Att ha ett halvthai barn är storgrej?

 
Här kommer en bild på en liten tvåårig luk kreung, nämligen vår lille D.
20150213_144221.jpg
Då förstår jag att du är en lycklig man. :)
 
Nu skall jag sticka ut hakan och göra bort mig ordentligt! Så här får man inte säga i Sverige, men det gör jag ändå: Barn av blandad härkomst har chansen att bli både friskare och intelligentare än renrasiga barn. Fenomenet kallas " utavel", motsatsen till inavel alltså och innebär att om två "rena" avelslinjer korsas, tenderar avkomman att få de egenskaper som är mest utmärkande för bägge linjerna. Eftersom de flesta egenskaper hos både asiater och kaukasier trots allt är goda, kommer de goda egenskaperna att dominera stort hos avkomman. Det här vet varenda djuruppfödare, men ärftlighetslagarna gäller hos människan också. Blandrashundar brukar bli bra, blandrasbarn också...
 
Berra !
Har inte med att göra vad din lilla fina grabb dricker.
Vad är din son dricker? Sockervatten Zingo, bra om man vill skapa sockerberoende hos barnen.
Min grabb som är 5 har aldrig druckit läsk eller cola.Han dricker bara vatten och mjölk.
Har berättat att man blir tjock,och kan även bli sjuk då man blir stor.Han säger att han vill inte vara tjock och sjuk.
För 25 år sedan fanns det nästan ingen överviktig i Thailand.I dag är vartannat barn det, och var 10:e vuxen.

Vid 35-45 års ålder så kommer behovet av att få insulin, det är inte så bra, många runt om i världen har dessa besvär, kommer starkt i Thailand,man ser många fler överviktiga numera.
Hoppas du tar detta på rätt sätt,vill inte mästra någon.
Älskar bara alla barnen.
 
Långeman, du har helt rätt i det du säger och vi är väl medvetna om faran. Sockerberoende är ett gissel och detta måste hanteras. Han får smaka lite någon gång men nu har vi börjat lura honom med vatten i en Spriteflaska och han är jättenöjd med det.

Jag har själv haft problem med övervikt så medvetenheten är stor. Jag vill absolut inte att han skall bli som pappa var en gång i tiden.
 
Långeman, du har helt rätt i det du säger och vi är väl medvetna om faran. Sockerberoende är ett gissel och detta måste hanteras. Han får smaka lite någon gång men nu har vi börjat lura honom med vatten i en Spriteflaska och han är jättenöjd med det.

Jag har själv haft problem med övervikt så medvetenheten är stor.

Din inställning gläder mig mycket
Jag har också haft några kilo för mycket, vägde som mest på slutet av 90 talet hela 119 kg, i dag 82. 1975 112 kilo bara stora stenhårda muskler.Alla förändras under sitt liv.
 
Nu skall jag sticka ut hakan och göra bort mig ordentligt! Så här får man inte säga i Sverige, men det gör jag ändå: Barn av blandad härkomst har chansen att bli både friskare och intelligentare än renrasiga barn. Fenomenet kallas " utavel", motsatsen till inavel alltså och innebär att om två "rena" avelslinjer korsas, tenderar avkomman att få de egenskaper som är mest utmärkande för bägge linjerna. Eftersom de flesta egenskaper hos både asiater och kaukasier trots allt är goda, kommer de goda egenskaperna att dominera stort hos avkomman. Det här vet varenda djuruppfödare, men ärftlighetslagarna gäller hos människan också. Blandrashundar brukar bli bra, blandrasbarn också...


Precis som Birger skriver , vi får inte glömma bort att Homo sapiens är ett däggdjur , vid tillex avel av hästar , hundar mm så har man sedan länge vetat att en så kallad utavel dvs, ej närsbesläktade raser (trots att vissa då anser inte finnas raser hos människan ) så uppstår en så kallad "heterosiseffekt)" detta ger starkare samt vitalare avkomma än i normala fall , så kallat övervitaliserade avkommor är vanliga , stora och starka och med en bättre inlärningsförmåga, jag har själv jobbat med detta inom hundaveln , detta har inget med rasism att göra utan är ren vetenskap , den som påstår motsatsen ter sig som löjlig anser jag.. detta kan då ge vid hand att ett barn som avlas mellan en västerlänning och en Asiat får dessa klara fördelar framför ett barn som är avlat av falang/falang kontra
Asiat/Asiat .....
Detta kan naturligtvis utvecklas mer i ämnet , avstår dock då jag bara kommer att få problem med Admin :)

Tack Birger , vågade fn inte ta uop detta själv , bra att du förekom , jag vet att du är väl påläst................;)

Redigerat: Gjort ett "riktigt citat". Använd citatfunktionen när ni citerar är ni snälla.
 
