Auktoriserad översättare i Bangkok

 
A

Anonym

Gäst
För att min flickvän ska kunna ansöka om uppehållstillstånd så krävs det att hon går till Ampher och skaffar ett ''folkbokföringsbevis eller liknande som visar att hon är ogift''

Migrationsverket skriver att ''Dokumenten bör vara översatta till svenska eller engelska av auktoriserad översättare. Kopia av dokumentet i original ska alltid skickas med''

Jag antar att dokumentet även måste verifieras av Ministry of Foreign affairs i Bangkok. (ELLER???) Att få detta gjort hade jag tänkt överlåta åt översättningsfirman och förstår att jag får betala för detta.

Det lär finnas en mängd översättare i Bangkok som vill göra detta åt oss.

Känner du till någon bra översättare i Bangkok?
Vad ska det kosta allt som allt?


kommunikation_oversattning.jpg


Visa bilaga 50200
 
Finns översättare i ambassadhuset och dom är inte dyra, kommer inte ihåg vad vi fick betala för översättning men var väl runt 250-500 bath när vi gifte oss.
 
Som Jonas säger så finns dom i huset, på våning 17 så har du europe visa, vi betalade runt 1300 bath, där kan hon även ta foto

Fråga på ambassaden om hennes papper måste stämplas av deras UD, jag har för mig att vi gick dit för 1,5 år sen och fick det gjorde kommer inte ihåg, men då hade vi många olika papper med oss, bl a för visa och giftermål och husbok samtidigt
 
Senast ändrad:
Vi var och certificerade våra papper på Thai Ministry of Foreign affairs i Laksi. Utanför på andra sidan vägen finns det ett lite kontor (trädbyggnad) som översätter på direkten. :wai:
 
 

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp