Att störa/hindra en flight ...

Acke

Forumveteran
... t ex genom att vara dyngrak, gapa eller försöka öppna dörrarna på 10 000 m brukar ju resultera i enorma skadestånd - har jag för mig?

Borde inte även denna typ av agerande kunna leda till rättsliga efterspel? :police:

"En ung kvinnlig asylaktivist stoppade på måndagen en utvisning av en 50-årig man till Afghanistan från Landvetter genom att vägra sätta sig ned i flygplanet när det skulle lyfta. Efter att upprepat ha vägrat att följa pilotens och kabinpersonalens tillsägelser om att sätta sig ned fick kvinnan avlägsnas från planet."

Flyg försenades med flera timmar – stökig asylaktivist fick lyftas av planet | Samhällsnytt

Personligen tror jag, att jag hade blivit vansinnig, om jag skulle bli sittande flera timmar extra för att människan vägrar att sätta sig ned! :mad:

Hej

Här är några till som hittade på underliga saker inför en flight.

1. Elderly flight passenger throws coins into engine for ‘luck’
A flight from Shanghai to Guangzhou in June 2017 was delayed after an elderly female passenger apparently threw coins into the plane’s engine to ensure “good luck”.
China Southern Airlines Flight 380 was held up at Shanghai Pudong International Airport after the disruption, according to the airline’s official WeChat account.
Passengers boarding the flight saw the woman standing at the middle of the boarding staircase, throwing coins at the engine for “blessings”. They alerted the crew.
Plane mechanics later found nine coins at the site, including one inside the engine. The captain was quoted as saying that the metal, if sucked up by the engine, could have caused serious damage, including engine failure.

33a4b6b6-608a-11e7-badc-596de3df2027_1320x770_104655.JPG

2. Passenger opens emergency exit ‘to get some fresh air’ as plane prepares for take-off
An airline passenger on an internal flight in China sparked a safety scare in December 2014 by yanking open an emergency exit to “get some fresh air” as the plane was due to take off.
Amazed fellow travellers on the Xiamen Air flight from Hangzhou to Chengdu took a series of snaps on their mobile phones, which found their way onto social media.
The photos showed the middle-aged man, wearing a blue hooded coat, poke his head out of the open door as a stewardess looked on. He was reportedly a first-time flier.
A maintenance team rushed to fix the door and the flight took off on time. The airline did not penalise the passenger as he had not meant any harm. “He did not cause delay or any other direct loss to the airline,” a staff member said.

Mvh isan lover

Tror tyvärr inte att hon får betala så värst mycket. Men jag hade också blivit vansinnig om jag blev sittandes i flera timmar och vänta på grund av en idiot oavsett om det var en aktivist eller något fyllo.

Tror tyvärr inte att hon får betala så värst mycket.

Hon kanske kommer billigt undan, men timkostnaden torde vara rätt betydande även för ett stillastående plan av den storleken? Om man ställer till det så att planet tvingas "nödlanda", vilket naturligtvis är en dyrare historia, så undrar jag om det inte handlar om femsiffriga belopp?

Kan man inte bli svartlistad hos flygbolagen dessutom?

Hon kanske kommer billigt undan, men timkostnaden torde vara rätt betydande även för ett stillastående plan av den storleken? Om man ställer till det så att planet tvingas "nödlanda", vilket naturligtvis är en dyrare historia, så undrar jag om det inte handlar om femsiffriga belopp?

Kan man inte bli svartlistad hos flygbolagen dessutom?

Femsiffrigt...i engelska pund, ja.

Åkte med Norwegian från Stockholm för ca 2 år sedan. En äldre thailändsk kvinna vägrade av någon anledning sitta ner när planet taxade ut. Personalen sa till henne att sitta ner några gånger men hon vägrade. Sen ropade kaptenen ut i radion att någon av okänd anledning bestämt sig att inte flyga med Norwegian. Planet stannade och "trappan" kom på plats. In kom polisen och ut åkte kvinnan. Allt tog kanske 5-10 minuter.....

Det enklaste vore att inte ut visa dem. Då slipper man dessa problemen.

