till inne i stan med billig hyra.

Kycklingen, Berralund, Isan Lover och 2 andra gillar detta.
  2. Jesper rosen

Jesper rosen Medlem

Hon har inte haft några problem med termiter hennes bror (har byggt många hus)var med byggde huset.

NilsG, Berralund och Isan Lover gillar detta.
  3. Jesper rosen

Jesper rosen Medlem

Ett hus på gatan ser fint ut gjord av Norska pengar 4-5 sovrum bara 3 personer bor där, ingen Norsk han gav upp några år sedan. Första åren var det höns hus i undervåningen [emoji23] byns dyraste hönshus.

NongSawong, Samet, Medelsvensson och 4 andra gillar detta.
  4. Jesper rosen

Jesper rosen Medlem

Rakt över gatan har dom byggt nytt hus ser fint ut men vilka färger [emoji23] köpte en grill av dom brukar göra det varje gång jag kommer dom bara springer i väg ........[emoji19]
    [​IMG][​IMG]

NongSawong, Medelsvensson, eirkar och 5 andra gillar detta.
  5. Jesper rosen

Jesper rosen Medlem

I kväll är det bröllop i byn en falang från Belgien tror jag[emoji6] så man måste gå ditt och vara lite social ska ta lite foto under kvällen så blir det lite rapport i morgon.

Micke.T, eirkar, Kycklingen och 1 annan gillar detta.
  6. Jesper rosen

Jesper rosen Medlem

Det var en lugn tillställning på kvällen, men på morgonen var det lite action polis var hämtade några som slogs med varandra.

Har är paret som gifte sig.

Mamma,pappa och paret och den lilla dottern.

Det blev lite thai Whisky [emoji12] maten gjorde dom själva så jag tog lite försiktigt med den.

På dagen sätt dom upp musik mm.

7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Jesper rosen

Jesper rosen Medlem

Kallt [emoji37]när äter frukost hemma .[​IMG]

NongSawong, Berralund, eirkar och 5 andra gillar detta.
  9. Jesper rosen

Jesper rosen Medlem

Vatten leverans [emoji106][​IMG][​IMG]

NongSawong, Kycklingen och Isan Lover gillar detta.
  10. Jesper rosen

Jesper rosen Medlem

Det har kommit ny ”butik ” i byn det finns nog minst 5 st i byn. Den har är ovanligt fin och dom pratar engelska [emoji2] ligger väldigt nära sambons hus men fattar inte hur dom räkna få tillbaka pengarna dom har lagt ut på bygget. Nu vet jag butiken tillhör familjen som byggde ett höns hus av norska pengar som skrev om innan så det säkert orsaken.
    Tjejen på bilden tillhör inte butiken utan är en kusin.

11. Jesper rosen

Jesper rosen Medlem

Kylskåp [emoji38] Thailand tittar man i det ”riktiga ” kylskåpet så är det lite grönsaker och mest vatten flaskor. [​IMG]

NongSawong, Micke.T, Kycklingen och 2 andra gillar detta.
  12. Jesper rosen

Jesper rosen Medlem

Morgon [emoji106] alltid skönt gå upp när det lite svalt göra frukost kolla in när sambon utfodrar [emoji6] några munkar.[​IMG]

eirkar, Micke.T, Kycklingen och 4 andra gillar detta.
  13. Jesper rosen

Jesper rosen Medlem

Jag tagit en liten trip till Chaiyaphum själv kan vara skönt vara lite ensam ingen som fixar allt [emoji12] tog in på enkelt men rent hotel 450/ natten .[​IMG]

Sen blev lite mat på kvällen.

Isan Lover, NongSawong, eirkar och 6 andra gillar detta.
  14. Jesper rosen

Jesper rosen Medlem

Sen gick jag på natt marknaden och strosa runt .[​IMG]

Mitt mot natt marknaden ligger en falang resturang / bar så där hamnade jag tog några öl innan jag promenerade till hotellet .[​IMG]

Idag tänkte jag testa maten till kvällen. Till ölen nu tog jag kyckling vingar helt ok fast det ju kyckling vingar [emoji12]

Kommer en rapport hur maten till kvällen var.

Isan Lover, NongSawong, eirkar och 5 andra gillar detta.
  15. Jesper rosen

Jesper rosen Medlem

16. Jesper rosen

Jesper rosen Medlem

Nu käkat middag the 1 bar helt OK det blev biff med pommes jag ger 4 av 5 ++++ såsen kunde smaka lite mer buljong och var lite väl blodig men jag gillar det kan tänka mig att inte alla gör det. Den var väldigt mör absolut inte seg. Priset var ca 270 bath

Jag glömde fotograferar var hungrig [emoji3] så det fattas lite av portionen.

NongSawong, Krille, NilsG och 4 andra gillar detta.
  17. Jesper rosen

Jesper rosen Medlem

Var på en thailändsk resturang där hade dom meny på engelska Och så klart [emoji12] andra priser men kan man inte thai så är det bara betala se glad ut . Det var inget fel på smaken [emoji39]
    [​IMG][​IMG]

Isan Lover, NongSawong, eirkar och 5 andra gillar detta.
  18. Jesper rosen

Jesper rosen Medlem

Snart ett minne blott [emoji22] alla dom stora shopping gallerierna tar över. Att gå runt på morgon marknaden när det ljusnar är fantastiskt för en gammal knalle som jag.

19. NilsG

NilsG Forumveteran

Personligen tror och hoppas jag det lär finnas kvar även om det byggs nytt, inte riktigt samma kunder.

Kycklingen gillar detta.
  20. Anonym

Anonym Gäst

Hoppas det också är ett trevligt inslag i by-/stadslivet

NilsG och Kycklingen gillar detta.
  21. Jesper rosen

Jesper rosen Medlem

Det hoppas jag med men det går väldigt fort med utveckligen i Thailand.

Laddar...
Liknande ämnen - Åter besök till
  1. Isan Lover
    Svar:
    8
    Visningar:
    350
  2. Micke.T
    Svar:
    63
    Visningar:
    1.395
  3. Thaimorsan
    Svar:
    1
    Visningar:
    414
  4. Lara Croft
    Svar:
    0
    Visningar:
    295
  5. Lyco
    Svar:
    0
    Visningar:
    378
  6. Yogamannen94
    Svar:
    2
    Visningar:
    888
  7. Pjodd
    Svar:
    0
    Visningar:
    390
  8. magunnar
    Svar:
    163
    Visningar:
    7.199
  9. jonsnow
    Svar:
    28
    Visningar:
    1.311
  10. Ko Lanta
    Svar:
    38
    Visningar:
    1.277

Dela sidan

Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?