Åter klimatet

Blir man dagligen påtvingad/matad att det sker en klimatförändring om 2-3 grader, både genom dags/kvällspressen och propaganda svt, Rapport och den radikala vänsterliberala TV4 blir man helt enkelt hjärntvättad. Att planeten kommer att förintas om ca 15-20 år är ju helt enkelt löjligt.

Vad det handlar om är överstatlig styrning där ett antal stater frivilligt eller ofrivilligt väljer att delegera beslutskompetens till en internationell organisation som fattar beslut som är bindande för medlemsstaterna.

Klimatbedrägeriet tog fart runt 2006 med vice presidenten Al Gore…

@JanneMan61 och andra som är oroliga över utvecklingen har jag här ett klipp som ni bör se hela eller delar utav.

Spoiler: det är läge att vara riktigt orolig. Men inte för det ni trodde
Nu har jag ärligt talat inte tid att titta på detta (ska jobba) Men jag har väldigt svårt för Lars Bern sedan tidigare. Vaccinations och statinmotståndare som han är. (Jag arbetar ju inom sjukvården)

Stockholmsinitiativet blev väl utsedd som "årets förvillare" för ett antal år sedan? Som person har jag svårt med så kallade "auktoriteter" som säger "Följ mig, jag har rätt och alla andra har fel."

Skall försöka få tid i kväll att titta på det..

Krister

Forumveteran
Nu har jag ärligt talat inte tid att titta på detta (ska jobba) Men jag har väldigt svårt för Lars Bern sedan tidigare. Vaccinations och statinmotståndare som han är. (Jag arbetar ju inom sjukvården)

Stockholmsinitiativet blev väl utsedd som "årets förvillare" för ett antal år sedan? Som person har jag svårt med så kallade "auktoriteter" som säger "Följ mig, jag har rätt och alla andra har fel."

Skall försöka få tid i kväll att titta på det..
Jag är öppen för att se vad du har för klimatforskare att kontra med. Någon som tror på klimathotet. På youtube. Jag har tid att se, ledig hela veckan

kurant

Forumveteran
Skämt åsido. Det är faktiskt lite skrämmande när religiösa fanatiker, diktaturvurmare och andra är eniga. Börjar bli fler och fler som pratar om Greta som någon profet, avskaffandet av demokrati "för klimatets skull", statliga ransoneringar och liknande.
Alla vill väl sola sig i glansen av denna megastjärna, hon är knappast tillfrågad själv utan mer kidnappad av alla möjliga -ismer och fanatiker.
Kraften av sociala medier är enorm där man kan i stort publicera vad som helst.

Ingen vill missa tåget och kampen om de unga som är våra nästa makthavare om några decennier.

Matt82

Forumveteran
Alla vill väl sola sig i glansen av denna megastjärna, hon är knappast tillfrågad själv utan mer kidnappad av alla möjliga -ismer och fanatiker.
Kraften av sociala medier är enorm där man kan i stort publicera vad som helst.

Ingen vill missa tåget och kampen om de unga som är våra nästa makthavare om några decennier.
Ja så är det. Knappast Gretas fel att vuxna använder henne för sin egna agenda. Hon är ett barn och barn tänker annorlunda på gott och ont. Hennes syfte är garanterat gott även om jag inte tycker att det är positivt att skrämma ungdomar till panik och intala nästa generation att det inte finns något hopp.

Det är inte bara sociala medier, folk skäms inte ens längre för att skriva debattartiklar i större tidningar där diktatur efterfrågas. Expressen och Aftonbladet har haft ett flertal debattartiklar som efterfrågar just diktatur. DN likaså och jag kan nog hitta liknande i väldigt många tidningar.

Krister

Forumveteran
Intressanta i år är ju valet. Varenda jävla plakat från mp till m. (Med något undantag )
Är om klimatet!! HAR svenne svalt hela betet me hull o hår eller vad e det frågan om.?
Har folk inte iq?

Ja menar "klimstet kan inte vänta" -MP

Så vad lobbar MP för då? Stäng av all Kärnkraft och importera kolkraft från utlandet! Lägg miljarder på elbilar o cyklar. Tanka Palmolja!! Hur i helvete kan man rösta på såna idioter?

Acke

Aktiv medlem
... Att det finns mycket starka krafter som vill så tvivel om klimatförändringarna ser jag bara som naturligt. Det gäller att vara källkritisk hela tiden. Ryssland, Saudiarabien, oljeindustrin i stort, många ekonomiskt starka aktörer finns det som helt naturligt vill skydda sina intressen. ...
Vetenskap är ingenting som bestäms av majoritet i någon slags demokratisk process. Det räcker att EN person har rätt!

Här är dock ett bevis på att det INTE råder konsensus ang. klimathotet. Väl värt att lyssna på. :p

31,487 American scientists have signed this petition, including 9,029 with PhDs
Global Warming Petition Project

Liknande trådar

Topp