Så det enklaste är att strunta i lagar och regler för att då slipper man att folk bryter mot dessa?

Eller är det enbart lagar som du inte tycker om som vi ska strunta i?

Vad skönt det vore om man kunde ignorera eller sätta sig över lagar man inte tycker om.

Så det enklaste är att strunta i lagar och regler för att då slipper man att folk bryter mot dessa?

Eller är det enbart lagar som du inte tycker om som vi ska strunta i?

Vad skönt det vore om man kunde ignorera eller sätta sig över lagar man inte tycker om.

Det enklaste vore att ändra på lagen. Det är kanske inte så lätt för alla att förstå detta. Men det är som med all förändring det tar sin tid. Det är ju en av demokratins baksidor ingen förändring för än de flesta fattar. Sverige har varit duktiga på att skapa ett bra samhälle för svenskar så nu är det bara att fortsätta och göra det för andra. Sverige är ett stort land och vi kan ta emot många miljoner människor.

Åkte med Norwegian från Stockholm för ca 2 år sedan. En äldre thailändsk kvinna vägrade av någon anledning sitta ner när planet taxade ut. Personalen sa till henne att sitta ner några gånger men hon vägrade. Sen ropade kaptenen ut i radion att någon av okänd anledning bestämt sig att inte flyga med Norwegian. Planet stannade och "trappan" kom på plats. In kom polisen och ut åkte kvinnan. Allt tog kanske 5-10 minuter.....

Hej

På Aeroflot förr i tiden mellanlandade dom på platser som Karachi, New Deheli och Calcutta, dom som gick på där visste vare sig hur man skulle uppföra sig i ett flygplan eller hur en toalett fungerade.

Många var dåliga i magen och dom sprang på toaletten hela tiden, det även under start och landning, när vi skulle lyfta var en Steward där och bankade på dörren, men ingen kom ut så han sa något som lät som ”idiotski” och gick och spände fast sig själv, sen drog dom på och det rumlade till rejält på dasset och någon stojade där inne.

Nästa problem var att dom inte visste hur toaletten fungerade utan stod på tingen och sket och pissade, efter några timmar gick det till tröskeln, dom som satt i närheten höll på att spy, själva var vi ganska långt ifrån katastrofen, Ryssarna i besättningen var tokiga och skällde på Indierna som inte förstod något.

Sen började några Sikher rulla av sig sina turbaner, dessa sträckte dom sedan i gångarna och tyget var nog ca 12 m långt, en i var ända som drog för fullt, nu var Ryssarna nästan i upplösningstillstånd.

Mvh isan lover

Det enklaste vore att ändra på lagen. Det är kanske inte så lätt för alla att förstå detta. Men det är som med all förändring det tar sin tid. Det är ju en av demokratins baksidor ingen förändring för än de flesta fattar. Sverige har varit duktiga på att skapa ett bra samhälle för svenskar så nu är det bara att fortsätta och göra det för andra. Sverige är ett stort land och vi kan ta emot många miljoner människor.

Visserligen ngt OT

När jag läser vad Khun Tan skriver, förstår jag hur den panelen, som diskuterade Europas framtid, i ett kanadensiskt TV-program åtminstone kunde enas om en sak: "... but Sweden is lost!":'(

Hej

På Aeroflot förr i tiden mellanlandade dom på platser som Karachi, New Deheli och Calcutta, dom som gick på där visste vare sig hur man skulle uppföra sig i ett flygplan eller hur en toalett fungerade.

Många var dåliga i magen och dom sprang på toaletten hela tiden, det även under start och landning, när vi skulle lyfta var en Steward där och bankade på dörren, men ingen kom ut så han sa något som lät som ”idiotski” och gick och spände fast sig själv, sen drog dom på och det rumlade till rejält på dasset och någon stojade där inne.

Nästa problem var att dom inte visste hur toaletten fungerade utan stod på tingen och sket och pissade, efter några timmar gick det till tröskeln, dom som satt i närheten höll på att spy, själva var vi ganska långt ifrån katastrofen, Ryssarna i besättningen var tokiga och skällde på Indierna som inte förstod något.