Senast redigerad av en moderator:
Berra !
Har inte med att göra vad din lilla fina grabb dricker.
Vad är din son dricker? Sockervatten Zingo, bra om man vill skapa sockerberoende hos barnen.
Min grabb som är 5 har aldrig druckit läsk eller cola.Han dricker bara vatten och mjölk.
Har berättat att man blir tjock,och kan även bli sjuk då man blir stor.Han säger att han vill inte vara tjock och sjuk.
För 25 år sedan fanns det nästan ingen överviktig i Thailand.I dag är vartannat barn det, och var 10:e vuxen.

Vid 35-45 års ålder så kommer behovet av att få insulin, det är inte så bra, många runt om i världen har dessa besvär, kommer starkt i Thailand,man ser många fler överviktiga numera.
Hoppas du tar detta på rätt sätt,vill inte mästra någon.
Älskar bara alla barnen.

Jag skriver inte detta för att djävlas eller vara motsägelsefull , visst är det åt helv. med stort sockerintag , men ett normalt godisätande i ung ålder har inget med behov av insulin i nämd ålder att göra .....
Fel mat , Mac Donalds , mm ger naturligtvis fetma vid överkonsumtion , diskussioner i ämnet diabetes tror jag att vi skall lägga åt sidan då det krävs en ganska god utbildning att förstå vad detta är .. Insulin behöver vi alla , annars dör vi , om vi får det naturligt eller via intag beror på insulin öarnas produktion , ärftlighet och levnadssätt , alkoholintag mm är de största orsakerna vet man idag , sen pratar vi olika typer av Diabetes bla, typ 1 eller2 , åldersdiabetes har många just för att kroppen är äldre och ibland överviktig...

Diabetes är inget enkelt som kan utvärderas lekmän som oss här .... en hel vetenskap som fortfarande gör stora framsteg . Svenska forskare på bla Karolinska Universitetssjukhuset är värdsledande...
 
Lyssna gärna och kommentera, ni och har halvthai barn och inte.
Programmet är inte 29min, utan 15-20min.

Kan inte vara lätt att vara lätt leva så otroligt korkad som den där som skulle till Udon Thani och som höll för reporterns bildskärm, eller så är det bara ett enkelt och bekymmersfritt liv... :rolleyes:

När det gäller lite äldre tonårstjejer (thai och halv-thai) så vet jag en del som tycker det är jobbigt med de fördommar som de konfronteras med när de är ute bland folk med sin pappa. :(
 
Vet de Tha som tror deras barn är något speciellt bara för att de är 50/50% Thai / Farang, iofs så kan det nog bli en heterososeffekt när två så vitt skilda folkslag paras samman , Vad de sk. PK korrekta än säger så finns det raser bland Homosapiens . En heterosiseffekt skulle kunna ge vid han en övervitaliserad individ , inte självklart smartare , men däremot friskare med bättre förutsättningar för ett långt friskt liv utan nedärvda sjukdomar ....

Så att bland folkgrupper /raser är inte enbart av ondo ......;)
 
När det gäller lite äldre tonårstjejer (thai och halv-thai) så vet jag en del som tycker det är jobbigt med de fördommar som de konfronteras med när de är ute bland folk med sin pappa. :(

Jag minns så väl. Alla blickar var på oss, mig och min "pappa" när vi skulle handla skor en sommar och jag var väl som vilken tonåring som helst i Sverige då som ville gå i kort-kort. Efter det gick jag ingenstans med farsan. Han fattade inte heller vad folk tittade på döööh.
 
Jag minns så väl. Alla blickar var på oss, mig och min "pappa" när vi skulle handla skor en sommar och jag var väl som vilken tonåring som helst i Sverige då som ville gå i kort-kort. Efter det gick jag ingenstans med farsan. Han fattade inte heller vad folk tittade på döööh.
Det är beklagligt med de fördomsfulla människorna, men i viss mån också förståligt eftersom det finns parförhållanden (thailändska med västerlänning) som ser snarlika ut. Hoppas att du inte fortfarande tyngs av detta! Du kan ju faktiskt inte råda över andras fördommar.
 
Det är beklagligt med de fördomsfulla människorna, men i viss mån också förståligt eftersom det finns parförhållanden (thailändska med västerlänning) som ser snarlika ut. Hoppas att du inte fortfarande tyngs av detta! Du kan ju faktiskt inte råda över andras fördommar.

Näää men varje gång man visar sig med farsan så blir det blickar som sagt.
 
 

Liknande trådar

P
Svar
56
Visningar
4 K
Anonym
A
N
Svar
81
Visningar
6 K
glimten66
G
 
Tillbaka
Topp