Avslag på besöksvisum, lönt att överklaga?

Diskussion i 'Uppehållstillstånd och visum mm' startad av Karelare, 17 mars 2017 kl 14:27.

1. Janne

Janne Forumveteran

Be henne eller ring du till ambassaden i morgon bitti och fråga någon sakkunnig. Då får man snabbast svar.

Kycklingen gillar detta.
  2. Karelare

Karelare Medlem

Jag fick ett snabbt svar från ansvarig handläggare. Han skriver att jag kan överklaga för henne samt att överklagan går bra att mejla. Nu vill hon inte söka turistvisum eftersom hon är rädd för att "bli svartlistad" p.g.a tidigare ansökan, samt att hon inte vill förlora mera pengar i onödan. Vi kommer att prova överklaga. Jag tror dock att det blir svårt eftersom vi inte har annat än Skypeloggar att komplettera med. Eftersom jag har rätt att göra överklagan så borde jag kunna skriva den på svenska? Detta handlar ju om ett besöksvisum, "visiting boyfriend" och då bör de väl förstå att vi pratar med varandra och hon är införstådd med vad jag skriver.

Berralund gillar detta.
  3. Karelare

Karelare Medlem

Jag hade rätt att överklaga för hennes del och det gick bra att göra det på svenska via e-post. Nu är den mejlad tillsammans med 82 A4 sidor chatkonversation från Skype. Även om jag är besviken på själva avslaget så måste jag ge bra kritik till handläggaren på ambassaden. Han svararade väldigt sakligt och snabbt på frågorna. Nu hoppas jag bara att han ändrar sitt beslut.

4. Janne

Janne Forumveteran

Lycka till, hoppas det går snabbt

5. Karelare

Karelare Medlem

Tack! Max några dagar innan ambassaden fattar beslut. Ändrar de inte beslutet då skickas ärendet vidare till domstolen i Göteborg. Det känns på något sätt att ambassaden är största hoppet. Jag har svårt att tro att Migrationsdomstolen går in och ändrar ambassadens beslut i ett så här pass enkelt ärende.

Berralund och Janne gillar detta.
  6. Janne

Janne Forumveteran

Håller med

7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:

Dela sidan

Laddar...
Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?