Sen började några Sikher rulla av sig sina turbaner, dessa sträckte dom sedan i gångarna och tyget var nog ca 12 m långt, en i var ända som drog för fullt, nu var Ryssarna nästan i upplösningstillstånd.

Mvh isan lover
Har själv mellanlandat på Dum-Dum flygplatsen på väg hem från Thailand tidigt 90-tal. Kommer fortfarande ihåg att de tankade vårt fullsatta plan och brandsläckningsutrustningen de hade till hands var en handbrandsläckare .....

Tycker du att alla som kommit in över Sveriges gräns ska få stanna här?

Ja för mig framstår det som det bästa. Det är de starka och motiverade som tar sig till sverige. Naturligtvis dräneras deras länder på de bästa men på sikt kommer sverige och dess politik framstå som det vinnande vilket gör att även dessa länder kommer ta till sig av denna politiken. Sverige behöver dessa hungrig människor som vill något med livet i jämförelse med svenskar som idag bara pratar rättigheter utan att leverera.

Senast ändrad:
Ja för mig framstår det som det bästa. Det är de starka och motiverade som tar sig till sverige. Naturligtvis dräneras deras länder på de bästa men på sitt kommer sverige och dess politik framstå som det vinnande vilket gör att även dessa länder kommer ta till sig av denna politiken. Sverige behöver dessa hungrig människor som vill något med livet i jämförelse med svenskar som idag bara pratar rättigheter utan att leverera.

:)

Visserligen ngt OT

När jag läser vad Khun Tan skriver, förstår jag hur den panelen, som diskuterade Europas framtid, i ett kanadensiskt TV-program åtminstone kunde enas om en sak: "... but Sweden is lost!":'(

Man skall inte underskatta sverige. Även om demokratin ställer till det och vi idag har fått ett parti för de lite trögtänkta. Men jag tycker de gör ett bra jobb som samlar upp dessa och tydliggöra var bristerna är att finna hos en del av oss. Det blir lättar då att hjälpa dem när de blir synliga. Sverige är et bra land med finna traditioner och det är dessa vi skall ta tillvara och var ett föredöme i världen.

Visst kan vi det. Men folk som gärna vill ta emot miljoner människor och gnäller när enstaka människor blir utvisade vill sällan gå i god för dessa ekonomiskt. Lättare om någon annan gör det. Eller istället för att begå brott och betala böter som en jävla egoist kunde man använt dessa pengar till att skänka till behövande, gå i god för någon ekonomiskt vid ansökan om UT eller gjort något nyttigt med pengarna.

Bör även Thailand öppna gränserna så att vi alla kan sticka dit utan att ens visa pass? Turkiet? Japan? Kanada? Vilka länder skall slopa idkontroller och annat onödigt?

Sen är jag också emot en hel del av de utvisningar Sverige gör. Vi skickar öppet homosexuella tillbaka till Afrikanska länder, vi skickar flickor som mer eller mindre är dödsmärkta till Syrien osv.

Men det enda jag kan göra åt det är att påpeka att jag tycker att det är fel. Rösta i valen och hoppas på en säkrare lagstiftning. Även om Sverige faktiskt har bland världens säkraste prövningar för att få asyl. Vi bekostar deras ansökningar i varenda instans och försörjer dem medan de väntar. Sen blir det inte alltid rätt.

I slutändan är inget rättvist men man måste ha ett system.

Visst kan vi det. Men folk som gärna vill ta emot miljoner människor och gnäller när enstaka människor blir utvisade vill sällan gå i god för dessa ekonomiskt. Lättare om någon annan gör det. Eller istället för att begå brott och betala böter som en jävla egoist kunde man använt dessa pengar till att skänka till behövande, gå i god för någon ekonomiskt vid ansökan om UT eller gjort något nyttigt med pengarna.

Bör även Thailand öppna gränserna så att vi alla kan sticka dit utan att ens visa pass? Turkiet? Japan? Kanada? Vilka länder skall slopa idkontroller och annat onödigt?

Nationaliteter kommer var oviktigt i framtiden vi är alla från samma planet.

Tillbaka
Topp