avstånd inom thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
jag tänkte att vi i denna tråd kan hjälpas åt att lägga upp avstånd mellan olika platser i thailand. vare sig man kör bil, motorcykel själv eller har tänkt sig att ta en taxi, åka buss etc har man nytta av att veta detta.

vad tror ni???

marianne :wai:

jag kan börja

den hör sträckan är ifrån stockholm till bangkok och den är 826 mil.

den är i och för sig inte inom thailand men ändock. det kan vara kul att veta hur långt det är.

marianne

Jag själv har lagt ner iden och mäta sträckor i Thailand , nu för tiden mäter jag allt i tid istället, för annars är det lätt att lura sig själv och resan blir mycket längre än man hade tänkt sig.

Men jag kan bidra med att säga att från Bangkok till Khorat (Nakorn Ratchashima) är det cirka 30 mil (3 timmar med Buss inkl minst en Buskis eller en dålig dubbad B-rulle )

Det sämsta var när det hade dubbat en Tysk-Dubbad amerikansk B-rulle, dock var detta till Buriram men tänkte ändå nämna det , som tur var, var Disc 2 borta.

bangkok phang-nga 78,8 mil ca 12 tim med bil

phuket phang-nga 8,7 mil ca 1,5 tim med bil

kao lak phuket town 10,5 mil ca 90 min.
kao lak phuket flygplats 7,4 mil ca 70 min
kao lak krabi stad 13,6 mil ca 2,5 - 3 tim
kao lak takua pa 2,6 mil ca 20 min
kao lak phang nga Bay 8,9 mil ca 80 min
kao lak khao sok 7,4 mil ca 1 tim

marianne

krabi bangkok 81,4 mil
krabi krabi flygplats 1,5 mil
bangkok suvarnabhumi flygplats 2,8 mil
phuket phi phi (ö) 4,8 mil
krabi phi phi (ö) 4,5 mil
krabi phuket 17,6 mil
krabi suratthani 21,1 mil
phuket stad nai harn (strand) 1,8 mil

marianne

bangkok chiang mai 75,1 mil
hua hin bangkok 20 mil
bangkok trat 31,5 mil
ban pong kanchanaburi 6,9 mil
bangkok chonburi 3.3 mil

marianne

Marianna!
Om du nu måste komma med avstånd mellan olika byar var vänlig kom med rätt avstånd.

hej kenneth!

om jag har skrivit något som är fel så ändrar vi det lätt, det är inga problem men då får du lämna rätt uppgifter så att jag kan ändra. några av sträckorna har jag själv mätt upp när jag kört bil i thailand andra är hämtade här på nätet. ibland är det så att man kör en väg till en plats och någon annan kör till samma plats fast en annan väg och givetvis får vi olika sträckor.

marianne

Hur långt är det från Bangkok till Phang nga (Khao lak), är det 78.8 mil och tar 12 timmar med bil? Hur lång tid tar det att åka buss från Bangkok till Phang nga? Och vad är det billigaste bussbolaget? Och hur bokar man?

p.s på framsidan där man ser vilka som är Online så har ni glömt att ändra tiden till vintertid...

Maria

Är det nån som vet avståndet mellan Bangkok och Udon Thani samt Udon och chiang Mai.
ska ner till våren och funderar på att hyra bil i Bangkok.
1 vecka 1500 SEK 1vägshyra med fria mil.

Har inte kollat själv, men det ska även finnas en funktion på
http://maps.google.com
där man kan markera startpunkt och mål. Sedan kommer det olika vägförslag och sträckor för respektive.

(((Vet inte om det var mätt centrum till centrum eller busstation till busstatiion, vilket är ganska stor skillnad i Bangkok, men om jag räknar de sträckor jag vet ungefär i huvudet så blir Bangkok - Udon Thani cirka (60 - 12=) 48 mil.)))

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp